Centrum wydłużonej relaksacji
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Centrum wydłużonej relaksacji | |
![]() | |
Powstanie | lata 70. XX wieku |
Przynależność | Aperture Science |
Położenie | Aperture Science Enrichment Center |
Informacje techniczne | |
Mapy | Portal 2: sp_a1_intro1 |
Centrum Wydłużonej Relaksacji Aperture Science jest częścią Enrichment Center w której mają zakwaterowanie obiekty testowe, oraz gdzie są one odsyłane przed lub po przebyciu toru testowego. Składa się z systemu ruchomych komór, w których obiekty testowe są poddawane długoterminowej relaksacji, czyli hibernacji.
Centrum długoterminowej relaksacji występuje w kampanii dla pojedynczego gracza w Portalu 2, w rozdziale Komunikat, gdzie Chell zostaje zahibernowana, a następnie, po nieokreślonym czasie wybudzona przez Wheatley'ego.
Struktura
Centrum wydłużonej relaksacji jest gigantycznym kompleksem na który składają się tysiące zadokowanych komór długoterminowej relaksacji. Są to swoiste pojemniki na obiekty testowe, które zawierają dobrze ukryty system podtrzymywania życia i hibernacji. Ich wnętrze imituje pokoje hotelowe z lat 50. XX wieku. Przebywające w środku obiekty testowe są wybudzane w regularnych odstępach czasu i poddawane serii ćwiczeń, mających na celu zachowanie ich sprawności fizycznej i umysłowej.
Na tyle każdej komory nalepiona jest karta, na której znajduje się kod kreskowy oraz kilka współczynników opisujących obiekt: wiek (dorosły lub dziecko), wagę (grupy lub chudy), płeć i wzrost (niski lub wysoki). Poza tym znajduje się tam data zahibernowania oraz "wygaśnięcia" obiektu testowego.
Za hibernację odpowiada system kriokontroli, zasilany przez sieć główną i rezerwową.
Historia
Nic nie wiadomo na temat działania kompleksu przed wydarzeniami z Portala i Portala 2.
Po zniszczeniu GLaDOS Chell zostaje wyrzucana na powierzchnię ziemi, jednak szybko zabiera ją stamtąd Imprezowy robot eskortujący i umieszcza w komorze długoterminowej relaksacji. Niestety eksplozja uszkadza główną sieć zasilania kompleksu, a więc wszystkie obiekty testowe zostają odłączone od systemu podtrzymywania życia. Dougowi Rattmanowi udaje się jednak uratować Chell poprzez podłączenie do sieci rezerwowej. Wybudzanie zostało przerwane, a bohaterka została mu poddana tylko raz.
Nieokreślony czas później Chell zostaje wybudzona z relaksacji przez Wheatley'ego. Rdzeń osobowości przełącza jej komorę na ręczne sterowanie i po szynie doprowadza ją do ściny kompleksu. Wybija w niej dziurę i wprowadza Chell na dawny tor testowy.
Główne |
|
Autostrada 17 · Black Mesa East · Most · Cytadela · City 14 · City 17 · Stacja kolejowa City 17 · Kanały · Wybrzeże · Nadświat Kombinatu · Magazyn Kombinatu · Stocznie · Laboratorium Kleinera · Latarnia morska · Nowa Mała Odessa · Nova Prospekt · Overwatch Nexus · Ravenholm · Nadbrzeżna baza · Stacja 6 · Stacja 7 · Stacja 8 · Stacja 12 · Podziemne przejścia · Obozowisko Vortigauntów · Nieużytki |
|
Air Exchange · Borealis · City 40 · City 49 · Fabryki Kombinatu · Kraken Base · Manhack Arcade · Św. Olga · Skyscraper · Weather Control |
|
Rdzeń Cytadeli · Podziemia City 17 · Szpital · Kolej przemysłowa |
|
Borealis · Peryferie · Kopalnia Zwycięstwa · White Forest Rocket Facility · Okolice White Forest · Zajazd White Forest |
|
Aperture Science Enrichment Center · Centrala · Centrum wydłużonej relaksacji · Fabryka wieżyczek · Generator neurotoksyny · Komora centralnej SI · Pomieszczenie wydłużonej relaksacji · Spalarnia · Szyby testowe (09 i 02) · Tory testowe |