Granatnik (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „<ikony>l4d2</ikony> {{BronL4D infobox |grafika=Launcher L4D2.png |typ= Granatnik |kat= Specjalne |magazynek= 1 |noszone= 30 |obrazenia= 400 |szybkosc= 16 RPM |o...”) |
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika=Launcher L4D2.png | |grafika=Launcher L4D2.png | ||
|typ= Granatnik | |typ= Granatnik | ||
Linia 19: | Linia 19: | ||
Podstawową cechą granatnika jest długi czas przeładowywania, co może bardzo przeszkadzać w przypadku ataku [[Horda|hordy]]. Celując należy zwrócić uwagę na trajektorię lotu, więc aby granat osiągnął jak najdalszy zasięg należy wycelować wyżej. Doświadczeni gracze są jednak zdolni wycenić kąt wystrzału i stwarza w ich rękach zabójczą broń przeciwko zarażonym. | Podstawową cechą granatnika jest długi czas przeładowywania, co może bardzo przeszkadzać w przypadku ataku [[Horda|hordy]]. Celując należy zwrócić uwagę na trajektorię lotu, więc aby granat osiągnął jak najdalszy zasięg należy wycelować wyżej. Doświadczeni gracze są jednak zdolni wycenić kąt wystrzału i stwarza w ich rękach zabójczą broń przeciwko zarażonym. | ||
− | Granatnik występuje dosyć rzadko, prawdopodobieństwo pojawienia się jest | + | Granatnik występuje dosyć rzadko, prawdopodobieństwo pojawienia się jest podobne do piły łańcuchowej. Można przenosić jedynie 30 granatów do tej broni, a amunicji nie można nigdzie znaleźć, więc należy strzelać oszczędnie. |
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
Linia 33: | Linia 33: | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Zalety i wady |
|zalety=* Niezwykle silna broń. | |zalety=* Niezwykle silna broń. | ||
* Można zabić całą hordę jednym lub dwoma pociskami. | * Można zabić całą hordę jednym lub dwoma pociskami. | ||
Linia 55: | Linia 55: | ||
* Użycie wybuchowej amunicji zamienia granatnik w małą wyrzutnię rakiet. | * Użycie wybuchowej amunicji zamienia granatnik w małą wyrzutnię rakiet. | ||
* Strzał pod nogi z granatnika nie powoduje odrzucenia postaci. Zapewne zostało to wprowadzone, aby zapobiec technice "Rocket Jumping"<ref> Rocket Jump to technika polegająca na strzale z wyrzutni rakiet pod nogi i jednoczesny skok, co pozwala na wysokie skoki kosztem punktów życia. Jest to niezwykle popularne na wszelakich grach FPS.</ref>. | * Strzał pod nogi z granatnika nie powoduje odrzucenia postaci. Zapewne zostało to wprowadzone, aby zapobiec technice "Rocket Jumping"<ref> Rocket Jump to technika polegająca na strzale z wyrzutni rakiet pod nogi i jednoczesny skok, co pozwala na wysokie skoki kosztem punktów życia. Jest to niezwykle popularne na wszelakich grach FPS.</ref>. | ||
− | * Oficjalne screenshoty ukazują [[Ellis|Ellisa]] trzymającego właśnie granatnik, jednak kiedy jest sterowany przez | + | * Oficjalne screenshoty ukazują [[Ellis|Ellisa]] trzymającego właśnie granatnik, jednak kiedy jest sterowany przez bota, nigdy podniesie granatnika, gdyż AI uniemożliwi mu to. |
* Granatnik jest też bronią używaną przez Whitakera, co można dokładnie zauważyć używając ''noclip'' w chwili eksplodowania cysterny blokującej drogi w kampanii ''W centrum zarazy''. | * Granatnik jest też bronią używaną przez Whitakera, co można dokładnie zauważyć używając ''noclip'' w chwili eksplodowania cysterny blokującej drogi w kampanii ''W centrum zarazy''. | ||
Aktualna wersja na dzień 09:31, 17 maj 2015
Granatnik (L4D) | |
Typ | Granatnik |
Kategoria | Specjalne |
Właściwości | |
Magazynek | 1 |
Noszona amunicja | 30 |
Obrażenia | 400 |
Szybko- strzelność |
16 RPM |
Zasięg | zależny od trajektorii wystrzału |
Podobne | M60 |
"Time to make some zombie soup!"
Granatnik jest bronią, która zadebiutowała w Left 4 Dead 2. Magazynek mieści 1 nabój i po każdym strzale należy przeładować. Granatnik strzela wybuchowymi granatami, zdolne zabić każdego zwykłego zarażonego i słabszych specjalnych zainfekowanych. Ci, którzy przeżyją zostają zdezorientowani, ale nie działa to na Chargery i Tanki.
Podstawową cechą granatnika jest długi czas przeładowywania, co może bardzo przeszkadzać w przypadku ataku hordy. Celując należy zwrócić uwagę na trajektorię lotu, więc aby granat osiągnął jak najdalszy zasięg należy wycelować wyżej. Doświadczeni gracze są jednak zdolni wycenić kąt wystrzału i stwarza w ich rękach zabójczą broń przeciwko zarażonym.
Granatnik występuje dosyć rzadko, prawdopodobieństwo pojawienia się jest podobne do piły łańcuchowej. Można przenosić jedynie 30 granatów do tej broni, a amunicji nie można nigdzie znaleźć, więc należy strzelać oszczędnie.
Spis treści |
[edytuj] Taktyka
- Granatnik nie wyrządza dużych szkód innym ocalałym na niższych poziomach trudności, jednak na wyższym może być zabójczy, więc trzeba uważać, gdzie się strzela.
- Granatnik jest mniej skuteczny na otwarte przestrzenie, gdyż siła wybuchu jest mniejsza niż w przypadku bomby rurowej lub butli z propanem.
- W przypadku ataku hordy najlepszym rozwiązaniem jest strzał lekko nad głowami zarażonych, gdyż granat trafi w środek atakującej hordy i zabije największą ilość zainfekowanych.
- Żółć Boomera dobrze współgra z granatnikiem. Kiedy zarażeni zbiegną się wokół rozbitego pojemnika wystarczy oddać celny strzał.
- Bezpośrednie trafienie w Witch nie powoduje dużych szkód (ok. 550-750 obrażeń).
- Bezpośrednie trafienie w Tanka potrafi zabrać 1000 obrażeń. Jednak dobrym pomysłem jest użycie amunicji zapalającej i uczynić z granatnika wyrzutnię koktajli mołotowa z dużym bonusem do obrażeń.
- Piła łańcuchowa nie jest polecana jako broń drugorzędna, gdyż obydwie bronie mają ograniczoną amunicję i nie można jej uzupełnić. Warto więc wyposażyć się w podwójne pistolety lub Magnum.
- Celownik laserowy jest tylko niepotrzebnym dodatkiem do granatnika, gdyż pociski zawsze lecą pod wyznaczonym kątem.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Spostrzeżenia
- Granatnik jest wzorowany na M79 Grenade Launcher.
- Amunicja używana przez granatnik to prawdopodobnie PWN 40MM HE NADE.
- Granatniki zostały prawdopodobnie pozostawione przez wojsko, jednak nie wiadomo, dlaczego jest on znajdowany w kampanii Bagienna gorączka, gdzie ani wojsko, ani CEDA nie prowadziło działalności. Możliwe, że znajdowały się tam nielegalnie.
- Przeładowanie z perspektywy trzeciej osoby kończy się szybciej, niż z pierwszej osoby.
- Użycie wybuchowej amunicji zamienia granatnik w małą wyrzutnię rakiet.
- Strzał pod nogi z granatnika nie powoduje odrzucenia postaci. Zapewne zostało to wprowadzone, aby zapobiec technice "Rocket Jumping"[1].
- Oficjalne screenshoty ukazują Ellisa trzymającego właśnie granatnik, jednak kiedy jest sterowany przez bota, nigdy podniesie granatnika, gdyż AI uniemożliwi mu to.
- Granatnik jest też bronią używaną przez Whitakera, co można dokładnie zauważyć używając noclip w chwili eksplodowania cysterny blokującej drogi w kampanii W centrum zarazy.
[edytuj] Przypisy
- ↑ Rocket Jump to technika polegająca na strzale z wyrzutni rakiet pod nogi i jednoczesny skok, co pozwala na wysokie skoki kosztem punktów życia. Jest to niezwykle popularne na wszelakich grach FPS.
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
Granatnik · M60 |
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |