Koktajl Mołotowa (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
m |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>l4d2</ikony> | + | <ikony>l4d1|l4d2</ikony> |
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika=Molotov L4D.png | |grafika=Molotov L4D.png | ||
|typ= Granat | |typ= Granat | ||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|noszone= 1 | |noszone= 1 | ||
|obrazenia= | |obrazenia= | ||
− | |szybkosc= | + | |szybkosc= jednorazowego użytku |
|obrs= 100 obrażeń na 13 sekund | |obrs= 100 obrażeń na 13 sekund | ||
|zasieg= | |zasieg= | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* Kiedy zwykły zarażony zostaje podpalony, to nie będzie wtedy wyrządzać szkód innym ocalałym. Dodatkowo podpalony zarażony mimo tego, że może się jeszcze poruszać jest uznawany za zabitego (boty kierowane przez AI w niego nie strzelają). | * Kiedy zwykły zarażony zostaje podpalony, to nie będzie wtedy wyrządzać szkód innym ocalałym. Dodatkowo podpalony zarażony mimo tego, że może się jeszcze poruszać jest uznawany za zabitego (boty kierowane przez AI w niego nie strzelają). | ||
* Mołotow rzucony w ścianę, lub inną pionową powierzchnię odbije się. Mołotow musi dotknąć podłogi, aby eksplodował. | * Mołotow rzucony w ścianę, lub inną pionową powierzchnię odbije się. Mołotow musi dotknąć podłogi, aby eksplodował. | ||
− | * Najlepiej zachować co najmniej jeden Mołotow na [[Tank]a. Jeśli jednak nie atakuje, możesz go rzucić za siebie, kiedy atakuje horda, aby odciąć zarażonym drogę. | + | * Najlepiej zachować co najmniej jeden Mołotow na [[Tank]]a. Jeśli jednak nie atakuje, możesz go rzucić za siebie, kiedy atakuje horda, aby odciąć zarażonym drogę. |
* Nie rzucaj Mołotowa przed siebie (chyba że atakuje Tank lub [[Horda]]). Jeśli rzucisz go przed siebie, to zagrodzisz sobie dalszą drogę, a to da czas specjalnym zarażonym na szybki atak. | * Nie rzucaj Mołotowa przed siebie (chyba że atakuje Tank lub [[Horda]]). Jeśli rzucisz go przed siebie, to zagrodzisz sobie dalszą drogę, a to da czas specjalnym zarażonym na szybki atak. | ||
* Uważaj gdzie rzucasz. Mołotow na poziomie Expert może łatwo zabić kolegę z drużyny. | * Uważaj gdzie rzucasz. Mołotow na poziomie Expert może łatwo zabić kolegę z drużyny. | ||
Linia 27: | Linia 27: | ||
==Left 4 Dead 2== | ==Left 4 Dead 2== | ||
W ''Left 4 Dead 2'' Koktajl Mołotowa nadal jest dostępny. Jednak w pierwszej kampanii nie będzie za bardzo przydatny, z powodu występowania zarażonych pracowników [[CEDA]], którzy posiadają kombinezony HAZMAT, chroniące ich przed ogniem. To samo tyczy się Jimmy'ego Gibbsa Jr. gdyż posiada on kombinezon ognioodporny, stosowany w wyścigach. | W ''Left 4 Dead 2'' Koktajl Mołotowa nadal jest dostępny. Jednak w pierwszej kampanii nie będzie za bardzo przydatny, z powodu występowania zarażonych pracowników [[CEDA]], którzy posiadają kombinezony HAZMAT, chroniące ich przed ogniem. To samo tyczy się Jimmy'ego Gibbsa Jr. gdyż posiada on kombinezon ognioodporny, stosowany w wyścigach. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
− | * Koktajl Mołotowa oparty jest na | + | * Koktajl Mołotowa oparty jest na prawdziwym koktajlu Mołotowa, który stał się improwizowaną bronią na nagłe przypadki. Swoją nazwę wziął od nazwiska [[wpl:Wiaczesław Mołotow|Wiaczesława Mołotowa]], ministra spraw zagranicznych ZSRR piastującego to stanowisko w okresie II wojny światowej. |
+ | *W początkowej fazie Koktajl Mołotowa miała mieć szary kolor oraz inny kształt góry. Miał on być również użyty w innej grze [[Valve]], pt. [[Half-Life 2]], jednak został on wycięty. | ||
* Można trzymać zapalonego Mołotowa tak długo, jak chcesz, ale wybuch nastąpi jedynie, kiedy nim rzucisz. | * Można trzymać zapalonego Mołotowa tak długo, jak chcesz, ale wybuch nastąpi jedynie, kiedy nim rzucisz. | ||
* W [[Left 4 Dead 2]] zarażeni będą mieli ślady oparzeń po ogniu, tyczy się to również ognia z Koktajli Mołotowa. | * W [[Left 4 Dead 2]] zarażeni będą mieli ślady oparzeń po ogniu, tyczy się to również ognia z Koktajli Mołotowa. | ||
* Boty sterowane przez AI nigdy nie podniosą żadnej broni rzucanej, w tym Mołotowa, gdyż zaprogramowanie botów tak, aby mogły taktycznie go używać byłoby bardzo trudne. | * Boty sterowane przez AI nigdy nie podniosą żadnej broni rzucanej, w tym Mołotowa, gdyż zaprogramowanie botów tak, aby mogły taktycznie go używać byłoby bardzo trudne. | ||
* Istnieje bug, pozwalający na rzucenie nieskończonej ilości Koktajli Mołotowa. Należy rzucić swojego Mołotowa i szybko podnieść [[butla z propanem|butlę z propanem]]. Mołotow nadal będzie w ekwipunku, a sztuczkę można stosować w nieskończoność. Trik ten został potwierdzony na XBOX 360 w Left 4 Dead. | * Istnieje bug, pozwalający na rzucenie nieskończonej ilości Koktajli Mołotowa. Należy rzucić swojego Mołotowa i szybko podnieść [[butla z propanem|butlę z propanem]]. Mołotow nadal będzie w ekwipunku, a sztuczkę można stosować w nieskończoność. Trik ten został potwierdzony na XBOX 360 w Left 4 Dead. | ||
− | |||
{{L4Dbronie}} | {{L4Dbronie}} | ||
[[Kategoria:Uzbrojenie w serii Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Uzbrojenie w serii Left 4 Dead]] |
Aktualna wersja na dzień 18:37, 25 maj 2015
Koktajl Mołotowa (L4D) | |
Typ | Granat |
Kategoria | Rzucane |
Właściwości | |
Magazynek | 1 |
Noszona amunicja | 1 |
Szybko- strzelność |
jednorazowego użytku |
Obrażenia na sek. | 100 obrażeń na 13 sekund |
Koktajl Mołotowa - Broń Miotana z uniwersum Left 4 Dead. Po rzuceniu ogarnia cały obszar, w który został rzucony płomieniami, na ok. 15-17 sekund. Obszar ten jest dość duży. Każdy zainfekowany, który wejdzie w płomienie ulega spaleniu. Specjalny zarażony może jednak przeżyć kontakt z ogniem. Koktajl Mołotowa jest zabójczy w bezpośrednim starciu, gdyż może zadać spore obrażenia od ognia innym członkom drużyny (szczególnie na poziomie Ekspert). Jeśli ogień z Mołotowa ogarnie obszar na którym znajduje się kanister z benzyną, butla z propanem lub Fajerwerki, to ulegają one natychmiastowej aktywacji, jak w przypadku oddania strzału.
[edytuj] Taktyka
- Kiedy zwykły zarażony zostaje podpalony, to nie będzie wtedy wyrządzać szkód innym ocalałym. Dodatkowo podpalony zarażony mimo tego, że może się jeszcze poruszać jest uznawany za zabitego (boty kierowane przez AI w niego nie strzelają).
- Mołotow rzucony w ścianę, lub inną pionową powierzchnię odbije się. Mołotow musi dotknąć podłogi, aby eksplodował.
- Najlepiej zachować co najmniej jeden Mołotow na Tanka. Jeśli jednak nie atakuje, możesz go rzucić za siebie, kiedy atakuje horda, aby odciąć zarażonym drogę.
- Nie rzucaj Mołotowa przed siebie (chyba że atakuje Tank lub Horda). Jeśli rzucisz go przed siebie, to zagrodzisz sobie dalszą drogę, a to da czas specjalnym zarażonym na szybki atak.
- Uważaj gdzie rzucasz. Mołotow na poziomie Expert może łatwo zabić kolegę z drużyny.
- Mołotow, w przeciwieństwie do bomby rurowej jest lepszym wyborem na specjalnych zarażonych.
- Podpalenie Witch za pomocą Mołotowa sprawi, że zacznie szybko tracić zdrowie i jej ruchy będą wolniejsze, co ułatwi walkę.
- Mołotow rzucony na brzegu wody podpali ją, co jest dziwnym zjawiskiem. Jednak rzucenie Mołotowa bezpośrednio do wody nie zapali jej.
[edytuj] Left 4 Dead 2
W Left 4 Dead 2 Koktajl Mołotowa nadal jest dostępny. Jednak w pierwszej kampanii nie będzie za bardzo przydatny, z powodu występowania zarażonych pracowników CEDA, którzy posiadają kombinezony HAZMAT, chroniące ich przed ogniem. To samo tyczy się Jimmy'ego Gibbsa Jr. gdyż posiada on kombinezon ognioodporny, stosowany w wyścigach.
[edytuj] Spostrzeżenia
- Koktajl Mołotowa oparty jest na prawdziwym koktajlu Mołotowa, który stał się improwizowaną bronią na nagłe przypadki. Swoją nazwę wziął od nazwiska Wiaczesława Mołotowa, ministra spraw zagranicznych ZSRR piastującego to stanowisko w okresie II wojny światowej.
- W początkowej fazie Koktajl Mołotowa miała mieć szary kolor oraz inny kształt góry. Miał on być również użyty w innej grze Valve, pt. Half-Life 2, jednak został on wycięty.
- Można trzymać zapalonego Mołotowa tak długo, jak chcesz, ale wybuch nastąpi jedynie, kiedy nim rzucisz.
- W Left 4 Dead 2 zarażeni będą mieli ślady oparzeń po ogniu, tyczy się to również ognia z Koktajli Mołotowa.
- Boty sterowane przez AI nigdy nie podniosą żadnej broni rzucanej, w tym Mołotowa, gdyż zaprogramowanie botów tak, aby mogły taktycznie go używać byłoby bardzo trudne.
- Istnieje bug, pozwalający na rzucenie nieskończonej ilości Koktajli Mołotowa. Należy rzucić swojego Mołotowa i szybko podnieść butlę z propanem. Mołotow nadal będzie w ekwipunku, a sztuczkę można stosować w nieskończoność. Trik ten został potwierdzony na XBOX 360 w Left 4 Dead.
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |