City 17
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (szablon, linki) |
(→Architektura) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
==Architektura== | ==Architektura== | ||
+ | [[Grafika:HalfLife2 City17 TrainStationSquare.jpg|thumb|200px|left|Plac przed głównym dworcem kolejowym.]] | ||
+ | Architektura City 17 odzwierciedla typowe postsowieckie miasta Europy Wschodniej. Jest ono mieszanką bardzo wielu stylów architektonicznych. Możemy tam zaobserwować takie style, jak przedwojenny neoklasycyzm, powojenny klasyczny projekt, radziecki modernizm czy postsowieckie, współczesne konstrukcje. | ||
+ | [[Kombinat]], wraz z pojawieniem się na Ziemi, wprowadził swój własny styl do architektury miasta, którego głównym celem było ograniczenie mobilności mieszkańców. | ||
+ | |||
+ | Dodatkowo w wielu newralgicznych częściach miasta zainstalowano potężne ekrany holograficzne, których celem było transmitowanie treści propagandowych. W sercu miasta znajdowała się [[Cytadela]], gigantyczny drapacz chmur, który spełniał rolę centrum Kombinatu. | ||
==Rola w grze== | ==Rola w grze== |
Wersja z 14:28, 17 lip 2009
- REDIRECT
City 17 to bliżej nieokreślone miasto w Europie Wschodniej, w którym rozgrywa się część akcji gry Half-Life 2. Jest to jedna z dwóch głównych lokacji w grze (obok Wasteland).
Spis treści |
Geografia
City 17 położone jest gdzieś w środkowo-wschodniej Europie (najprawdopodobniej w Bułgarii[1]). Otoczona niezamieszkanym obszarem zwanym Wasteland. Miasto znajduję się w pobliżu morza (rozdział Highway 17 i Sandtraps)
Architektura
Architektura City 17 odzwierciedla typowe postsowieckie miasta Europy Wschodniej. Jest ono mieszanką bardzo wielu stylów architektonicznych. Możemy tam zaobserwować takie style, jak przedwojenny neoklasycyzm, powojenny klasyczny projekt, radziecki modernizm czy postsowieckie, współczesne konstrukcje.
Kombinat, wraz z pojawieniem się na Ziemi, wprowadził swój własny styl do architektury miasta, którego głównym celem było ograniczenie mobilności mieszkańców.
Dodatkowo w wielu newralgicznych częściach miasta zainstalowano potężne ekrany holograficzne, których celem było transmitowanie treści propagandowych. W sercu miasta znajdowała się Cytadela, gigantyczny drapacz chmur, który spełniał rolę centrum Kombinatu.
Rola w grze
W City 17 znajduje się główna baza Kombinatu na Ziemi - Cytadela. Nic nie wiemy o innych cytadelach, ale jest prawdopodobne, że na Ziemi znajduje się więcej takich budowli, ta w City 17 jest jednak główną jednostką.
Rozdziały, których akcja rozgrywa się w City 17:
- Point Insertion
- A Red Letter Day
- Route Kanal
- Anticitizen One
- Follow Freeman!
- Our Benefactors (w Cytadeli)
- Dark Energy (w Cytadeli)
Ciekawostki
Przypisy
- ↑ dokładnie Sofia, rodzinne miasto głównego designera gry Viktora Antonova.