Pistolet P220
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Zalety i wady) |
(pany, jak tłumaczyć "Crescendo Event" i "Gauntlet Crescendo Event" na polski? bo jedyne, co mi przychodzi do głowy, to "oskryptowany atak Hordy", co ma jeszcze mniej sensu niż pisanie oryginalnych nazw) |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
'''Pistolet P220''' - podstawowy pistolet występujący w [[Left 4 Dead 2]], odpowiednik [[Pistolet M1911|pistoletu M1911]] z [[Left 4 Dead]]. Jest jedną z broni, której można używać po obezwładnieniu. pomimo małej szybkostrzelności i gorszej celności niż w pierwowzorze. Pistolet jest jedną z broni, do której można mieć nieskończoną ilość amunicji. Magazynek zmieści 15 pocisków. | '''Pistolet P220''' - podstawowy pistolet występujący w [[Left 4 Dead 2]], odpowiednik [[Pistolet M1911|pistoletu M1911]] z [[Left 4 Dead]]. Jest jedną z broni, której można używać po obezwładnieniu. pomimo małej szybkostrzelności i gorszej celności niż w pierwowzorze. Pistolet jest jedną z broni, do której można mieć nieskończoną ilość amunicji. Magazynek zmieści 15 pocisków. | ||
− | Mimo, że P220 jest bronią stworzoną na nagłe wypadki, to nieźle sobie radzi jako broń drugorzędna np. przy posiadaniu granatnika czy strzelby. Pistolet jest bronią mocniejszą niż | + | Mimo, że P220 jest bronią stworzoną na nagłe wypadki, to nieźle sobie radzi jako broń drugorzędna np. przy posiadaniu granatnika czy strzelby. Pistolet jest bronią mocniejszą niż bronie automatyczne, posiada także lepszą celność niż większość broni z Poziomu 1. Pojawia się zazwyczaj w pierwszych rozdziałach kampanii. |
− | Jeśli ocalały podniesie broń białą, automatycznie upuści P220 | + | Jeśli ocalały podniesie broń białą, automatycznie upuści P220 (także, jeśli miał dwa pistolety), jednak logika podpowiada, że ocalały musiałby zostawić pistolet przy sobie, gdyż broń biała działa tylko w zwarciu. |
==Noszenie w dwóch rękach== | ==Noszenie w dwóch rękach== | ||
{{Cytat|Gonna go all akimbo and shit!|[[Coach]]}} | {{Cytat|Gonna go all akimbo and shit!|[[Coach]]}} | ||
− | Jeśli gracz znajdzie drugi pistolet, dostanie półautomatycznego | + | Jeśli gracz znajdzie drugi pistolet, dostanie półautomatycznego Glocka i będzie mógł go używać razem z P220. Noszenie dodatkowego pistoletu zwiększa pojemność magazynka z 15 na 30 strzałów oraz szybkostrzelność z 300 do 600 strzałów na minutę. Jedyną poważniejszą wadą jest dłuższy czas przeładowania broni. Co ciekawe, pistolet trzymany w lewej ręce (Glock) nie posiada wbudowanej latarki. |
+ | ==Taktyki== | ||
+ | *Ze względu na bardzo zbliżone statystyki pary P220-Glock do [[Pistolet_M1911|Coltów M1911]] z pierwszej części gry, większość porad dotyczących grania pistoletami M1911 można śmiało zastosować w przypadku pistoletów z L4D2. Dostępne są one [[Pistolet_M1911#Taktyki|tutaj]]. Ponieważ jednak w Left 4 Dead 2 gracz ma do dyspozycji także inne bronie podręczne, ww. taktyki wymagają uzupełnienia. | ||
+ | *W L4D2 gracz właściwie nigdy nie będzie zmuszony do korzystania z pojedynczego pistoletu P220 - Ocalały automatycznie upuści swój pistolet po podniesieniu broni białej, a tej w kampaniach raczej nie brakuje, a i często można dosyć szybko po rozpoczęciu gry znaleźć Glocka gdzieś na mapie. | ||
+ | *[[Magnum_(L4D)|Magnum]] jest uważany za o wiele lepszą broń od dwóch pistoletów ze względu na ogromną moc obalającą i fakt, że podczas obezwładnienia Magnum zachowuje swoją szybkostrzelność i celność. Jednakże ma on znacznie większy odrzut i bardzo mały, 8-nabojowy magazynek, co powoduje, że właściwie poza poziomem ''Ekspert'', trybem Realizmu i trybem Kontra (gdzie obezwładnienia są bardzo częste) pistolety zawsze będą skuteczniejsze w normalnej grze - nawet przy obezwładnieniu (znacznie dłużej prowadzony ostrzał). | ||
+ | *Kwestia przewagi broni białej nad pistoletami jest dyskusyjna i właściwie niemożliwe jest stwierdzenie, że jedno jest lepsze od drugiego - to zależy tylko i wyłącznie od preferencji gracza oraz od wymagań, jakie stawia przed Ocalałymi kampania - np. w kampanii ''[[Centrum zarazy]]'', gdzie walka częściej toczy się w budynkach i wąskich korytarzach niż w otwartej przestrzeni oraz występują dwa oskryptowane ciągłe ataki [[Horda|Hordy]] (''Gauntlet Crescendo Event'') biała broń wydaje się być bezkonkurencyjna, ale np. w kampanii ''[[Bagienna gorączka]]'', która odbywa się na bagnach, które są dość luźno ograniczoną przestrzenią i posiada tylko dwa oskryptowane ataki Hordy (''Crescendo Event'') pistolety zdają się być przydatniejsze. | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
{{Plusminus | {{Plusminus | ||
Linia 31: | Linia 36: | ||
* Duża szybkostrzelność (maksymalna zbliżona do [[M16]]). | * Duża szybkostrzelność (maksymalna zbliżona do [[M16]]). | ||
* Pojemność magazynka i nieskończona amunicja. | * Pojemność magazynka i nieskończona amunicja. | ||
− | * Krótki czas przeładowania | + | * Krótki czas przeładowania. |
* Idealne zastępstwo za broń długą. | * Idealne zastępstwo za broń długą. | ||
* Może być lepszy od broni białej w początkowych rozdziałach dowolnej kampanii z powodu zasięgu. | * Może być lepszy od broni białej w początkowych rozdziałach dowolnej kampanii z powodu zasięgu. | ||
Linia 47: | Linia 52: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:p220world.png|Worldmodel P220 | Grafika:p220world.png|Worldmodel P220 | ||
− | Grafika:Glockl4d2.png|Worldmodel | + | Grafika:Glockl4d2.png|Worldmodel Glocka |
− | Grafika:p220reloading.jpg|Przeładowywanie | + | Grafika:p220reloading.jpg|Przeładowywanie obydwu pistoletów |
Grafika:p220view.png|Coach trzymający P220 | Grafika:p220view.png|Coach trzymający P220 | ||
</gallery> | </gallery> |
Wersja z 10:24, 15 maj 2013
Pistolet P220 | |
Typ | Pistolet |
Właściwości | |
Magazynek | 15 (30 dla dwóch sztuk broni) |
Noszona amunicja | nieskończona |
Obrażenia | 36 |
Szybko- strzelność |
5 (10)/s |
Obrażenia na sek. | 175 (350) |
Zasięg | duży |
Podobne | Magnum, Pistolet M1911 |
I'll grab that pistol!
Pistolet P220 - podstawowy pistolet występujący w Left 4 Dead 2, odpowiednik pistoletu M1911 z Left 4 Dead. Jest jedną z broni, której można używać po obezwładnieniu. pomimo małej szybkostrzelności i gorszej celności niż w pierwowzorze. Pistolet jest jedną z broni, do której można mieć nieskończoną ilość amunicji. Magazynek zmieści 15 pocisków.
Mimo, że P220 jest bronią stworzoną na nagłe wypadki, to nieźle sobie radzi jako broń drugorzędna np. przy posiadaniu granatnika czy strzelby. Pistolet jest bronią mocniejszą niż bronie automatyczne, posiada także lepszą celność niż większość broni z Poziomu 1. Pojawia się zazwyczaj w pierwszych rozdziałach kampanii.
Jeśli ocalały podniesie broń białą, automatycznie upuści P220 (także, jeśli miał dwa pistolety), jednak logika podpowiada, że ocalały musiałby zostawić pistolet przy sobie, gdyż broń biała działa tylko w zwarciu.
Spis treści |
Noszenie w dwóch rękach
Gonna go all akimbo and shit!
Jeśli gracz znajdzie drugi pistolet, dostanie półautomatycznego Glocka i będzie mógł go używać razem z P220. Noszenie dodatkowego pistoletu zwiększa pojemność magazynka z 15 na 30 strzałów oraz szybkostrzelność z 300 do 600 strzałów na minutę. Jedyną poważniejszą wadą jest dłuższy czas przeładowania broni. Co ciekawe, pistolet trzymany w lewej ręce (Glock) nie posiada wbudowanej latarki.
Taktyki
- Ze względu na bardzo zbliżone statystyki pary P220-Glock do Coltów M1911 z pierwszej części gry, większość porad dotyczących grania pistoletami M1911 można śmiało zastosować w przypadku pistoletów z L4D2. Dostępne są one tutaj. Ponieważ jednak w Left 4 Dead 2 gracz ma do dyspozycji także inne bronie podręczne, ww. taktyki wymagają uzupełnienia.
- W L4D2 gracz właściwie nigdy nie będzie zmuszony do korzystania z pojedynczego pistoletu P220 - Ocalały automatycznie upuści swój pistolet po podniesieniu broni białej, a tej w kampaniach raczej nie brakuje, a i często można dosyć szybko po rozpoczęciu gry znaleźć Glocka gdzieś na mapie.
- Magnum jest uważany za o wiele lepszą broń od dwóch pistoletów ze względu na ogromną moc obalającą i fakt, że podczas obezwładnienia Magnum zachowuje swoją szybkostrzelność i celność. Jednakże ma on znacznie większy odrzut i bardzo mały, 8-nabojowy magazynek, co powoduje, że właściwie poza poziomem Ekspert, trybem Realizmu i trybem Kontra (gdzie obezwładnienia są bardzo częste) pistolety zawsze będą skuteczniejsze w normalnej grze - nawet przy obezwładnieniu (znacznie dłużej prowadzony ostrzał).
- Kwestia przewagi broni białej nad pistoletami jest dyskusyjna i właściwie niemożliwe jest stwierdzenie, że jedno jest lepsze od drugiego - to zależy tylko i wyłącznie od preferencji gracza oraz od wymagań, jakie stawia przed Ocalałymi kampania - np. w kampanii Centrum zarazy, gdzie walka częściej toczy się w budynkach i wąskich korytarzach niż w otwartej przestrzeni oraz występują dwa oskryptowane ciągłe ataki Hordy (Gauntlet Crescendo Event) biała broń wydaje się być bezkonkurencyjna, ale np. w kampanii Bagienna gorączka, która odbywa się na bagnach, które są dość luźno ograniczoną przestrzenią i posiada tylko dwa oskryptowane ataki Hordy (Crescendo Event) pistolety zdają się być przydatniejsze.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
Galeria
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
Pistolet M1911 · Pistolet P220 · Magnum |
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |