Half-Life
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(red.) |
(+galeria, linki) |
||
Linia 64: | Linia 64: | ||
:*[[headcrab]]y, | :*[[headcrab]]y, | ||
:*[[Vortigaunt]]y (Alien Slave), | :*[[Vortigaunt]]y (Alien Slave), | ||
− | :*[[ | + | :*[[Houndeye]], |
− | :*[[ | + | :*[[Bullsquid]], |
− | :*[[ | + | :*[[Barnacle]], |
:*[[Alien Controller]], | :*[[Alien Controller]], | ||
:*[[Alien Grunt]], | :*[[Alien Grunt]], | ||
Linia 76: | Linia 76: | ||
'''Sojusznicy''' | '''Sojusznicy''' | ||
− | * | + | *[[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy]] |
− | *personel naukowy | + | *[[Zespół Naukowy Black Mesy|personel naukowy]] |
==Proces powstawania== | ==Proces powstawania== | ||
Linia 86: | Linia 86: | ||
*W grze komputerowej ''Bioshock'', na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski. | *W grze komputerowej ''Bioshock'', na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski. | ||
*W grze ''S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla'', w Dziczy można znaleźć ciało Gordona Freemana, który, według twórców gry, "nie dał rady przetrwać w środowisku Zony". | *W grze ''S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla'', w Dziczy można znaleźć ciało Gordona Freemana, który, według twórców gry, "nie dał rady przetrwać w środowisku Zony". | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:Half Life Main Menu.jpg|Menu główne gry w wersji WON | ||
+ | Grafika:HL steam main menu.jpg|Menu główne w wersji Steam | ||
+ | </gallery> | ||
==Linki== | ==Linki== |
Wersja z 21:04, 24 sie 2010
Half-Life | |
Producent | Valve Corporation |
Wydawca | Valve Software, Sierra Studios |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 19 listopada 1998 |
Nośniki | CD, DVD, Steam |
Gatunek | First person shooter |
Tryb gry | Singleplayer |
Platforma | PC, PlayStation 2 |
Silnik | GoldSrc |
Wymagania | minimalne:
zalecane:
|
Kontrolery | klawiatura i mysz, gamepad |
Kategorie wiekowe | BBFC: 15, ESRB: M, OFLC: M, PEGI: 16+ |
Scenarzysta | Marc Laidlaw |
Designer | Ted Backman, Chuck Jones |
Kompozytor | Kelly Bailey |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Half-Life: Day One |
Nast. gra | Half-Life: Uplink |
Half-Life (HL) - debiutancka gra komputerowa Valve Software, wydana przez Sierrę 19 Listopada 1998 roku. Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze Quake. Nazwa gry znaczy dosłownie "okres połowicznego rozpadu" (jest to nawiązanie do fizycznego zjawiska, rozpadu nietrwałych obiektów lub stanów w czasie, patrz Wikipedia), ale jest też swoistą grą słów: half (ang. połowa) i life (życie), w wolnym tłumaczeniu - "Półżywy".
Spis treści |
Fabuła
Osobny artykuł: Incydent w Black Mesa
Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać Gordona Freemana, młodego doktora fizyki teoretycznej. Podczas jednego z eksperymentów dochodzi do tzw. kaskady rezonansowej, w wyniku której na Ziemię przedostają się, bez żadnej kontroli, stworzenia z wymiaru Xen. Wydarzenie to zostało nazwane Incydentem w Black Mesa. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego ośrodka.
Bronie
W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.
- łom
- Glock 17
- .357 Magnum
- Strzelba SPAS 12
- pistolet maszynowy MP5
- kusza
- RPG
- granat
- mina laserowa
- bomba zdalna
- Tau Cannon/Gauss Gun
- Hivehand
- Gluon gun
- Snark
Przeciwnicy
W grze występują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.
Przeciwnicy
- ludzie:
- żołnierze HECU
- zabójczynie
- obcy:
- headcraby,
- Vortigaunty (Alien Slave),
- Houndeye,
- Bullsquid,
- Barnacle,
- Alien Controller,
- Alien Grunt,
- Ichthyosaur,
- Tentacle,
- Gonarch,
- Gargantua
- zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby
Sojusznicy
Proces powstawania
Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami. Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life.
Half-Life w popkulturze
- Słynne cytaty z gry - czytaj osobny artykuł: Cytaty z Half-Life
- W grze komputerowej Bioshock, na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski.
- W grze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, w Dziczy można znaleźć ciało Gordona Freemana, który, według twórców gry, "nie dał rady przetrwać w środowisku Zony".
Galeria
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |