Kapsuła headcrabów
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(dodanie taktyki wrk w razie klowotow napisac to w wrk w ostatnim podpunkcie) |
(poprawki) |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
− | Gdy pojawi się kapsuła | + | Gdy pojawi się kapsuła należy stanąć przy włazie i atakowac wychodzące cheadcraby łomem headkrab zginie odrazu zaczekaj aż wyjdzie drugi i czynności powtórzyć aż do czasu gdy kapsuła będzie pusta. |
+ | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> |
Wersja z 16:52, 1 lis 2013
Kapsuły na headcraby to niekonwencjonalna broń Kombinatu, której głównym zadaniem jest szybkie dostarczenie określonej ilości Headcrabów na wrogi teren.
Spis treści |
Budowa i działanie
Urządzenie to po raz pierwszy pojawiło się w Half-Life 2. Można je było spotkać także w kolejnych epizodach, lecz tam, gracz nie był świadkiem jego działania.
Kapsuła to nic innego jak ogromny, zmechanizowany pocisk, przenoszący w swoim wnętrzu do czterech headcrabów. Mierzy on mniej więcej 2,5 metra długości. Posiada opływowy kształt i podzielony jest na dwie sekcje. Przednia, silnie opancerzona, chroni kapsułę przed zniszczeniem podczas uderzenia. W tylnej zamontowano "właz", otwierający się tuż po zderzeniu z ziemią. Kapsuły wystrzeliwane są z użyciem potężnych dział o dużej doniosłości. Po wystrzeleniu, lecą w kierunku celu z ogromną prędkością po trajektorii balistycznej. W momencie uderzenia, wbijają się na ponad metr w głąb podłoża. Towarzyszy temu uwolnienie się sporej ilości energii, powodującej dodatkowe zniszczenia w najbliższym otoczeniu. Następuje otwarcie tylnych klap i z wewnątrz wysuwa się metalowa kratownica, ułatwiająca wydostanie się headcrabów na zewnątrz, po czym stworzenia wyskakują ochoczo z metalowej łuski. Atak z wykorzystaniem kapsuł jest zmasowany i błyskawiczny, by ostrzeliwany wróg nie miał szans na ucieczkę.
Lecące kapsuły posiadają ogromną energię kinetyczną, potrafią bez większych problemów przebić dach oraz kilka pięter, gdy natrafią na chociażby blok mieszkalny. Dlatego też wielokrotnie, w czasie przemierzania City 17, można było napotkać te pociski w klatkach schodowych czy mieszkaniach. Nie wiadomo w jaki sposób headcraby mogą przetrwać podróż. W czasie lotu i przy uderzeniu, przeciążenia muszą sięgać dziesiątek, jeżeli nie setek g, co w normalnym przypadku, zakończyłoby się całkowitym zniszczeniem ładunku. Możliwe, że to anatomia głowonogów, bądź projekt kapsuły zapewnia im bezpieczeństwo.
Kapsuły najczęściej przenoszą zwykłe headcraby. Zaledwie kilka razy można spotkać ich szybką wersję, wypełzającą ze środka urządzenia. Czarne headcraby to w tym przypadku ogromna rzadkość. Jeżeli już pojawiają się w łusce, to maksymalnie jeden na sztukę.
Ciekawostki
- Ravenholm- małe, górnicze miasteczko padło ofiarą największego, potwierdzonego ataku z wykorzystaniem kapsuł z headcrabami. Zaledwie w ciągu kilku godzin niemal wszyscy jego mieszkańcy zbiegli bądź zginęli w skutek działania niewielkich istot.
- Jedno z wystrzeliwujących kapsuły dział, zostało zainstalowane w cerkwi Św. Olgi w epizodzie Lost Coast. Zadaniem gracza było unieszkodliwienie urządzenia, a w efekcie, powstrzymanie trwającego ataku na pobliską wioskę.
Taktyka
Gdy pojawi się kapsuła należy stanąć przy włazie i atakowac wychodzące cheadcraby łomem headkrab zginie odrazu zaczekaj aż wyjdzie drugi i czynności powtórzyć aż do czasu gdy kapsuła będzie pusta.
Galeria
- Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
Zderzenie z ziemią
- Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
Kapsuły wbite w ziemię
- Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
Headcraby opuszczające pocisk
- Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
Nalot na wioskę w Lost Coast