AK-47 (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(nowy artykuł) |
(poprawki techniczno-merytoryczne) |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
{{Cytat|This rifle right here got my name all over it.|[[Ellis]]}} | {{Cytat|This rifle right here got my name all over it.|[[Ellis]]}} | ||
− | '''AK-47''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. | + | '''AK-47''' - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Łączy wszechstronność [[M16|karabinu szturmowego M16]] i dużą siłę hamującą wrogów, co czyni go skuteczną bronią przeciwko atakom [[Horda|Hordy]], jak i [[Tank]]ów. Jego wadami w stosunku do M16 jest niższa szybkostrzelność i mniejszy magazynek. |
==Opis== | ==Opis== | ||
− | Jest to radziecki karabin automatyczny | + | Jest to radziecki karabin automatyczny. Nie posiada dobrej celności, ale rekompensuje ją siłą przebicia pocisków. Przez słabą celność i duży odrzut strzału, w walce na dużych dystansach zaleca się strzelanie pojedynczymi pociskami. Na małych dystansach można trochę "zaszaleć", gdyż rozrzut nie ma wtedy większego znaczenia. |
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
− | {{Porady | + | {{Porady}} |
− | * AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami(zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą. | + | * AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą. |
* Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym. | * Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym. | ||
− | * AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z [[Tank | + | * AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z [[Tank]]iem. |
− | * Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać | + | * Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać pojedynczo lub serią dwustrzałową. |
* Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji. | * Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji. | ||
− | * | + | * Postrzał [[Witch]] w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić. |
− | * Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia w żadnym stopniu celności AK-47. | + | * Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia wtedy w żadnym stopniu celności AK-47. |
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni. | * [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni. | ||
* [[Magnum (L4D)|Magnum]] jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg. | * [[Magnum (L4D)|Magnum]] jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg. | ||
− | * Bronie białe idealnie | + | * Bronie białe idealnie współgrają z AK-47, ale pod warunkiem, że gracz walczy na małych dystansach i ciasnych pomieszczeniach. |
− | * Z AK-47 powinno się strzelać | + | * Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z [[Hunter]]em i [[Smoker]]em na dużym dystansie. |
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
Linia 38: | Linia 38: | ||
* Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego. | * Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego. | ||
* Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych. | * Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych. | ||
− | * Łatwość strzelania | + | * Łatwość strzelania pojedynczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji. |
* Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią. | * Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią. | ||
− | * Bardzo skuteczny w walce z [[Tank | + | * Bardzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem na otwartych przestrzeniach. |
− | * Idealnie | + | * Idealnie współgra z [[Magnum (L4D)|Magnum]], gdyż wymieniony pistolet rekompensuje kiepską celność AK-47 na dużych dystansach. |
− | * Świetnie | + | * Świetnie współgra z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach. |
* Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach. | * Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach. | ||
− | * Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi | + | * Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi broniami białymi, szczególnie z [[Katana|kataną]]. Bronie takie jak [[Łom (L4D)|łom]] czy [[Piła łańcuchowa]] też można wziąć, ale na własne ryzyko. |
+ | |||
===Wady=== | ===Wady=== | ||
− | * Rzadko spotykana amunicja. | + | * Rzadko spotykana amunicja. Ten fakt może doskwierać, gdy się nie strzela oszczędnie. |
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub [[M16]]. | * [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub [[M16]]. | ||
* Nie zaleca się używać AK-47 na [[Witch]], pomimo jego siły. | * Nie zaleca się używać AK-47 na [[Witch]], pomimo jego siły. | ||
* Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem. | * Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem. | ||
* Poza strzelbami i [[M60]] jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku. | * Poza strzelbami i [[M60]] jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku. | ||
− | * Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić [[Smoker | + | * Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić [[Smoker]]a, który zdążył złapać gracza. |
− | * Nie posiadając | + | * Nie posiadając zamontowanego celownika laserowego, nawet strzelając krótkimi seriami, AK-47 jest niecelny na średnich i dużych dystansach. |
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
− | * Wbrew nazwie broń przypomina karabin [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], zmodernizowaną wersję AK-47. | + | * Wbrew nazwie broń przypomina karabin [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], zmodernizowaną wersję [[wpl:Karabinek AK|AK-47]]. |
− | * Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten | + | * Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do [[wpl:Karabin maszynowy RPK|RPK]], czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u). |
* Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu. | * Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu. | ||
* AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM). | * AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM). | ||
− | * W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce. | + | * W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce. |
* Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony. | * Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony. | ||
− | * Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego metalowego. | + | * Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego. |
==Galeria== | ==Galeria== |
Wersja z 16:51, 25 lut 2011
AK-47 (L4D) | |
Typ | Karabin automatyczny |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 40 |
Noszona amunicja | 360 |
Obrażenia | 58 |
Szybko- strzelność |
461,5 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 446 |
Zasięg | średni |
Podobne | M16, SCAR |
This rifle right here got my name all over it.
AK-47 - karabin automatyczny występujący w Left 4 Dead 2. Łączy wszechstronność karabinu szturmowego M16 i dużą siłę hamującą wrogów, co czyni go skuteczną bronią przeciwko atakom Hordy, jak i Tanków. Jego wadami w stosunku do M16 jest niższa szybkostrzelność i mniejszy magazynek.
Spis treści |
Opis
Jest to radziecki karabin automatyczny. Nie posiada dobrej celności, ale rekompensuje ją siłą przebicia pocisków. Przez słabą celność i duży odrzut strzału, w walce na dużych dystansach zaleca się strzelanie pojedynczymi pociskami. Na małych dystansach można trochę "zaszaleć", gdyż rozrzut nie ma wtedy większego znaczenia.
Taktyka
- AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą.
- Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym.
- AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z Tankiem.
- Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać pojedynczo lub serią dwustrzałową.
- Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji.
- Postrzał Witch w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić.
- Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia wtedy w żadnym stopniu celności AK-47.
- Wybuchowa i zapalająca amunicja jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni.
- Magnum jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg.
- Bronie białe idealnie współgrają z AK-47, ale pod warunkiem, że gracz walczy na małych dystansach i ciasnych pomieszczeniach.
- Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z Hunterem i Smokerem na dużym dystansie.
Zalety i wady
Zalety
- Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego.
- Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych.
- Łatwość strzelania pojedynczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji.
- Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią.
- Bardzo skuteczny w walce z Tankiem na otwartych przestrzeniach.
- Idealnie współgra z Magnum, gdyż wymieniony pistolet rekompensuje kiepską celność AK-47 na dużych dystansach.
- Świetnie współgra z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach.
- Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach.
- Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi broniami białymi, szczególnie z kataną. Bronie takie jak łom czy Piła łańcuchowa też można wziąć, ale na własne ryzyko.
Wady
- Rzadko spotykana amunicja. Ten fakt może doskwierać, gdy się nie strzela oszczędnie.
- Wybuchowa i zapalająca amunicja jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub M16.
- Nie zaleca się używać AK-47 na Witch, pomimo jego siły.
- Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem.
- Poza strzelbami i M60 jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku.
- Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić Smokera, który zdążył złapać gracza.
- Nie posiadając zamontowanego celownika laserowego, nawet strzelając krótkimi seriami, AK-47 jest niecelny na średnich i dużych dystansach.
Spostrzeżenia
- Wbrew nazwie broń przypomina karabin AKM, zmodernizowaną wersję AK-47.
- Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do RPK, czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u).
- Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu.
- AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM).
- W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce.
- Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony.
- Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego.
Galeria
Coach trzymający AK-47
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |