Szpital

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Artnamedal.png

Szpital
Szpital.jpg
Okres w grze Urban Flight
Zniszczenie w czasie powstania, wraz z City 17
Położenie City 17
Informacje techniczne
Mapy
  • ep1_c17_02b
  • ep1_c17_02a
  • ep1_c17_05

"What kind of hospital is this?" - Alyx Vance


Szpital to lokacja, którą przyjdzie nam zwiedzić wraz z Alyx podczas ucieczki z City 17 w czwartym rozdziale HL2:ep1.

Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie jest napisane "Стационар" (statsionar "alfabetem łacińskim). Co oznacza Szpital w języku rosyjskim, choć częściej pisze się "госпиталь" ("gospital").

Spis treści

Ogólnie

Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w typowym szpitalu pod koniec 19 wieku, czyli białymi kafelkami. Znaki wskazujące kierunki poszczególnych sekcji są zapisane w cyrylicy, a niektóre są w języku angielskim.

Wygląd

W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje Barney Calhoun oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.

Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, natykają się na wszystkie możliwe rodzaje Zombich, żołnierzy Kombinatu oraz Miny. Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku Grdona i Gunship'a. Następnie Gordon oddzielony chwilowo od Alyx przemierza zalane piwnice. Alyx znajduję Shotgun i używa go aż do końca rozdziału. Wydaje się, że na salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, lub tortury nad ludźmi oraz Zombimi.

Za kulisami

  • Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Episode One Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
  • Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.

Ciekawostki

  • Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników VALVe, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.
    Numery pokojów z nazwiskami

Galeria



Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Hospital. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.