Kij golfowy

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Kij golfowy
GolfClub L4D2.png
Typ Broń biała
Kategoria Wręcz
Właściwości
Szybko-
strzelność
0.75 sekund = jedno uderzenie

Kij golfowy jest bronią do walki wręcz występującą w grze Left 4 Dead 2.

Broń ta występuje tylko w kampanii The Passing. Czasami pojawia się również w nieoficjalnych kampaniach.


Technika broni białej

Broń biała zastępuje podstawowy pistolet. W przeciwieństwie do innych broni, broni białej nie trzeba przeładowywać i nie zabraknie o niej amunicji (oprócz piły łańcuchowej). Jedynymi wadami jest ograniczony zasięg, a w niektórych także długi czas zamachnięcia bronią. Bronie te mogą zniwelować przyjacielski ogień do minimum, nawet na poziomie trudności Expert (wyjątkiem jest piła łańcuchowa.

Bronie do walki wręcz są bardzo skuteczne. Zabijają wszystkich zarażonych i większość specjalnych zarażonych jednym uderzeniem, nawet na wyższych poziomach trudności. Wyjątkami są Charger (potrzebne dwa uderzenia), Witch (potrzebne są 4 uderzenia) oraz Tank (w zależności od broni potrzeba około 20 uderzeń). Podane wartości nie dotyczą piły łańcuchowej. Ze względu na skutki śmierci niektórych specjalnych zarażonych, nie warto stosować broni białej na Boomera (po śmierci eksploduje, oblewając żółcią wszystko dookoła) i na Spittery (po śmierci pojawia się kałuża kwasu, jednak szybki gracz jest w stanie uciec nie otrzymując żadnych obrażeń).

Broń biała zadaje najwięcej obrażeń uderzeniami w głowę lub tors. Warto mieć to na uwadze w przypadku Chargera. Jest możliwe zabicie go jednym uderzeniem, jednak trzeba uderzyć w odpowiednim momencie.

Kij golfowy jest bronią obuchową.

Spostrzeżenia

  • Kij golfowy opiera się na zwykłym kiju golfowym używanym do gry w golfa.
  • Kij golfowy ma takie same animacje, co Katana. Jednak obie bronie różni ich typ (Kij golfowy = obuchowa, Katana = sieczna).
  • Dźwięk uderzenia zarażonego kijem golfowym przypomina uderzenie piłeczki do golfa.
  • Co dziwne, kij golfowy nie występuje w kampanii The Sacrifice, mimo tego, że akcja dzieje się w tym samym mieście, co kampania The Passing.