SCAR

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (bardziej celniejszy najcelniejszy - jak to brzmi? :P)
(poprawki)
Linia 16: Linia 16:
 
{{Cytat|Taking the rifle.|[[Nick]]}}
 
{{Cytat|Taking the rifle.|[[Nick]]}}
  
'''SCAR''' (znany również jako '''Combat Rifle''' lub '''Desert Rifle''') - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trójstrzałowymi. Duszenie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trójstrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]].
+
'''SCAR''' (znany również jako '''Combat Rifle''' lub '''Desert Rifle''') - karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trójstrzałowymi. Przytrzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trójstrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]].
  
 
==Opis==
 
==Opis==
Linia 24: Linia 24:
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
 
* Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trójstrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
 
* Combat Rifle jest celniejszy niż [[M16]] i strzela seriami trójstrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.  
* Poniewaz dalsze duszenie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać broni białej, ponieważ szybko można w tym momencie zużyć amunicję do Combat Rifle.
+
* Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z [[Horda|Hordą]], ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji szybko można zużyć amunicję do SCAR.
* Przy strzelaniu seriami trójstrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) wygląda tak, jakby to było 140 naboi, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
+
* Przy strzelaniu seriami trójstrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 strzałów, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
* Broń wolno się przeładowuje niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
+
* Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.  
 
* Combat Rifle jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu.  
 
* Combat Rifle jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu.  
* Combat Rifle jest niewarygodnie skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach.
+
* Combat Rifle jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
 
* Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.
  
Linia 36: Linia 36:
 
* Trójstrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
 
* Trójstrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
 
* Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
* Skuteczy w walce z [[Horda|Hordą]].
+
* Skuteczny w walce z [[Horda|Hordą]].
 
* Dobra celność podczas biegu.
 
* Dobra celność podczas biegu.
 
* Świetnie współgra z celownikiem laserowym.
 
* Świetnie współgra z celownikiem laserowym.
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i badzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem.
+
* Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i bardzo skuteczny w walce z [[Tank]]iem.
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Świetnie współgra z [[Amunicja wybuchowa|wybuchową]] i [[Amunicja zapalająca|zapalającą amunicją]].
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
 
* Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.
Linia 45: Linia 45:
 
===Wady===
 
===Wady===
 
* Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
 
* Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
* Ciągłe duszenie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
+
* Ciągłe trzymanie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
 
* Trochę niższe obrażenia na sekundę od [[M16]].
 
* Trochę niższe obrażenia na sekundę od [[M16]].
 
* W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
 
* W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
Linia 51: Linia 51:
  
 
==Różnice==
 
==Różnice==
Combat Rifle strzela seriami trójstrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi wygląda tak, jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż [[M16]], ale słabszy niż [[AK-47 (L4D)|AK-47]]. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.
+
Combat Rifle strzela seriami trójstrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi jest wykorzystywana jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż [[M16]], ale słabszy niż [[AK-47 (L4D)|AK-47]]. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.
  
 
==Spostrzeżenia==
 
==Spostrzeżenia==
* Combat Rifle przypomina karabin [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR]]-L , jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie).
+
* Combat Rifle przypomina karabin [[wpl:Karabin FN SCAR|FN SCAR-L]], jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie).
 
* Na obudowie Combat Rifle można dopatrzyć się następujących oznaczeń :"Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
 
* Na obudowie Combat Rifle można dopatrzyć się następujących oznaczeń :"Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
* SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, cywilną wersję SCAR-L z 16.25 calową lufą i tłumikiem płomieni od karabinu [[wpl:Karabin M16|M16]]A2.
+
* SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, cywilną wersję SCAR-L z 16.25 calową lufą i tłumikiem płomieni od karabinu [[wpl:Karabin M16|M16A2]].
 
* Rozwinięcie skrótu SCAR to '''S'''pecial Forces '''C'''ombat '''A'''ssault '''R'''ifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
 
* Rozwinięcie skrótu SCAR to '''S'''pecial Forces '''C'''ombat '''A'''ssault '''R'''ifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Combat Rifle zajął piąte miejsce.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Combat Rifle zajął piąte miejsce.
 
* Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, zamek automatycznie przesunie się do tyłu, zmuszając użytkownika do szybkiej zmiany magazynku i zwolnienia zamka.
 
* Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, zamek automatycznie przesunie się do tyłu, zmuszając użytkownika do szybkiej zmiany magazynku i zwolnienia zamka.
 
* W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co [[M16]] i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
 
* W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co [[M16]] i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
* W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedyńczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trójstrzałowych.
+
* W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedynczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trójstrzałowych.
* Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez [[Hunter|Huntera]] i [[Charger|Chargera]] podczas strzału.
+
* Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez [[Hunter]]a i [[Charger]]a podczas strzału.
 
* Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
 
* Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
 
* W konsoli Combat Rifle jest określany jako "rifle_desert".
 
* W konsoli Combat Rifle jest określany jako "rifle_desert".
* W kampani "Dead Center" na etapie "Atrium", magazynek w worldmodelu jest koloru jasnego pustynnego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny pustynny.
+
* W kampanii ''[[W centrum zarazy]]'' na etapie ''[[Atrium]], magazynek w worldmodelu jest koloru jasnego pustynnego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny pustynny.
* Worldmodel Combat Rifle nie posiada okienka wyrzutu łusek.
+
* Worldmodel Combat Rifle'a nie posiada okienka wyrzutu łusek.
 
* W wersji beta [[Left 4 Dead 2]] Combat Rifle był w pełni automatyczny, ale zamieniono go na broń strzelającą seriami trójstrzałowymi dla lepszej równowagi w grze.  
 
* W wersji beta [[Left 4 Dead 2]] Combat Rifle był w pełni automatyczny, ale zamieniono go na broń strzelającą seriami trójstrzałowymi dla lepszej równowagi w grze.  
  

Wersja z 14:12, 26 lut 2011

SCAR
Scar.png
Typ Karabin automatyczny
Kategoria Poziom 2
Właściwości
Magazynek 60
Noszona amunicja 360
Obrażenia 44
Szybko-
strzelność
502,3 strz./min.
Obrażenia na sek. 368.4
Zasięg duży
Podobne AK-47, M16

Ah hell. Gonna set some things right with this shit.


Taking the rifle.


SCAR (znany również jako Combat Rifle lub Desert Rifle) - karabin automatyczny występujący w Left 4 Dead 2. W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych, broń ta strzela seriami trójstrzałowymi. Przytrzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, w przeciwieństwie do karabinów strzelających seriami trójstrzałowymi w innych grach, gdzie po każdej serii trzeba wciskać spust. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż M16.

Spis treści

Opis

Desert Rifle posiada porównywalną siłę ognia z M16, jednak może wystrzelić trzy pociski za jednym pociągnięciem spustu. Dzięki ograniczeniu długości serii Combat Rifle jest celniejszy niż M16 i bardziej oszczędny.

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Combat Rifle jest celniejszy niż M16 i strzela seriami trójstrzałowymi. Świetnie się spisuje w walce ze Specjalnymi Zarażonymi na dużym dystansie.
  • Ponieważ dalsze trzymanie spustu będzie powodować dalsze strzelanie seriami, broń idealnie nadaje się do walki z Hordą, ale zaleca się używać też broni białej, ponieważ w tej sytuacji szybko można zużyć amunicję do SCAR.
  • Przy strzelaniu seriami trójstrzałowymi, suma 420 naboi (60 w magazynku, 360 w zapasie) starcza na 140 strzałów, więc gracz musi obserwować stan amunicji i wyciągnąć broń drugorzędną w odpowiednim momencie.
  • Broń przeładowuje się wolniej niż inne karabiny automatyczne, więc gracz musi się upewnić, że jest bezpieczny, zanim wykona tą czynność.
  • Combat Rifle jest bardzo skuteczny podczas biegu, gdyż posiada dużą celność podczas ruchu.
  • Combat Rifle jest niezwykle skuteczny w wycinaniu grup Zarażonych. Jedno pociągnięcie spustu spowoduje wystrzelenie trzech pocisków, więc można tak strzelać, żeby pociski leciały w różnych kierunkach.
  • Broń ma największą pojemność magazynka, porównując ją do innych karabinów automatycznych.

Zalety i wady

Zalety

  • Najlepsza celność ze wszystkich karabinów automatycznych, zarówno w biegu jak i byciu atakowanym.
  • Trójstrzałowe serie mogą okazać się pomocne dla doświadczonych graczy w oszczędzaniu amunicji i celnych strzałach.
  • Największe obrażenia na magazynek ze wszystkich karabinów automatycznych.
  • Skuteczny w walce z Hordą.
  • Dobra celność podczas biegu.
  • Świetnie współgra z celownikiem laserowym.
  • Świetny w walce ze Specjalnymi Zarażonymi i bardzo skuteczny w walce z Tankiem.
  • Świetnie współgra z wybuchową i zapalającą amunicją.
  • Dobry w sytuacjach, gdzie trzeba wesprzeć kompanów.

Wady

  • Przeładowuje się najwolniej ze wszystkich karabinów automatycznych.
  • Ciągłe trzymanie spustu powoduje szybkie zużycie amunicji.
  • Trochę niższe obrażenia na sekundę od M16.
  • W przeciwieństwie do innych karabinów automatycznych trudniej zabić z tej broni przeciwników, kiedy jest się otoczonym.
  • Może zużyć amunicję szybciej niż inne karabiny automatyczne, kiedy gracz walczy z Hordą.

Różnice

Combat Rifle strzela seriami trójstrzałowymi. W takim trybie pojemność 60 naboi jest wykorzystywana jak 20 naboi. Takie strzały są bardzo celne, przez co broń jest celniejsza podczas biegu lub podczas bycia uderzonym przez Zarażonego. Karabin jest mocniejszy niż M16, ale słabszy niż AK-47. Czas przeładowania jest najdłuższy ze wszystkich karabinów automatycznych; broń na przeładowanie potrzebuje około trzech sekund.

Spostrzeżenia

  • Combat Rifle przypomina karabin FN SCAR-L, jednak na teksturze widnieją niektóre oznaczenia podobne do tych z karabinu SCAR-H. Latarka została zamontowana przy pomocy kabli, pomimo tego, że broń posiada szyny RIS, na których można montować różnej maści dodatkowy sprzęt (z latarką włącznie).
  • Na obudowie Combat Rifle można dopatrzyć się następujących oznaczeń :"Mk 17 Mod 3" (SCAR-H) i "Cal 5.56mm" (SCAR-L).
  • SCAR-L występujący w grze przypomina karabin FN SCAR 16S, cywilną wersję SCAR-L z 16.25 calową lufą i tłumikiem płomieni od karabinu M16A2.
  • Rozwinięcie skrótu SCAR to Special Forces Combat Assault Rifle. Karabin ten został skonstruowany przez FN Herstal dla Dowództwa Operacji Specjalnych Stanów Zjednoczonych (USSOCOM) w ramach przetargu na karabin dla sił specjalnych.
  • W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com Combat Rifle zajął piąte miejsce.
  • Komentarz dotyczący animacji przeładowania broni. Kiedy wyczerpie się amunicja do SCAR'a, zamek automatycznie przesunie się do tyłu, zmuszając użytkownika do szybkiej zmiany magazynku i zwolnienia zamka.
  • W rzeczywistości FN SCAR-L używa takiej samej amunicji, co M16 i zasilany jest 30-nabojowymi magazynkami, a nie 60-nabojowymi (SCAR) i 50-nabojowymi (M16) magazynkami w grze. Istnieją także 45-nabojowe magazynki, ale nie są popularne. Można także używać magazynków bębnowych, a taki magazynek zmieści 100 naboi.
  • W rzeczywistości FN SCAR Mk 16 może strzelać tylko ogniem pojedynczym lub seryjnym i nie posiada możliwości strzelania seriami trójstrzałowych.
  • Ogień z tej broni można przerwać w następujące sposoby: atak bronią białą, zmiana broni lub po uderzeniu przez Huntera i Chargera podczas strzału.
  • Strzelając i zmieniając cel w tym samym czasie, trzy wystrzelone kule będą miały inny kierunek lotu, przez co można zastrzelić trzech przeciwników w tym samym czasie.
  • W konsoli Combat Rifle jest określany jako "rifle_desert".
  • W kampanii W centrum zarazy na etapie Atrium, magazynek w worldmodelu jest koloru jasnego pustynnego, ale jak się podniesie broń, magazynek zmienia kolor na ciemny pustynny.
  • Worldmodel Combat Rifle'a nie posiada okienka wyrzutu łusek.
  • W wersji beta Left 4 Dead 2 Combat Rifle był w pełni automatyczny, ale zamieniono go na broń strzelającą seriami trójstrzałowymi dla lepszej równowagi w grze.

Galeria