Half-Life 2

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(cyferka)
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{stub-zalazek
+
<ikony>valve|hl2</ikony>
|*Jest to artykuł ogólny, należy rozwinąć Fabułę, dodać obrazki i źródła.
+
{{Stub |*Jest to artykuł ogólny, należy rozwinąć Fabułę, dodać obrazki i źródła.}}
 +
{{Gra infobox
 +
|grafika=HL2.jpg
 +
|producent=[[Valve Software]]
 +
|wydawca=Vivendi (wygasło), [[Valve Software]]
 +
|dystrybucja=[[Electronic Arts]], [[Steam]]
 +
|data wydania=16 listopada 2004
 +
|nośniki=CD (5), DVD, Blu-ray, Steam
 +
|gatunek=First-person shooter
 +
|tryb gry=Singleplayer
 +
|platforma=Microsoft Windows, Mac OS, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3
 +
|silnik=[[Source]]
 +
|wymagania='''''minimalne:'''''
 +
* Procesor 1.7 GHz, 512 MB RAM, DirectX 8 lub nowszy, połączenie internetowe
 +
'''''zalecane:'''''
 +
* Procesor 3.0 GHz, 1024 MB RAM, DirectX 9.0c lub nowszy, połączenie internetowe
 +
|kontrolery=klawiatura i mysz, joystick, gamepad
 +
|kategorie wiekowe=PEGI: 16+
 +
|scenarzysta=[[Marc Laidlaw]]
 +
|designer=[[Viktor Antonov]], [[Dhabih Eng]]
 +
|kompozytor= [[Kelly Bailey]]
 +
|poprz. gra= [[Half-Life: Decay]]
 +
|nast. gra= [[Half-Life 2: Lost Coast]]
 
}}
 
}}
'''Half-Life 2''' - gra komputerowa z gatunku science-fiction stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry [[Half-Life]], na silniku graficznym [[Source]] i silniku fizycznym [[Havok]]. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gra roku".
+
 
 +
'''Half-Life 2''' - gra komputerowa z gatunku [[wpl:First-person shooter|first-person shooter]] stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry [[Half-Life]], na silniku graficznym [[Source]] i silniku fizycznym [[wpl:Havok|Havok]]. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gry roku". 26 maja 2010 do gry został uaktualniony silnik oraz została wydana na komputery Mac.
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
Akcja gry rozgrywa się na terenie fikcyjnego miasta [[City 17]] i jego pobliskich terenach w bliskiej przyszłości. Główny bohater gry, [[Gordon Freeman]], który chcąc przeżyć zmierza się z różnymi przeciwnikami, w których pomagają mu [[Alyx Vance]], rebelianci, byli współpracownicy z [[Black Mesa]] i inni sprzymierzeńcy.
+
{{main|Powstanie}}
 +
Akcja rozgrywa się około dwudziestu lat od [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesie]], na terenie fikcyjnego miasta [[City 17]], do którego trafia Gordon Freeman. Świat znalazł się pod niepodzielnym panowaniem totalitarnego [[Kombinat]]u, który opanował całą planetę w czasie [[Wojna siedmiogodzinna|Wojny siedmiogodzinnej]]. Desperacką walkę z najeźdźcą bezskutecznie prowadzi [[Ruch Oporu]], którego członkowie uważają Freemana za żywą legendę. Główny bohater, ścigany przez siły Kombinatu, dołącza do Rebeliantów i spotyka dawnych znajomych ocalałych z Black Mesy, np. [[Isaac Kleiner|Isaaca Kleinera]] i [[Eli Vance|Eliego Vance'a]], oraz jego córkę, [[Alyx Vance|Alyx]]. Wyczyny Gordona na terenie City 17 i okolic dodają Ruchowi Oporu nowych sił, a zniszczenie symbolu ucisku, więziennego kompleksu [[Nova Prospekt]], daje początek [[Powstanie|otwartej walce zbrojnej]].
  
 
==Broń==
 
==Broń==
Linia 12: Linia 36:
 
*[[Gravity Gun|Manipulator energii zeropunktowej]]
 
*[[Gravity Gun|Manipulator energii zeropunktowej]]
 
*[[Pistolet 9mm]]
 
*[[Pistolet 9mm]]
*[[Strzelba SPAS 12]]
+
*[[Strzelba (HL2)|Strzelba]]
*[[Pistolet maszynowy]]
+
*[[Pistolet maszynowy (HL2)|Pistolet maszynowy]]
 
*[[Karabin pulsacyjny]]
 
*[[Karabin pulsacyjny]]
 
*[[Kusza]]
 
*[[Kusza]]
 
*[[Rewolwer .357]]
 
*[[Rewolwer .357]]
*[[Wyrzutnia rakiet]]
+
*[[Wyrzutnia rakiet (HL2)|Wyrzutnia rakiet]]
*[[Granat odłamkowy]]
+
*[[Granat odłamkowy (HL2)|Granat]]
 
*[[Tau Cannon]]
 
*[[Tau Cannon]]
*[[Działko pulsacyjne]]
+
*[[Anabelle]]
  
 
==Przeciwnicy==
 
==Przeciwnicy==
W grze walczymy głównie z żołnierzami [[Kombinat|Kombinatu]], ale także z maszynami, ze zrobotyzowanymi brońmi, a także z obcymi, m. in. z [[Headcrab|headcrabami]]
+
W grze głównymi przeciwnikami są siły [[Kombinat|Kombinatu]] i obcy z [[Xen]].
*[[Antlion]]
+
 
*[[Antlion Guard]]
+
*[[Wieżyczka Kombinatu]]
*[[Barnacle]]
+
*[[Wieżyczka sufitowa]]
*[[Ceiling Turret]]
+
*[[Skaner]]
*[[City Scanner]]
+
 
*[[Civil Protection]]
 
*[[Civil Protection]]
*[[Claw Scanner]]
+
*[[Kombinat]]
*[[Kombinat|Combine]]
+
 
*[[Combine Elite]]
 
*[[Combine Elite]]
*[[Crab synth]]
+
*[[Crab Synth]]
*[[Ground Turret]]
+
 
*[[Gunship]]
 
*[[Gunship]]
*[[Headcrab]]
+
*[[Hunter-chopper]]
*[[Fast Headcrab|Headcrab (fast)]]
+
*[[Mina]]
*[[Poison Headcrab|Headcrab (poison)]]
+
*[[Mortar synth]]
*[[Helicopter]]
+
*[[Hopper Mine]]
+
*[[Hunter]]
+
*[[Mortat synth]]
+
 
*[[Shield Scanner]]
 
*[[Shield Scanner]]
 
*[[Strider]]
 
*[[Strider]]
 +
*[[Antlion]]
 +
*[[Antlion Guard]]
 +
*[[Barnacle]]
 +
*[[Headcrab]]
 +
*[[Fast Headcrab]]
 +
*[[Poison Headcrab]]
 
*[[Zombie]]
 
*[[Zombie]]
*[[Fast Zombie|Zombie (fast)]]
+
*[[Fast Zombie]]
*[[Poison Zombie|Zombie (poison)]]
+
*[[Poison Zombie]]
*[[Zombine]]
+
 
 +
==Sojusznicy==
 +
*[[Alyx Vance]]
 +
*[[Barney Calhoun]]
 +
*[[Isaac Kleiner]]
 +
*[[Eli Vance]]
 +
*[[Ojciec Grigori]]
 +
*[[Judith Mossman]]
 +
*[[Dog]]
 +
*[[Ruch Oporu|Rebelianci]]
 +
*[[Vortigaunt]]y
 +
 
 +
==Osiągnięcia==
 +
{{main|Lista osiągnięć w grze Half-Life 2}}
 +
 
 +
==Ścieżka dźwiękowa==
 +
{{main|Half-Life 2 soundtrack}}
  
 
==Wydanie i dystrybucja==
 
==Wydanie i dystrybucja==
 
===Wyciek kodu źródłowego===
 
===Wyciek kodu źródłowego===
Początkowo, gra miała zostać wydana we wrześniu 2003 roku. Opóźnienie zostało spowodowane złamaniem zabezpieczeń wewnętrznej sieci komputerowej wydawcy. Wynikiem tego działania był wyciek kodu źródłowego gry na początku września 2003. W czerwcu 2004 roku [[Valve Software]] podało że FBI zatrzymało osoby podejrzane w sprawie wycieku informacji. Odpowiedzialnością za ww. zdarzenie został obarczony niemiecki haker Axel G
+
{{main|Half-Life 2 Beta}}
 +
Początkowo, gra miała zostać wydana we wrześniu 2003 roku. Opóźnienie zostało spowodowane złamaniem zabezpieczeń wewnętrznej sieci komputerowej producenta. Wynikiem tego działania był wyciek kodu źródłowego gry na początku września 2003. W czerwcu 2004 roku [[Valve Software]] podało że FBI zatrzymało osoby podejrzane w sprawie wycieku informacji. Odpowiedzialnością za ww. zdarzenie został obarczony niemiecki haker Axel G
  
 
===Oficjalne wydanie gry===
 
===Oficjalne wydanie gry===
Linia 59: Linia 99:
  
 
====Premiera====
 
====Premiera====
Premiera gry Half-Life 2 odbyła się 16 listopada 2004 roku. Można było ją nabyć na płytach CD/DVD a także poprzez platformę [[Steam]]. Na [[Steam|Steamie]] można było nabyć w trzech pakietach. Pierwszy (podstawowy), "brązowy" zawierał grę Half-Life 2 i grę [[Counter-Strike: Source]]. Drugi, ochrzczony jako "srebrny" zawierał to co "brązowy", plus grę [[Half-Life: Source]] i [[Day of Defeat: Source]]. Trzeci, który nosił miano "złotego", zawierał to co poprzednicy, a także dodatkowo gadżety związane z grą Half-Life 2, takie jak poradniki, koszulki, czy też płyta zawierająca oficjalny soundtrack z gry. Wersja pudełkowa gry także wymagała zainstalowania klienta [[Steam]] i zarejestrowania jej w tym serwisie.
+
Premiera gry Half-Life 2 odbyła się 16 listopada 2004 roku. Można było ją nabyć na płytach CD/DVD a także poprzez platformę [[Steam]]. Na [[Steam|Steamie]] można było nabyć w trzech pakietach. Pierwszy (podstawowy), "brązowy" zawierał grę Half-Life 2 i grę [[Counter-Strike: Source]]. Drugi, ochrzczony jako "srebrny" zawierał to co "brązowy", plus grę [[Half-Life: Source]] i [[Day of Defeat: Source]]. Trzeci, który nosił miano "złotego", zawierał to co poprzednicy, a także dodatkowo gadżety związane z grą Half-Life 2, takie jak poradniki, koszulki, czy też płytę zawierająca oficjalny soundtrack z gry. Wersja pudełkowa gry także wymagała zainstalowania klienta [[Steam]] i zarejestrowania jej w tym serwisie.
  
 
===Steam===
 
===Steam===
''Więcej w osobnym artykule o nazwie '''[[Steam]]'''''
+
{{main|Steam}}
 
+
 
[[Steam]] to platforma stworzona przez [[Valve Software]] i wydana 12 września 2003 roku. Służy do dostarczania informacji na temat gier, jako system zabezpieczeń i system nabywania gier przez internet. Wszystkie gry wydane przez [[Valve Software|Valve]] wymagają zainstalowanego klienta platformy Steam.
 
[[Steam]] to platforma stworzona przez [[Valve Software]] i wydana 12 września 2003 roku. Służy do dostarczania informacji na temat gier, jako system zabezpieczeń i system nabywania gier przez internet. Wszystkie gry wydane przez [[Valve Software|Valve]] wymagają zainstalowanego klienta platformy Steam.
 +
 +
==Galeria==
 +
<gallery>
 +
Grafika:Half-LifeClean.jpg|Wczesny projekt okładki gry
 +
</gallery>
  
 
==Linki==
 
==Linki==
[http://store.steampowered.com/app/220/ Sklep Steam]
+
*[http://store.steampowered.com/app/220/ Sklep Steam]
 +
 
 +
{{Valve}}
 +
 
 +
[[Kategoria:Half-Life 2]]
  
{{Kategoria-Valve}}
+
[[overwiki:Half-Life 2]]
[[Kategoria:Gry]]
+
[[wikipediapl:Half-Life 2]]
 +
[[wikipedia:Half-Life 2]]

Aktualna wersja na dzień 23:02, 8 lis 2018

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Jest to artykuł ogólny, należy rozwinąć Fabułę, dodać obrazki i źródła.
Half-Life 2
HL2.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Vivendi (wygasło), Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 16 listopada 2004
Nośniki CD (5), DVD, Blu-ray, Steam
Gatunek First-person shooter
Tryb gry Singleplayer
Platforma Microsoft Windows, Mac OS, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Wymagania minimalne:
  • Procesor 1.7 GHz, 512 MB RAM, DirectX 8 lub nowszy, połączenie internetowe

zalecane:

  • Procesor 3.0 GHz, 1024 MB RAM, DirectX 9.0c lub nowszy, połączenie internetowe
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Kategorie wiekowe PEGI: 16+
Scenarzysta Marc Laidlaw
Designer Viktor Antonov, Dhabih Eng
Kompozytor Kelly Bailey
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life: Decay
Nast. gra Half-Life 2: Lost Coast

Half-Life 2 - gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry Half-Life, na silniku graficznym Source i silniku fizycznym Havok. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gry roku". 26 maja 2010 do gry został uaktualniony silnik oraz została wydana na komputery Mac.

Spis treści

[edytuj] Fabuła

Information icon.pngOsobny artykuł: Powstanie

Akcja rozgrywa się około dwudziestu lat od Incydentu w Black Mesie, na terenie fikcyjnego miasta City 17, do którego trafia Gordon Freeman. Świat znalazł się pod niepodzielnym panowaniem totalitarnego Kombinatu, który opanował całą planetę w czasie Wojny siedmiogodzinnej. Desperacką walkę z najeźdźcą bezskutecznie prowadzi Ruch Oporu, którego członkowie uważają Freemana za żywą legendę. Główny bohater, ścigany przez siły Kombinatu, dołącza do Rebeliantów i spotyka dawnych znajomych ocalałych z Black Mesy, np. Isaaca Kleinera i Eliego Vance'a, oraz jego córkę, Alyx. Wyczyny Gordona na terenie City 17 i okolic dodają Ruchowi Oporu nowych sił, a zniszczenie symbolu ucisku, więziennego kompleksu Nova Prospekt, daje początek otwartej walce zbrojnej.

[edytuj] Broń

W grze mamy do dyspozycji wiele broni takich jak:

[edytuj] Przeciwnicy

W grze głównymi przeciwnikami są siły Kombinatu i obcy z Xen.

[edytuj] Sojusznicy

[edytuj] Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Half-Life 2

[edytuj] Ścieżka dźwiękowa

Information icon.pngOsobny artykuł: Half-Life 2 soundtrack

[edytuj] Wydanie i dystrybucja

[edytuj] Wyciek kodu źródłowego

Information icon.pngOsobny artykuł: Half-Life 2 Beta

Początkowo, gra miała zostać wydana we wrześniu 2003 roku. Opóźnienie zostało spowodowane złamaniem zabezpieczeń wewnętrznej sieci komputerowej producenta. Wynikiem tego działania był wyciek kodu źródłowego gry na początku września 2003. W czerwcu 2004 roku Valve Software podało że FBI zatrzymało osoby podejrzane w sprawie wycieku informacji. Odpowiedzialnością za ww. zdarzenie został obarczony niemiecki haker Axel G

[edytuj] Oficjalne wydanie gry

[edytuj] Pre-load

26 sierpnia 2004 r. część gry została udostępniona jako pre-load. W dniu premiery klienci mieli uiścić opłatę za pośrednictwem usługi Steam, a następnie odblokować pliki znajdujące sie na dysku twardym i rozpocząć grę.

[edytuj] Premiera

Premiera gry Half-Life 2 odbyła się 16 listopada 2004 roku. Można było ją nabyć na płytach CD/DVD a także poprzez platformę Steam. Na Steamie można było nabyć w trzech pakietach. Pierwszy (podstawowy), "brązowy" zawierał grę Half-Life 2 i grę Counter-Strike: Source. Drugi, ochrzczony jako "srebrny" zawierał to co "brązowy", plus grę Half-Life: Source i Day of Defeat: Source. Trzeci, który nosił miano "złotego", zawierał to co poprzednicy, a także dodatkowo gadżety związane z grą Half-Life 2, takie jak poradniki, koszulki, czy też płytę zawierająca oficjalny soundtrack z gry. Wersja pudełkowa gry także wymagała zainstalowania klienta Steam i zarejestrowania jej w tym serwisie.

[edytuj] Steam

Information icon.pngOsobny artykuł: Steam

Steam to platforma stworzona przez Valve Software i wydana 12 września 2003 roku. Służy do dostarczania informacji na temat gier, jako system zabezpieczeń i system nabywania gier przez internet. Wszystkie gry wydane przez Valve wymagają zainstalowanego klienta platformy Steam.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Linki