Karabin myśliwski

Wersja PiotrekD.bot (dyskusja | edycje) z dnia 09:31, 17 maj 2015
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Karabin myśliwski
Hunting Rifle L4D.png
Typ Karabin snajperski
Kategoria Poziom 2
Właściwości
Magazynek 15
Noszona amunicja 150
Obrażenia 90
Szybko-
strzelność
240 na minutę
Obrażenia na sek. 360
Zasięg duży
Podobne Karabin snajperski

Now that is a sweet-ass scope!


I'm gonna try this scope out.


Karabin myśliwski jest najcelniejszą bronią w serii Left 4 Dead. Jest to półautomatyczny karabin poziomu 2. Jest to bardzo dokładna broń, pozwalająca na eliminację przeciwników oddalonych nawet na bardzo dużą odległość. Jest on oparty na karabinie Ruger Mini-14.

Magazynek mieści 15 pocisków, w zapasie można nieść 150 naboi. Karabin myśliwski posiada dużą siła przebicia, dzięki której możemy eliminować zarażonych przez cienkie materiały, takie jak np. drzwi. Jest on także idealny na ataki hordy, gdyż dobrze wystrzelony jeden pocisk jest w stanie przebić się przez ciała kilku zarażonych. Karabin posiada dosyć dobrą szybkostrzelność, jednak przeładowanie nie należy do najszybszych, dlatego należy zawsze upewnić się, że nic cię nie zaatakuje podczas wymiany magazynka.

Na średnich i dużych dystansach karabin myśliwski jest idealny na otwarte przestrzenie. Można przykładowo stanąć na ulicy i zacząć ją stopniowo oczyszczać z Zarażonych i ułatwić sobie i kompanom dalszą drogę. Przy bliskich kontaktach przydaje się wysoka moc Mini-14 oraz niemal nieskończona penetracja pocisku przez ciała Zarażonych.

Spis treści

[edytuj] Taktyka

  • Karabin myśliwski jest najdokładniejszą bronią w Left 4 Dead. Podczas ruchu (chyba że używasz celownika) pocisk nadal ma dużą szansę na trafienie zarażonego. Jest to bardzo przydatna cecha, gdyż można osłaniać drużynę, będąc w ciągłym ruchu.
    • W L4D, należy jednak uważać przy celowaniu przez lunetę, gdyż w momencie poruszenia się na krótką chwilę spada celność gracza. Zazwyczaj jednak strzał pada dokładnie w momencie, gdy nie masz idealnej celności, co powoduje stratę amunicji. Niby 1 pocisk to nie wiele, ale ten sam błąd powtórzony kilkanaście razy może dosyć poważnie odbić się na zapasie amunicji i zmusić cię do przechodzenia rozdziału tylko z podręczną bronią.
  • Jeden strzał równa się z zabiciem zwykłego zarażonego, więc nie warto celować w głowę. Wręcz niewskazane jest celowanie w głowę, gdyż ogranicza to możliwość trafienia Zarażonych stojących za celem, a konserwacja amunicji to bardzo ważny aspekt gry.
  • Specjalni Zarażeni nie giną po jednym trafieniu w korpus, jednak większość z nich może być zabita jednym strzałem w głowę (dotyczy to Spittera, Huntera, Smokera i Jockey'a).
  • Strzelaj powoli. Karabin myśliwski posiada dobrą szybkostrzelność, która przydaje się podczas walki z Tankiem lub Witch i nieco zachęca do szybkiego strzelania, ale niewprawny gracz szybko zmarnuje cały zapas pocisków.
  • Uważaj na wyższych poziomach trudności. Karabin myśliwski co prawda nie obezwładni towarzysza po jednym trafieniu, jednak na poziomie zaawansowanym trafienie odbiera Ocalałemu ok. 30 punktów życia, a na ekspercie ok. 80.
  • Wbrew pozorom karabin myśliwski jest dobrym wyborem w ciasnych pomieszczeniach. Siła przebicia pozwoli w przypadku ataku hordy zabijać wielu przeciwników, pochłaniając najmniejszą ilość amunicji.
  • Karabin myśliwski pozwala na zabicie Witch bez "straszenia" jej, wymaga to jednak trafienia jej w głowę wtedy, gdy jeszcze płacze, uderzenia jej kolbą, aby nie odzyskała zmysłów i - w zależności od poziomu trudności - 6 (łatwy) bądź 12 (normalny) trafień w korpus bądź 12 trafień w głowę (pozostałe poziomy trudności).
  • Karabin myśliwski nie jest efektywny w walce z Tankiem głównie przez mały magazynek, jednak możliwość przybliżania widoku pozwala na zadanie mu dość sporych obrażeń jeszcze zanim Tank w ogóle zdoła zbliżyć się do Ocalałych.
  • Korzystając z wybuchowej amunicji warto celować w stopy zarażonych, dzięki temu wyeliminujemy także przeciwników za nim.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Można zabić kilku zarażonych w jednej linii (nie dotyczy trybu Realizmu).
  • Wysoka penetracja pocisków.
  • Największa dokładność trafień.
  • Duże obrażenia pocisku, pozwalające na szybką eliminację Specjalnych Zarażonych i zadanie dużych obrażeń nadciągającemu Tankowi.
  • Łatwość w eliminowaniu zarażonych na otwartej przestrzeni.
  • Wysoka ilość amunicji zapasowej.
  • Teoretycznie ogranicza szansę na trafienie innego Ocalałego.
  • Smoker stanowi mniejsze zagrożenie dla użytkowników karabinu myśliwskiego.
  • Postrzelenie Witch w głowę ogłusza ją.
  • Idealna celność podczas stania i wciąż wysoka celność nawet podczas biegu.
  • Przybliżenie zmniejsza prędkość ruchu.
  • Przez celownik nie widać przeciwników flankujących nas.
  • Mała pojemność magazynka.
  • W trybie Realizmu potrzeba kilka strzałów w tors, aby zabić zwykłego zarażonego.
  • Potencjalnie duże obrażenia zadawane innym Ocalałym.

[edytuj] Left 4 Dead 2

Karabin myśliwski wystąpił również w Left 4 Dead 2. Celowanie podczas ruchu jest nieznacznie łatwiejsze, ale poza tym to ten sam Mini-14. Nie ma ani nowych animacji, ani nowych dźwięków. Chociaż jest to broń poziomu 2, pojawia się dosyć wcześnie w kampaniach.

[edytuj] Za kulisami

Karabin myśliwski opiera się na karabinie SIG SG-550 z gry Counter-Strike. Jego "cena" w plikach gry jest taka sama. Również nazwa animacji odwołuje się do SIG SG-550. Jednak dźwięk wystrzału broni to zmodyfikowana wersja strzału ze Schmidt Scout, innej broni z gry Counter-Strike.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • Karabin myśliwski jest wizualnie oparty na Mini-14 z dołączonym celownikiem, jednak osiągi z Left 4 Dead i osiągi z rzeczywistości nieco się różnią.
  • Broń posiada magazynek na 15 naboi, jednak w rzeczywistości Mini-14 posiada magazynki na 5 lub 10 pocisków. Istnieją też niestandardowe magazynki o większej pojemności.
  • Karabin myśliwski i karabin snajperski są jedynymi broniami, które mogą przebić prawie każdy materiał.
  • Celownik jest zamontowany do tyłu.
  • W Left 4 Dead 2, jeżeli gracz zmieni wartość komendy cl_viewmodelsurvivor na wyższą niż domyślna albo przesunie kamerę w dół podczas przeładowania zobaczy, że lewa ręka Ocalałego "wykręca się" w wyjątkowo nienaturalny sposób podczas wymiany magazynka i przesuwania kamery. Wynika to z faktu, że Valve po prostu skopiowało animacje z pierwszej części L4D i bez modyfikowania ich użyło ich ponownie w L4D2.
  • Nieco zagadkowe wydaje się być umiejscowienie półautomatycznego karabinu myśliwskiego w świecie Left 4 Dead zważywszy na to, że korzystanie z karabinów półautomatycznych podczas polowań jest nielegalne w stanie Pensylwania.

[edytuj] Galeria