Kula energii

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Zachowanie)
m (ikony, interwiki)
 
(Nie pokazano 29 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Ball.png|thumb||right|]]
+
<ikony>hl2|komb|p1|p2|aperture</ikony>
 
+
{{Technologia infobox
 
+
|grafika=Ball.png
'''Kula energii''' lub '''Kula energetyczna''' (ang. ''energy orb'')- Kula składająca się ze zmasowanej, czystej energii, która skupiona jest za pomocą swoistego pola, lub otoczki, która ogranicza wydostawanie się ładunku poza układ. Szeroko stosowana w technologii Kombinatu.
+
|grupa=[[Kombinat]]<br />[[Aperture Science]]
 +
|typ=źródło zasilania, pocisk
 +
|uzycie=[[Overwatch Elite]]<br />[[Gordon Freeman]]
 +
|bronie=
 +
|projektant=b.d.
 +
|byt=}}
 +
'''Kula energii''' lub '''Kula energetyczna''' (ang. ''energy orb'') - kula składająca się ze zmasowanej, czystej ciemnej energii, która skupiona jest za pomocą swoistego pola, lub otoczki, która ogranicza wydostawanie się ładunku poza układ. Szeroko stosowana w technologii Kombinatu.
  
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
Energy orb jest rozmiarów ludzkiej głowy, otoczka posiada blado-fioletowy kolor, podczas gdy jądro jest białoróżowe, wokół jądra poruszają się zielonkawe i żółte wyładowania.
+
Kula jest rozmiarów ludzkiej głowy, otoczka posiada blado-fioletowy kolor, podczas gdy jądro jest białoróżowe. Wokół jądra poruszają się zielonkawe i żółte wyładowania.
 +
 
 
==Zachowanie==
 
==Zachowanie==
Kula, mimo otoczki, jest bardzo niestabilna, jeśli znajduje się poza specjalnym pojemnikiem pocisków alternatywnych do [[AR2]] lub też aparaturą [[Kombinat|Kombinatu]], które utrzymują je w statycznym polu. Kula poza takim układem znajduje się w nieustannym ruchu, z dużą prędkością odbija się od każdych powierzchni, napotykając na cel o strukturze biologicznej (człowiek), pochodnej ([[synth]]) lub cybernetycznej ([[pojazd]]) przekazuje mu część swojej energii, najczęściej doprowadzając do jego przeciążenia i zniszczenia (maszyny), lub wyparowania (organizmy żywe). Podczas procesu osłabiania się otoczki układ wydaje charakterystyczny, liniowy dźwięk, który wzrasta wraz z końcem działalności otoczki ochronnej.
+
Kula, mimo otoczki, jest bardzo niestabilna, jeśli znajduje się poza specjalnym pojemnikiem pocisków alternatywnych do [[AR2]] lub też [[Generator energii|aparaturą]] [[Kombinat|Kombinatu]], które utrzymują je w statycznym polu. Kula poza takim układem znajduje się w nieustannym ruchu, z dużą prędkością odbija się od każdych powierzchni, napotykając na cel o strukturze biologicznej (człowiek), pochodnej ([[synth]]) lub mechanicznej (pojazd) przekazuje mu część swojej energii, najczęściej doprowadzając do jego przeciążenia i zniszczenia (maszyny), lub wyparowania (organizmy żywe). Podczas procesu osłabiania się otoczki układ wydaje charakterystyczny, liniowy dźwięk, który wzrasta wraz z końcem działalności otoczki ochronnej.
  
 
==Zastosowanie==
 
==Zastosowanie==
Kula energii ma szerokie zastosowanie w technologii Kombinatu, umieszczona w aparaturze może zasilać jej podzespoły (bramy, pola siłowe, systemy obronne takie jak te znajdujące się w [[Overwatch Nexus ]]) ale jej niestabilna natura czyni z niej niszczycielską broń, którą można, po przeszkoleniu, niszczyć umocnienia,lekkie pojazdy lub grupy przeciwników. Zastosowano ją w karabinie pulsacyjnym [[AR2]], która jest dostępna tylko i wyłącznie najlepszym [[Overwatch Elite|elitarnym jednostkom szturmowym kombinatu]], z uwagi na możliwość przechwycenia jej i wykorzystania przez przeciwnika. Przeciwnik nie mający specjalnej ochrony typu naładowany pancerz [[HEV]],trafiony kulą energii zostaje spopielony.
+
Kula energii ma szerokie zastosowanie w technologii Kombinatu, umieszczona w gnieździe, lub [[Generator energii|generatorze energii]] może zasilać podzespoły (bramy, [[pole siłowe|pola siłowe]], systemy obronne takie jak te znajdujące się w [[Overwatch Nexus ]]), ale jej niestabilna natura czyni z niej niszczycielską broń, którą można, po przeszkoleniu, niszczyć umocnienia, lekkie pojazdy lub grupy przeciwników. Zastosowano ją w karabinie pulsacyjnym [[AR2]] jako alternatywny pocisk, który jest dostępny tylko i wyłącznie najlepszym [[Overwatch Elite|elitarnym jednostkom szturmowym kombinatu]], z uwagi na możliwość przechwycenia jej i wykorzystania przez [[Ruch Oporu|wroga]]. Przeciwnik nie mający specjalnej ochrony typu naładowany pancerz [[HEV]], trafiony kulą energii, zostaje zdezintegrowany. Można więc określić ją jako technologie bardzo uniwersalną.
 +
 
 +
==Ciekawostki==
 +
*Kula po pokonaniu pewnej odległości wybucha.
 +
*Kula wystrzelona przez [[Overwatch Elite]] ma duży współczynnik trafienia.
 +
*Kule w największej ilości można spotkać w Cytadeli.
 +
*Można przechwycić je za pomocą [[Gravity Gun|Gravity Guna]].
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Ball.png|Kula energii w całej okazałości.
 
 
Grafika:HL2AR2.jpg|AR2 to jedyna broń dostępna piechocie, umożliwiająca korzystanie z Energy orb.
 
Grafika:HL2AR2.jpg|AR2 to jedyna broń dostępna piechocie, umożliwiająca korzystanie z Energy orb.
Grafika:Overwatch Nexus 1.jpg|[[Suppressor]] w Overwatch Nexus jest zasilane trzema kulami energii.
+
Grafika:Overwatch Nexus 1.jpg|[[Suppressor]] w [[Overwatch Nexus]] jest zasilany trzema kulami energii.
 
Grafika:EP1RdzenWejscie.jpg|We wnętrzu [[Cytadela|Cytadeli]] znajduje się wiele linii operujących kulistą energią.
 
Grafika:EP1RdzenWejscie.jpg|We wnętrzu [[Cytadela|Cytadeli]] znajduje się wiele linii operujących kulistą energią.
 +
Grafika:Generator.jpg|Stabilna Kula podłączona do [[Generator energii|generatora]].
 +
Grafika:Most Energetyczny Glowne.jpg|[[Most energetyczny]] zasilany za pomocą energii z kul.
 +
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-54-07-42.jpg|Kula Energii wystrzelona przez Elitarnego żołnierza.
 +
Grafika:AR2altfire2.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Episode Two]].
 +
Grafika:Kretync.jpg|[[Overwatch Soldier|Żołnierz Kombinatu]] wepchnięty przez [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] wprost na linie energetyczne zostaje dezintegrowany.
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
 
{{Technologie}}
 
{{Technologie}}
 
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]]
 
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]]
 
[[Kategoria:Uzbrojenie Kombinatu]]
 
[[Kategoria:Uzbrojenie Kombinatu]]

Aktualna wersja na dzień 18:57, 23 wrz 2010

Kula energii
Ball.png
Przynależność Kombinat
Aperture Science
Typ źródło zasilania, pocisk
Używane przez Overwatch Elite
Gordon Freeman
Informacje Techniczne
Projektant b.d.

Kula energii lub Kula energetyczna (ang. energy orb) - kula składająca się ze zmasowanej, czystej ciemnej energii, która skupiona jest za pomocą swoistego pola, lub otoczki, która ogranicza wydostawanie się ładunku poza układ. Szeroko stosowana w technologii Kombinatu.

Spis treści

[edytuj] Wygląd

Kula jest rozmiarów ludzkiej głowy, otoczka posiada blado-fioletowy kolor, podczas gdy jądro jest białoróżowe. Wokół jądra poruszają się zielonkawe i żółte wyładowania.

[edytuj] Zachowanie

Kula, mimo otoczki, jest bardzo niestabilna, jeśli znajduje się poza specjalnym pojemnikiem pocisków alternatywnych do AR2 lub też aparaturą Kombinatu, które utrzymują je w statycznym polu. Kula poza takim układem znajduje się w nieustannym ruchu, z dużą prędkością odbija się od każdych powierzchni, napotykając na cel o strukturze biologicznej (człowiek), pochodnej (synth) lub mechanicznej (pojazd) przekazuje mu część swojej energii, najczęściej doprowadzając do jego przeciążenia i zniszczenia (maszyny), lub wyparowania (organizmy żywe). Podczas procesu osłabiania się otoczki układ wydaje charakterystyczny, liniowy dźwięk, który wzrasta wraz z końcem działalności otoczki ochronnej.

[edytuj] Zastosowanie

Kula energii ma szerokie zastosowanie w technologii Kombinatu, umieszczona w gnieździe, lub generatorze energii może zasilać podzespoły (bramy, pola siłowe, systemy obronne takie jak te znajdujące się w Overwatch Nexus ), ale jej niestabilna natura czyni z niej niszczycielską broń, którą można, po przeszkoleniu, niszczyć umocnienia, lekkie pojazdy lub grupy przeciwników. Zastosowano ją w karabinie pulsacyjnym AR2 jako alternatywny pocisk, który jest dostępny tylko i wyłącznie najlepszym elitarnym jednostkom szturmowym kombinatu, z uwagi na możliwość przechwycenia jej i wykorzystania przez wroga. Przeciwnik nie mający specjalnej ochrony typu naładowany pancerz HEV, trafiony kulą energii, zostaje zdezintegrowany. Można więc określić ją jako technologie bardzo uniwersalną.

[edytuj] Ciekawostki

  • Kula po pokonaniu pewnej odległości wybucha.
  • Kula wystrzelona przez Overwatch Elite ma duży współczynnik trafienia.
  • Kule w największej ilości można spotkać w Cytadeli.
  • Można przechwycić je za pomocą Gravity Guna.

[edytuj] Galeria

Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol