Counter-Strike: Source

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<ikony>cs|medalINNE</ikony>
+
<ikony>cs|medalCS</ikony>
 
{{Gra infobox
 
{{Gra infobox
 
|grafika=csscoverinfobox.jpg
 
|grafika=csscoverinfobox.jpg
Linia 17: Linia 17:
 
|designer=James Ohlen
 
|designer=James Ohlen
 
|kompozytor=  
 
|kompozytor=  
|poprz. gra=
+
|poprz. gra= [[Condition Zero Deleted Scenes]]
|nast. gra=
+
|nast. gra=[[Counter-Strike Neo]]
 
}}
 
}}
  
Linia 26: Linia 26:
  
 
==Historia==
 
==Historia==
Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta użytkownikom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi [[Counter-Strike: Condition Zero]], który posiadał także grę [[Half-Life 2]] oraz kartę graficzną ATI Radeon.  
+
Podczas prac nad silnikiem [[Source]] początkowo zakładano, że pierwszą grą w trybie multiplayer na tym silniku będzie [[Team Fortress 2]]. Jednak projekt ten odłożono na później i TF2 wydano 3 lata po premierze Half-Life 2. Valve, chcąc stworzyć grę w trybie multiplayer, postanowiło stworzyć remake'a popularnej gry Counter-Strike we współpracy ze studiem Turtle Rock Studios, które w tym samym czasie zajmowało się również produkcją [[Counter-Strike: Condition Zero]]. Do projektu dodano wiele cech właściwych dla Condition Zero np. tzw. boty, czyli gracze sterowane przez sztuczną inteligencję. Mapy oparto na ich oryginalnych odpowiednikach, które przestylizowano przy pomocy concept artów i technologii trójwymiarowych skybox'ów.
  
11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz.
+
Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta członkom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi [[Counter-Strike: Condition Zero]] oraz osobom, które posiadały kupon na grę [[Half-Life 2]], który dołączany był do niektórych kart graficznych z serii ATI Radeon.  
  
5 maja 2010 roku grę wydano na komputerach Mac.
+
11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz. Bronie chętniej kupowane drożały, a te używane rzadziej traciły na wartości.
  
7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację, nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry [[Team Fortress 2]], statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.
+
5 marca 2010 roku Valve zapowiedziało wydanie paru gier (w tym Counter-Strike'a) na komputerach Mac.
  
23 lipca 2010 roku Valve udostępniło betę szerszej publiczności i wydało ją na komputery Mac na platformie [[Steam]].
+
7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację (w formie beta), nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry [[Team Fortress 2]], statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.
 +
 
 +
23 czerwca 2010 roku Valve zamknęło betę i udostępniło aktualizację szerszej publiczności (każdemu, kto posiadał Counter-Strike: Source) i wydało ją na komputery Mac na platformie [[Steam]].
  
 
==Różnice pomiędzy [[Counter-Strike|CS 1.6]] a CSS==
 
==Różnice pomiędzy [[Counter-Strike|CS 1.6]] a CSS==
 
* Lepsza grafika i fizyka dzięki silnikowi graficznemu [[Source]] oraz silnikowi fizycznemu Havok.
 
* Lepsza grafika i fizyka dzięki silnikowi graficznemu [[Source]] oraz silnikowi fizycznemu Havok.
* Przerobione znane mapy. Ich układ nie został zmieniony w dużym stopniu, ale dodano wiele nowych elementów wizualnych np. drzewa, hydranty, słupy transmisyjne itp.
+
* Retusz popularnych map. Ich układ nie został zmieniony w dużym stopniu, ale dodano wiele nowych elementów wizualnych np. drzewa, hydranty, słupy transmisyjne itp.
 +
* Parę nowych map stworzonych specjalnie dla tej edycji.
 
* Nowe modele postaci (terrorystów, antyterrorystów, zakładników).
 
* Nowe modele postaci (terrorystów, antyterrorystów, zakładników).
 +
* Zwiększony wzrost postaci gracza.
 
* Nieznaczne spowolnienie postaci gracza po otrzymaniu jakiegokolwiek obrażenia.
 
* Nieznaczne spowolnienie postaci gracza po otrzymaniu jakiegokolwiek obrażenia.
 
* Nowe modele broni, nowe animacje w niektórych broniach ([[FAMAS]], [[Galil]], [[SG 552 Commando]]).
 
* Nowe modele broni, nowe animacje w niektórych broniach ([[FAMAS]], [[Galil]], [[SG 552 Commando]]).
Linia 50: Linia 54:
 
* Brak tarczy taktycznej na rzecz większej równowagi w grze.
 
* Brak tarczy taktycznej na rzecz większej równowagi w grze.
 
* Zlikwidowany błąd z tłumikiem, który umożliwiał szybkie zakładanie tłumika poprzez zmianę broni w trakcie jego zakładania.
 
* Zlikwidowany błąd z tłumikiem, który umożliwiał szybkie zakładanie tłumika poprzez zmianę broni w trakcie jego zakładania.
 +
* Radar i mapa od teraz przekazują więcej informacji. Przykładowo, jeżeli członek zginie, na mapie pojawi się krzyżyk, który mówi, gdzie on umarł.
 
* Możliwość braku uczestnictwa gracza w następnej rundzie po zabiciu członka.
 
* Możliwość braku uczestnictwa gracza w następnej rundzie po zabiciu członka.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
 
{{main|Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Source}}
 
{{main|Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Source}}
Osiągnięcia zostały wydane wraz z duża aktualizacją w maju 2010 roku. Początkowo miały inne nazwy i było ich 144, a obecnie jest ich 145.
+
Osiągnięcia zostały wydane wraz z duża aktualizacją w maju 2010 roku. Początkowo większość z nich miała inne nazwy i było ich 144, a obecnie jest ich 147.
 +
 
 +
==Galeria==
 +
===Ogólne===
 +
<gallery>
 +
Grafika:cssmainmenubeforeupdate.PNG|Menu główne gry przed aktualizacją
 +
Grafika:cssmainmenuafterupdate.png|Menu główne gry po aktualizacji
 +
Grafika:csscoverinfobox.jpg|Okładka gry
 +
Grafika:Steamheader_css.png|Nagłówek na [[Steam]]ie
 +
</gallery>
 +
 
 +
===Oficjalne screenshoty===
 +
<gallery>
 +
Grafika:0000000027.1024x768.png
 +
Grafika:0000000028.1024x768.png
 +
Grafika:0000000029.1024x768.png
 +
Grafika:0000000030.1024x768.png
 +
Grafika:0000000031.1024x768.png
 +
</gallery>
 +
 
 +
==Zobacz także==
 +
*[[Counter-Strike]]
 +
*[[Counter-Strike: Condition Zero]]
 +
*[[Condition Zero Deleted Scenes]]
 +
 
 +
==Linki zewnętrzne==
 +
*[http://store.steampowered.com/sub/240 Oficjalna strona]
 +
*[http://www.gamespot.com/922013 Counter-Strike: Source] na Gamespot
 +
*[http://www.gamebanana.com/games/2 Counter-Strike: Source]na GameBanana
  
 
{{CS}}
 
{{CS}}

Aktualna wersja na dzień 11:38, 8 kwi 2012

Counter-Strike: Source
Csscoverinfobox.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Nicolas Games
Data wydania 7 października 2004
Nośniki CD, DVD, Steam
Gatunek First person shooter
Tryb gry multiplayer
Platforma Windows, Mac OS X
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe ESRB: M,
OFLC: MA15+,
PEGI: 16+
Designer James Ohlen
Gra po grze
Poprz. gra Condition Zero Deleted Scenes
Nast. gra Counter-Strike Neo

Counter-Strike: Source (CS:S) - taktyczny, wieloosobowy first-person shooter, stworzony przez Valve na silniku Source. Jest remake'iem gry Counter-Strike. Został wydany 7 października 2004, następnie wydawano go też razem z Half-Life 2. Rozgrywka jest niemal identyczna jak w pierwowzorze. W maju 2010 roku wydano dużą aktualizację: gra dostała zaktualizowany silnik, dodano system osiągnięć oraz wydano grę na komputery Mac.

Spis treści

[edytuj] Historia

Podczas prac nad silnikiem Source początkowo zakładano, że pierwszą grą w trybie multiplayer na tym silniku będzie Team Fortress 2. Jednak projekt ten odłożono na później i TF2 wydano 3 lata po premierze Half-Life 2. Valve, chcąc stworzyć grę w trybie multiplayer, postanowiło stworzyć remake'a popularnej gry Counter-Strike we współpracy ze studiem Turtle Rock Studios, które w tym samym czasie zajmowało się również produkcją Counter-Strike: Condition Zero. Do projektu dodano wiele cech właściwych dla Condition Zero np. tzw. boty, czyli gracze sterowane przez sztuczną inteligencję. Mapy oparto na ich oryginalnych odpowiednikach, które przestylizowano przy pomocy concept artów i technologii trójwymiarowych skybox'ów.

Counter-Strike: Source początkowo został udostępniony jako beta członkom Valve Cyber Café Program 11 sierpnia 2004 roku. 7 dni później betę udostępniono także każdemu posiadaczowi Counter-Strike: Condition Zero oraz osobom, które posiadały kupon na grę Half-Life 2, który dołączany był do niektórych kart graficznych z serii ATI Radeon.

11 października 2006 roku Valve wydało aktualizację, w której został zawarty nowy system kupowania broni. Działanie tego systemu polegało na tym, że cena broni zmieniała się w zależności od tego, jak często po nią sięgał gracz. Bronie chętniej kupowane drożały, a te używane rzadziej traciły na wartości.

5 marca 2010 roku Valve zapowiedziało wydanie paru gier (w tym Counter-Strike'a) na komputerach Mac.

7 maja 2010 roku Valve wydało aktualizację (w formie beta), nad którą pracowało we współpracy z Hidden Path Entertainment. Aktualizacja ta dodała 144 (obecnie 145) osiągnięć, system dominacji i zemsty, podobny do tego z gry Team Fortress 2, statystyki gracza, nowszą wersję silnika itd.

23 czerwca 2010 roku Valve zamknęło betę i udostępniło aktualizację szerszej publiczności (każdemu, kto posiadał Counter-Strike: Source) i wydało ją na komputery Mac na platformie Steam.

[edytuj] Różnice pomiędzy CS 1.6 a CSS

  • Lepsza grafika i fizyka dzięki silnikowi graficznemu Source oraz silnikowi fizycznemu Havok.
  • Retusz popularnych map. Ich układ nie został zmieniony w dużym stopniu, ale dodano wiele nowych elementów wizualnych np. drzewa, hydranty, słupy transmisyjne itp.
  • Parę nowych map stworzonych specjalnie dla tej edycji.
  • Nowe modele postaci (terrorystów, antyterrorystów, zakładników).
  • Zwiększony wzrost postaci gracza.
  • Nieznaczne spowolnienie postaci gracza po otrzymaniu jakiegokolwiek obrażenia.
  • Nowe modele broni, nowe animacje w niektórych broniach (FAMAS, Galil, SG 552 Commando).
  • Bardziej rzeczywiste zachowania broni.
  • Ulepszony system zakupów - amunicja jest dokupowana automatycznie.
  • Możliwość dość łatwego stworzenia swojego configu, dzięki któremu można kupować bronie z gotowego schematu.
  • Granat błyskowy nie tylko oślepia, ale też ogłusza, całkowicie dezorientując przeciwnika.
  • Zmodernizowany wygląd dymu w granacie dymnym, który posiada teraz lepsze właściwości maskujące.
  • Granat odłamkowy nie zadaje już obrażeń przez ściany. Dodatkowo na chwilę ogłusza postać gracza.
  • Brak tarczy taktycznej na rzecz większej równowagi w grze.
  • Zlikwidowany błąd z tłumikiem, który umożliwiał szybkie zakładanie tłumika poprzez zmianę broni w trakcie jego zakładania.
  • Radar i mapa od teraz przekazują więcej informacji. Przykładowo, jeżeli członek zginie, na mapie pojawi się krzyżyk, który mówi, gdzie on umarł.
  • Możliwość braku uczestnictwa gracza w następnej rundzie po zabiciu członka.

[edytuj] Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Lista osiągnięć w grze Counter-Strike: Source

Osiągnięcia zostały wydane wraz z duża aktualizacją w maju 2010 roku. Początkowo większość z nich miała inne nazwy i było ich 144, a obecnie jest ich 147.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Ogólne

[edytuj] Oficjalne screenshoty

[edytuj] Zobacz także

[edytuj] Linki zewnętrzne

Ta strona zawiera treści z polskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Counter-Strike: Source. Lista autorów jest dostępna w Source&action=history historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.