Karabin snajperski (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Karabin snajperski (L4D) | |
Typ | Karabin snajperski |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 30 |
Noszona amunicja | 180 |
Obrażenia | 90 |
Szybko- strzelność |
240 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 360 |
Zasięg | duży |
Podobne | Karabin myśliwski |
Pow! I'm gonna snipe some bitches!
(Bum! Ustrzelę paru śmierdzieli!)
I'll be a sniper like in the movies.
(Będę snajperem jak na filmach.)
Karabin snajperski (ang. Sniper Rifle) - broń snajperska Poziomu 2 występująca w Left 4 Dead 2. Wzorowany jest na karabinie H&K PSG1, odmianie karabinu G3. W grze jest to odmiana karabinu myśliwskiego, różniąca się od pierwowzoru dwukrotnie większym magazynkiem i gorszą celnością podczas ruchu.
Spis treści |
Opis
Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest to wyjątkowo zabójcza broń, zdolna do uśmiercenia Zwykłego Zarażonego jednym strzałem na dowolnym poziomie trudności, a także zabicia większości Specjalnych Zarażonych pojedynczym trafieniem w głowę. Dzięki większemu magazynkowi niż w karabinie myśliwskim G3 uważane jest za broń nieco łatwiejszą w użytkowaniu, gdyż nie wymaga tak częstych przeładowań, a duży zapas amunicji pozwala na szybką poprawkę w wypadku, jeżeli kula chybi celu. 30-nabojowy magazynek pozwala też na dosyć łatwe zabicie Witch, gdyż o ile w wypadku karabinu myśliwskiego żadna kula nie może zostać zmarnowana (jeśli gracz kilkakrotnie nie trafi w Witch pomiędzy uderzeniami kolbą, może wyczerpać amunicję w magazynku zanim zdąży ją zabić), G3 pozwala na dosyć duży margines błędu. Duży magazynek pozwala też na wykorzystanie dużych obrażeń zadawanych przez broń przeciwko Tankowi - pełen magazynek zadaje 2700 obrażeń, więcej nawet niż wszystkie dostępne strzelby.
Taktyka
- Karabin snajperski jest jedną z najcelniejszych broni w Left 4 Dead 2 (przegrywa jedynie z karabinem myśliwskim). Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.
- Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
- Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
- W trybie Realizmu, karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności Łatwy i Normalny) lub trzech (poziom trudności Zaawansowany i Ekspert) strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
- Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski dobrze spisuje się podczas eliminacji Hordy.
- Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
- Staraj się strzelać z pozycji przykucniętej. Podczas poruszania się w tej pozycji utrata celności jest na tyle niewielka, że można ją zignorować (z założonym laserem celność pozostaje idealna).
- Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje.
- Wbrew powszechnym przekonaniom, G3 i Mini-14 mają identyczny, lecz wciąż długi czas przeładowania.
- Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby Horda zaczęła okrążać gracza.
- Duża pojemność magazynka w połączeniu z wysoką celnością pozwala na dość łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Za kulisami
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu PSG1, natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do karabinu G3.
Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w karabinie myśliwskim, jednak teraz karabin snajperski posiada nowe, własne animacje.
Spostrzeżenia
- Karabin snajperski przypomina karabin Heckler & Koch MSG90A1 (odmianę karabinu PSG1) z kilkoma elementami karabinu G3 (łoże, dwójnóg, tylny celownik, szyna na lunetę). Tłumik płomieni przypomina urządzenie wylotowe montowane w karabinach AK-74.
- W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce.
- Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut.
- Magazynek do karabinu snajperskiego z gry w rzeczywistości mieści 20 naboi.
Galeria
Ellis trzymający karabin snajperski
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |