Half-Life 2
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Zmiana minimalnych i zalecanych wymagań) |
(mała literówka) |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
}} | }} | ||
− | '''Half-Life 2''' - gra komputerowa z gatunku [[wpl:First-person shooter|first-person shooter]] stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry [[Half-Life]], na silniku graficznym [[Source]] i silniku fizycznym [[wpl:Havok|Havok]]. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gry roku". 26 maja 2010 | + | '''Half-Life 2''' - gra komputerowa z gatunku [[wpl:First-person shooter|first-person shooter]] stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry [[Half-Life]], na silniku graficznym [[Source]] i silniku fizycznym [[wpl:Havok|Havok]]. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gry roku". 26 maja 2010 do gry został uaktualniony silnik oraz została wydana na komputery Mac. |
==Fabuła== | ==Fabuła== |
Wersja z 13:11, 6 cze 2017
Half-Life 2 | |
Producent | Valve Software |
Wydawca | Vivendi (wygasło), Valve Software |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 16 listopada 2004 |
Nośniki | CD (5), DVD, Blu-ray, Steam |
Gatunek | First-person shooter |
Tryb gry | Singleplayer |
Platforma | Microsoft Windows, Mac OS, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3 |
Silnik | Source |
Wymagania | minimalne:
zalecane:
|
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick, gamepad |
Kategorie wiekowe | PEGI: 16+ |
Scenarzysta | Marc Laidlaw |
Designer | Viktor Antonov, Dhabih Eng |
Kompozytor | Kelly Bailey |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Half-Life: Decay |
Nast. gra | Half-Life 2: Lost Coast |
Half-Life 2 - gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry Half-Life, na silniku graficznym Source i silniku fizycznym Havok. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gry roku". 26 maja 2010 do gry został uaktualniony silnik oraz została wydana na komputery Mac.
Spis treści |
Fabuła
Osobny artykuł: Powstanie
Akcja rozgrywa się około dwudziestu lat od Incydentu w Black Mesie, na terenie fikcyjnego miasta City 17, do którego trafia Gordon Freeman. Świat znalazł się pod niepodzielnym panowaniem totalitarnego Kombinatu, który opanował całą planetę w czasie Wojny siedmiogodzinnej. Desperacką walkę z najeźdźcą bezskutecznie prowadzi Ruch Oporu, którego członkowie uważają Freemana za żywą legendę. Główny bohater, ścigany przez siły Kombinatu, dołącza do Rebeliantów i spotyka dawnych znajomych ocalałych z Black Mesy, np. Isaaca Kleinera i Eliego Vance'a, oraz jego córkę, Alyx. Wyczyny Gordona na terenie City 17 i okolic dodają Ruchowi Oporu nowych sił, a zniszczenie symbolu ucisku, więziennego kompleksu Nova Prospekt, daje początek otwartej walce zbrojnej.
Broń
W grze mamy do dyspozycji wiele broni takich jak:
- Łom
- Manipulator energii zeropunktowej
- Pistolet 9mm
- Strzelba SPAS 12
- Pistolet maszynowy
- Karabin pulsacyjny
- Kusza
- Rewolwer .357
- Wyrzutnia rakiet
- Granat MK3A2
- Tau Cannon
- Anabelle
Przeciwnicy
W grze głównymi przeciwnikami są siły Kombinatu i obcy z Xen.
- Wieżyczka Kombinatu
- Wieżyczka sufitowa
- Skaner
- Civil Protection
- Kombinat
- Combine Elite
- Crab Synth
- Gunship
- Hunter-chopper
- Mina
- Mortar synth
- Shield Scanner
- Strider
- Antlion
- Antlion Guard
- Barnacle
- Headcrab
- Fast Headcrab
- Poison Headcrab
- Zombie
- Fast Zombie
- Poison Zombie
Sojusznicy
- Alyx Vance
- Barney Calhoun
- Isaac Kleiner
- Eli Vance
- Ojciec Grigori
- Judith Mossman
- Dog
- Rebelianci
- Vortigaunty
Osiągnięcia
Osobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Half-Life 2
Ścieżka dźwiękowa
Osobny artykuł: Half-Life 2 soundtrack
Wydanie i dystrybucja
Wyciek kodu źródłowego
Osobny artykuł: Half-Life 2 Beta
Początkowo, gra miała zostać wydana we wrześniu 2003 roku. Opóźnienie zostało spowodowane złamaniem zabezpieczeń wewnętrznej sieci komputerowej producenta. Wynikiem tego działania był wyciek kodu źródłowego gry na początku września 2003. W czerwcu 2004 roku Valve Software podało że FBI zatrzymało osoby podejrzane w sprawie wycieku informacji. Odpowiedzialnością za ww. zdarzenie został obarczony niemiecki haker Axel G
Oficjalne wydanie gry
Pre-load
26 sierpnia 2004 r. część gry została udostępniona jako pre-load. W dniu premiery klienci mieli uiścić opłatę za pośrednictwem usługi Steam, a następnie odblokować pliki znajdujące sie na dysku twardym i rozpocząć grę.
Premiera
Premiera gry Half-Life 2 odbyła się 16 listopada 2004 roku. Można było ją nabyć na płytach CD/DVD a także poprzez platformę Steam. Na Steamie można było nabyć w trzech pakietach. Pierwszy (podstawowy), "brązowy" zawierał grę Half-Life 2 i grę Counter-Strike: Source. Drugi, ochrzczony jako "srebrny" zawierał to co "brązowy", plus grę Half-Life: Source i Day of Defeat: Source. Trzeci, który nosił miano "złotego", zawierał to co poprzednicy, a także dodatkowo gadżety związane z grą Half-Life 2, takie jak poradniki, koszulki, czy też płytę zawierająca oficjalny soundtrack z gry. Wersja pudełkowa gry także wymagała zainstalowania klienta Steam i zarejestrowania jej w tym serwisie.
Steam
Osobny artykuł: Steam
Steam to platforma stworzona przez Valve Software i wydana 12 września 2003 roku. Służy do dostarczania informacji na temat gier, jako system zabezpieczeń i system nabywania gier przez internet. Wszystkie gry wydane przez Valve wymagają zainstalowanego klienta platformy Steam.
Galeria
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |