Strzelba taktyczna
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „<ikony>l4d|l4d2</ikony> {{BronL4D infobox |grafika=Tactical L4D.png |typ= Strzelba |kat= Poziom 2 |magazynek= 10 |noszone= 128 (L4D) / 90 (L4D2) |obrazenia= 286 (...”) |
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.) |
||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony> | + | <ikony>l4d1|l4d2</ikony> |
− | {{ | + | {{Broń L4D |
− | + | |grafika=Tactical L4D.png | |
− | + | |typ= Strzelba | |
− | + | |kat= Poziom 2 | |
− | + | |magazynek= 10 | |
− | + | |noszone= 128 (L4D)<br />90 (L4D2) | |
− | + | |obrazenia= 11 śrucin * 26 obrażeń każda = 286 (L4D)<br />11 śrucin * 23 obrażenia każda = 253 (L4D2) | |
− | + | |szybkosc= 200 na minutę | |
− | + | |obrs= 953 (L4D)<br />840 (L4D2) | |
− | + | |zasieg= mały, do średniego | |
− | + | |podobne=[[Strzelba chromowana]], [[Strzelba powtarzalna]], [[Strzelba SPAS 12 (L4D)|Strzelba SPAS 12]] | |
}} | }} | ||
{{Cytat|Oh hell yeah, I'm takin' an auto shotgun.|[[Coach]]}} | {{Cytat|Oh hell yeah, I'm takin' an auto shotgun.|[[Coach]]}} | ||
− | '''Strzelba | + | '''Strzelba taktyczna''' ('''Strzelba automatyczna''' w [[Left 4 Dead 1]]) jest bronią występującą w obydwu częściach Left 4 Dead. Jest to broń krótkiego dystansu, z dobrą jak na strzelbę szybkostrzelnością, bardzo wysoką mocą obalającą i dużym, acz przewidywalnym rozrzutem, co czyni ją idealnym wyborem do odpierania ataków [[Horda|hordy]]. |
− | Tak jak | + | Tak jak w przypadku pozostałych strzelb, ładowanie przebiega poprzez wkładanie pojedynczych pocisków do komory, więc można je przerwać w każdej chwili i w razie potrzeby oddać strzał. Duży rozrzut utrudnia zabijanie Specjalnych Zarażonych na większych dystansach, ale zazwyczaj moc broni jest wystarczająca do zabicia atakującego [[Smoker]]a lub podchodzącego do drużyny [[Hunter]]a. Ponadto, jest to idealna broń do walki przeciwko [[Tank]]owi ze względu na bardzo duże obrażenia możliwe do zadania z jednego pełnego magazynka broni. |
− | Oprócz tego strzelba taktyczna jest dobrym wyborem na [[Witch]], gdyż | + | Oprócz tego strzelba taktyczna jest bardzo dobrym wyborem na [[Witch]], gdyż tak jak inne strzelby jest w stanie ją zabić jednym trafieniem w głowę, a w razie nie do końca trafionego strzału pozwala na szybką poprawkę. |
− | ==Taktyka== | + | == Taktyka == |
− | * | + | * Na bliskie odległości strzelba taktyczna, jak każda strzelba, jest zabójcza wobec każdego celu, włącznie z Ocalonymi, jeśli mówimy o poziomie trudności przynajmniej Zaawansowanym – jeden strzał co prawda nie obezwładni kolegi z drużyny, ale zabierze, zależnie od dokładności trafienia, ok. 25 do 40 HP. Na Ekspercie strzał zabiera ok. 90 do 100 HP. |
− | * Na | + | * Na średnie odległości ta strzelba, dzięki dużej liczbie wyrzucanych z lufy śrucin, daje całkiem dobre wyniki, jednak z zasady lepiej jest na takich odległościach używać pistoletów, o ile sytuacja na to pozwala (np. w nacierającego na gracza [[Jockey]]a lepiej strzelać ze strzelby niż tracić czas na zmianę broni). |
− | + | * Na dalekie odległości raczej nie ma sensu strzelać, chociaż z pozycji przykucniętej i w bezruchu da się celować na dowolne odległości, gdyż jedna ze śrucin zawsze leci dokładnie tam, gdzie celujemy kropką w celowniku, co pozwala w pewnym stopniu na strzelanie do pojedynczych Zwykłych Zarażonych lub w atakującą hordę. | |
− | * Na | + | * [[Celownik laserowy]] marginalnie zmniejsza rozrzut broni, niemniej jednak nie warto specjalnie trzymać strzelby z zamontowanym laserem, jeśli kończy się nam do niej amunicja. |
− | * [[Celownik laserowy]] | + | * W wypadku ataku hordy lepiej jest celować w okolice korpusu – rozrzut z reguły pozwoli na trafianie również w głowy Zainfekowanych, co na wyższych poziomach trudności.da lepsze efekty niż strzelanie w nogi. |
− | * | + | * Strzelba z oczywistych względów lepiej się uzupełnia z [[Magnum (L4D)|Magnumem]] lub [[Pistolet P220|pistoletami]], niemniej jednak w wypadku stałych ataków hordy (jak np. alarm w [[centrum handlowe|centrum handlowym]] w kampanii ''[[W centrum zarazy]]'') lepszym wyborem może się okazać zabranie broni białej ze sobą i dopiero późniejsza zmiana na pistolety, gdy już będzie po wszystkim. |
− | * | + | * Strzelanie tak szybko, jak to możliwe nieco zwiększa rozrzut, dlatego lepiej jest robić nieco większe odstępy pomiędzy poszczególnymi strzałami, jeśli tylko przemieszczasz się po mapie i czyścisz kolejne jej obszary w spokoju. |
− | * | + | * Ostrożnie obchodź się ze spustem, jeśli w strzelbie masz załadowaną [[Amunicja wybuchowa|amunicję wybuchową]] – możesz nią zranić nie tylko innych Ocalonych, ale również i siebie, a nie ma nic gorszego niż obezwładnienie samego siebie przypadkowym strzałem w ścianę lub atakującego Zainfekowanego. |
− | ==Zalety i wady== | + | == Zalety i wady == |
− | {{ | + | {{Zalety i wady |
|zalety=* Jedna z najsilniejszych broni w grze. | |zalety=* Jedna z najsilniejszych broni w grze. | ||
* Doskonała na ataki hordy. | * Doskonała na ataki hordy. | ||
* Idealnie spisuje się w ciasnych pomieszczeniach. | * Idealnie spisuje się w ciasnych pomieszczeniach. | ||
* Wysokie obrażenia sprawiają, że jest to dobry wybór na [[Witch]]. | * Wysokie obrażenia sprawiają, że jest to dobry wybór na [[Witch]]. | ||
− | * Wysoka skuteczność przeciwko Tankom, szczególnie | + | * Wysoka skuteczność przeciwko Tankom, szczególnie z wybuchową amunicją. |
− | * Duży rozrzut pozwala na zabicie wielu | + | * Duży rozrzut pozwala na zabicie wielu Zarażonych jednym strzałem. |
|wady=* Słabo się spisuje na otwartych przestrzeniach. | |wady=* Słabo się spisuje na otwartych przestrzeniach. | ||
− | |||
* Praktycznie zerowa skuteczność na daleki dystans. | * Praktycznie zerowa skuteczność na daleki dystans. | ||
− | * Można ciężko zranić towarzysza na poziomie trudności | + | * Można ciężko zranić towarzysza na poziomie trudności Ekspert. |
}} | }} | ||
− | ==Spostrzeżenia== | + | == Spostrzeżenia == |
− | * Strzelba taktyczna jest wzorowana na Benelli M1014, | + | * Strzelba taktyczna jest wzorowana na Benelli M1014, znanym również jako M4 Super 90. |
* Jest ona wyposażeniem Armii Stanów Zjednoczonych, co wyjaśnia jej obecność w grze. | * Jest ona wyposażeniem Armii Stanów Zjednoczonych, co wyjaśnia jej obecność w grze. | ||
− | * W rzeczywistości ta strzelba jest półautomatyczna. | + | * Tak jak w wypadku innych strzelb, po opróżnieniu magazynka i równoczesnym pobraniu [[Amunicja wybuchowa|specjalnej]] [[Amunicja zapalająca|amunicji]] i rozpoczęciu ładowania strzelby można załadować więcej niż 10 pocisków (maksymalnie 20 – 10 zwykłych i 10 specjalnych), co daje bardzo duży zysk w przypadku walki z Tankiem. |
+ | * W L4D1, po całkowitym opróżnieniu magazynka należy załadować manualnie kolejny pocisk do komory przed wystrzeleniem z broni (grafika numer 4), co dzieje się automatycznie po pełnym jej załadowaniu lub manualnie po wciśnięciu klawisza odpowiedzialnego za strzał. W L4D2 taka animacja odgrywana jest za każdym razem, gdy strzelba jest ładowana, a po pełnym rozładowaniu strzelby można z niej strzelać, jak tylko pocisk zostanie włożony do magazynka bez załadowania go do komory. | ||
+ | * W rzeczywistości ta strzelba jest półautomatyczna, nie automatyczna jak w grze. | ||
* Latarka nie jest pokazywana na ikonie HUD. | * Latarka nie jest pokazywana na ikonie HUD. | ||
− | + | ||
+ | == Galeria == | ||
+ | === L4D1 === | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:Autostrzelba.jpg|Strzelba automatyczna z perspektywy gracza | ||
+ | Plik:Autostrzelba-2.jpg|Animacja ładowania strzelby z przynajmniej jednym pociskiem śrutowym w magazynku | ||
+ | Plik:Autostrzelba-3.jpg|Animacja ładowania pustej strzelby | ||
+ | Plik:Autostrzelba-4.jpg|Załadowanie pocisku do komory | ||
+ | Plik:Autostrzelba - worldmodel.jpg|Worldmodel strzelby automatycznej | ||
+ | Plik:Francis.jpg|[[Francis]] ze strzelbą automatyczną w rękach | ||
+ | </gallery> | ||
{{L4Dbronie}} | {{L4Dbronie}} | ||
[[Kategoria:Uzbrojenie w serii Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Uzbrojenie w serii Left 4 Dead]] |
Aktualna wersja na dzień 09:33, 17 maj 2015
Strzelba taktyczna | |
Typ | Strzelba |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 10 |
Noszona amunicja | 128 (L4D) 90 (L4D2) |
Obrażenia | 11 śrucin * 26 obrażeń każda = 286 (L4D) 11 śrucin * 23 obrażenia każda = 253 (L4D2) |
Szybko- strzelność |
200 na minutę |
Obrażenia na sek. | 953 (L4D) 840 (L4D2) |
Zasięg | mały, do średniego |
Podobne | Strzelba chromowana, Strzelba powtarzalna, Strzelba SPAS 12 |
Oh hell yeah, I'm takin' an auto shotgun.
Strzelba taktyczna (Strzelba automatyczna w Left 4 Dead 1) jest bronią występującą w obydwu częściach Left 4 Dead. Jest to broń krótkiego dystansu, z dobrą jak na strzelbę szybkostrzelnością, bardzo wysoką mocą obalającą i dużym, acz przewidywalnym rozrzutem, co czyni ją idealnym wyborem do odpierania ataków hordy.
Tak jak w przypadku pozostałych strzelb, ładowanie przebiega poprzez wkładanie pojedynczych pocisków do komory, więc można je przerwać w każdej chwili i w razie potrzeby oddać strzał. Duży rozrzut utrudnia zabijanie Specjalnych Zarażonych na większych dystansach, ale zazwyczaj moc broni jest wystarczająca do zabicia atakującego Smokera lub podchodzącego do drużyny Huntera. Ponadto, jest to idealna broń do walki przeciwko Tankowi ze względu na bardzo duże obrażenia możliwe do zadania z jednego pełnego magazynka broni.
Oprócz tego strzelba taktyczna jest bardzo dobrym wyborem na Witch, gdyż tak jak inne strzelby jest w stanie ją zabić jednym trafieniem w głowę, a w razie nie do końca trafionego strzału pozwala na szybką poprawkę.
Spis treści |
[edytuj] Taktyka
- Na bliskie odległości strzelba taktyczna, jak każda strzelba, jest zabójcza wobec każdego celu, włącznie z Ocalonymi, jeśli mówimy o poziomie trudności przynajmniej Zaawansowanym – jeden strzał co prawda nie obezwładni kolegi z drużyny, ale zabierze, zależnie od dokładności trafienia, ok. 25 do 40 HP. Na Ekspercie strzał zabiera ok. 90 do 100 HP.
- Na średnie odległości ta strzelba, dzięki dużej liczbie wyrzucanych z lufy śrucin, daje całkiem dobre wyniki, jednak z zasady lepiej jest na takich odległościach używać pistoletów, o ile sytuacja na to pozwala (np. w nacierającego na gracza Jockeya lepiej strzelać ze strzelby niż tracić czas na zmianę broni).
- Na dalekie odległości raczej nie ma sensu strzelać, chociaż z pozycji przykucniętej i w bezruchu da się celować na dowolne odległości, gdyż jedna ze śrucin zawsze leci dokładnie tam, gdzie celujemy kropką w celowniku, co pozwala w pewnym stopniu na strzelanie do pojedynczych Zwykłych Zarażonych lub w atakującą hordę.
- Celownik laserowy marginalnie zmniejsza rozrzut broni, niemniej jednak nie warto specjalnie trzymać strzelby z zamontowanym laserem, jeśli kończy się nam do niej amunicja.
- W wypadku ataku hordy lepiej jest celować w okolice korpusu – rozrzut z reguły pozwoli na trafianie również w głowy Zainfekowanych, co na wyższych poziomach trudności.da lepsze efekty niż strzelanie w nogi.
- Strzelba z oczywistych względów lepiej się uzupełnia z Magnumem lub pistoletami, niemniej jednak w wypadku stałych ataków hordy (jak np. alarm w centrum handlowym w kampanii W centrum zarazy) lepszym wyborem może się okazać zabranie broni białej ze sobą i dopiero późniejsza zmiana na pistolety, gdy już będzie po wszystkim.
- Strzelanie tak szybko, jak to możliwe nieco zwiększa rozrzut, dlatego lepiej jest robić nieco większe odstępy pomiędzy poszczególnymi strzałami, jeśli tylko przemieszczasz się po mapie i czyścisz kolejne jej obszary w spokoju.
- Ostrożnie obchodź się ze spustem, jeśli w strzelbie masz załadowaną amunicję wybuchową – możesz nią zranić nie tylko innych Ocalonych, ale również i siebie, a nie ma nic gorszego niż obezwładnienie samego siebie przypadkowym strzałem w ścianę lub atakującego Zainfekowanego.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Spostrzeżenia
- Strzelba taktyczna jest wzorowana na Benelli M1014, znanym również jako M4 Super 90.
- Jest ona wyposażeniem Armii Stanów Zjednoczonych, co wyjaśnia jej obecność w grze.
- Tak jak w wypadku innych strzelb, po opróżnieniu magazynka i równoczesnym pobraniu specjalnej amunicji i rozpoczęciu ładowania strzelby można załadować więcej niż 10 pocisków (maksymalnie 20 – 10 zwykłych i 10 specjalnych), co daje bardzo duży zysk w przypadku walki z Tankiem.
- W L4D1, po całkowitym opróżnieniu magazynka należy załadować manualnie kolejny pocisk do komory przed wystrzeleniem z broni (grafika numer 4), co dzieje się automatycznie po pełnym jej załadowaniu lub manualnie po wciśnięciu klawisza odpowiedzialnego za strzał. W L4D2 taka animacja odgrywana jest za każdym razem, gdy strzelba jest ładowana, a po pełnym rozładowaniu strzelby można z niej strzelać, jak tylko pocisk zostanie włożony do magazynka bez załadowania go do komory.
- W rzeczywistości ta strzelba jest półautomatyczna, nie automatyczna jak w grze.
- Latarka nie jest pokazywana na ikonie HUD.
[edytuj] Galeria
[edytuj] L4D1
Francis ze strzelbą automatyczną w rękach
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |