City 17

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

  1. REDIRECT

Szablon:Stub


Welcome to City 17. It's safer here. ―Wallace Breen


City 17 to pokaźnych rozmiarów miasto, położone w bliżej nieokreślonym rejonie Europy Wschodniej, otoczone przez niezamieszkałe tereny zwane Wasteland. Przytłoczone imponującym ogromem Cytadeli, pełniło rolę kwatery głownej Kombinatu na Ziemi. Jest jedną z kilku głownych lokacji Half-Life 2 i jedyną w Half-Life 2: Episode One.


Spis treści

Architektura

Plac przed głównym dworcem kolejowym.

Architektura City 17 odzwierciedla typowe postsowieckie miasta Europy Wschodniej. Jest ono mieszanką bardzo wielu stylów architektonicznych. Możemy tam zaobserwować takie style, jak przedwojenny neoklasycyzm, powojenny klasyczny projekt, radziecki modernizm czy postsowieckie, współczesne konstrukcje.

Kombinat, wraz z pojawieniem się na Ziemi, wprowadził swój własny styl do architektury miasta, którego głównym celem było ograniczenie mobilności mieszkańców.

Dodatkowo w wielu newralgicznych częściach miasta zainstalowano potężne ekrany holograficzne, których celem było transmitowanie treści propagandowych. W sercu miasta znajdowała się Cytadela, gigantyczny drapacz chmur, który spełniał rolę centrum Kombinatu.

Projekt

Centrum miasta w przeważającej części, składa się z ogromnej ilości, ściśle do siebie przylegających budynków. Znajdują się tam całe kwartały takiej zabudowy, w których odnajdziemy zarówno nowe, jak i bardzo stare konstrukcje. Pod panowaniem Kombinatu, jedynie niektóre budynki i bloki używano jako miejsca zamieszkania. Panujące w nich standardy były bardzo niskie, dodatkowo ciągłe inspekcje oraz naloty jednostek Obrony Cywilnej nie ułatwiały życia mieszkańcom. Jednakże miasto było nieprzerwanie zaopatrywane w energię elektryczną, świadczą o tym działające odbiorniki telewizyjne oraz wszechobecne oświetlenie. Sam Kombinat zajął i używał niektórych budynków, należących niegdyś do władz miasta, w celu lepszej kontroli nad całym obszarem.

Przed okupacją Kombinatu, miasto było wystarczająco rozwinięte, by skutecznie zaspokajać wszystkie podstawowe potrzeby mieszkańców. Świadczy o tym obecność szpitala, wielu kawiarni i restauracji, biurowców i całej miejskiej sieci podziemnej. Większość z tych budynków było wciąż w stanie nienaruszonym, lecz zostały one dawno porzucone.

Na obrzeżach City 17 znajdowały się dzielnice przemysłowe i niewielkie domki mieszkalne, z których większość stała się zakazana dla obywateli miasta. Tereny przemysłowe są połączone z miastem za pomocą rozbudowanych sieci kanałów, oraz linii kolejowych.

Z powodu braku potrzeby utrzymania mniej ważnych części miasta, wiele jego obszarów stało się z czasem bardzo zniszczonych.

Geografia

City 17 położone jest gdzieś w środkowo-wschodniej Europie (najprawdopodobniej w Bułgarii[1]). Otoczona niezamieszkanym obszarem zwanym Wasteland. Miasto znajduję się w pobliżu morza (rozdział Highway 17 i Sandtraps)


Rola w grze

W City 17 znajduje się główna baza Kombinatu na Ziemi - Cytadela. Nic nie wiemy o innych cytadelach, ale jest prawdopodobne, że na Ziemi znajduje się więcej takich budowli, ta w City 17 jest jednak główną jednostką.

Rozdziały, których akcja rozgrywa się w City 17:

Ciekawostki

Przypisy

  1. dokładnie Sofia, rodzinne miasto głównego designera gry Viktora Antonova.