M60 (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Zalety i wady) |
|||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika=m60.png | |grafika=m60.png | ||
|typ=Karabin maszynowy | |typ=Karabin maszynowy | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Warto używać [[pojemnik z wymiotami|pojemnika z wymiocinami]] wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach. | + | *Warto używać [[pojemnik z wymiotami|pojemnika z wymiocinami]] wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach. |
− | * | + | *Lepiej jest unikać używania [[Piła łańcuchowa|piły łańcuchowej]] wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa. Jednak jeśli gracz wie, gdzie będzie mógł po wyczerpaniu paliwa w pile łańcuchowej znaleźć [[Pistolet_P220|Glocka]] bądź [[Magnum_(L4D)|Magnuma]] (zużyta piła zostaje zastąpiona pistoletem P220), to wtedy problem ten jest łatwy do obejścia, o ile szybciej zużyje się piła niż M60 (po wyrzuceniu M60 Ocalały zostaje tylko z bronią podręczną). |
− | * | + | *Paradoksalnie, M60 wcale nie sprawdza się w zabijaniu Specjalnych Zarażonych (wliczając w to [[Tank]]a i [[Witch]]), gdyż jest niecelne, ma duży odrzut i rozczarowującą moc pocisku (50 obrażeń), co dziwi, patrząc na to, co pojedyncze trafienie robi ze Zwykłym Zarażonym i jak wysokie obrażenia powoduje w stosunku do innych Ocalałych (porównywalne do [[Karabin_myśliwski|karabinów]] [[Karabin_snajperski_(L4D)|snajperskich]]). Ponadto trafienie w głowę z M60 nie ogłuszy Witch (co jest tym dziwniejsze, że M60 technicznie opiera się na [[AK-47_(L4D)|AK-47]]), a także jest jedyną bronią w całej grze, która na poziomie ''Zaawansowanym'' i ''Ekspercie'' nie jest w stanie indywidualnie uśmiercić Tanka (suma ze 150 trafień daje wartość 7500 obrażeń wobec 8000 punktów życia Tanka). |
− | + | *M60 pokazuje jednak swoją moc w wypadku eliminowania nadchodzącej [[Horda|Hordy]] - umiejętność dosłownego rozerwania na strzępy Zwykłego Zarażonego, połączonego z dobrą penetracją pocisku powoduje, że walka z zainfekowanymi staje się wręcz przyjemnością zwłaszcza, że M60 jest równie skuteczne we wszystkich trybach (z Realizmem włącznie) i na wszystkich poziomach trudności. | |
+ | *Amunicja zapalająca nie daje zbyt wielkiego profitu dla M60 - poprawia to skuteczność karabinu wobec Specjalnych Zarażonych, ale może nawet potencjalnie zaszkodzić w wypadku ataku Hordy (płonący zainfekowani potrafią dość skutecznie przysłonić obraz). Z kolei amunicja wybuchowa znacznie "ułatwia" możliwość przypadkowego trafienia któregoś z Ocalałych, ale znacznie ułatwi rozprawianie się z Specjalnymi Zarażonymi. Należy jednak pamiętać, żeby podnosić ulepszoną amunicję tylko, jeśli w M60 zostało przynajmniej ok. 100 pocisków - im mniej zapasowej amunicji, tym bardziej zmarnowane ulepszenie. | ||
− | {{ | + | ==Zalety i wady== |
− | |zalety=* Nie musi być przeładowywany, więc zabicie [[Tank]]a | + | {{Zalety i wady |
+ | |zalety=* Nie musi być przeładowywany, więc zabicie [[Tank]]a może być dosyć szybkie. | ||
* Skuteczny w walce przeciwko [[Horda|Hordzie]]. | * Skuteczny w walce przeciwko [[Horda|Hordzie]]. | ||
* Duża pojemność magazynka. | * Duża pojemność magazynka. | ||
Linia 41: | Linia 43: | ||
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
* M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym [[wpl:Karabin maszynowy M60|M60]]. | * M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym [[wpl:Karabin maszynowy M60|M60]]. | ||
+ | * Technicznie M60 opiera się w grze na AK-47, na co wskazuje szereg czynników: | ||
+ | ** Oba karabiny posiadają niemalże identyczne statystyki (celność i odrzut są identyczne zarówno przed, jak i po doczepieniu celownika laserowego, ale M60 zadaje mniejsze obrażenia) | ||
+ | ** Oba karabiny posiadają także identyczne animacje, wliczając praktycznie niedostępną animację przeładowania M60<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=lY-N7GteB24 Filmik pokazujący przeładowywanie M60 w grze]</ref> (inne są jedynie animacje wyjmowania broni, ale dźwięk im towarzyszący jest wspólny dla AK-47 i dla M60). | ||
+ | ** Ponadto, M60 ma taką samą szybkostrzelność, jaką AK-47 miało bezpośrednio przed wydaniem gry. | ||
* M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie. | * M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie. | ||
* M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć. | * M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć. | ||
* Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak [[amunicja wybuchowa]] wystrzelona z dowolnej broni. | * Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak [[amunicja wybuchowa]] wystrzelona z dowolnej broni. | ||
− | * | + | * Po podniesieniu pakietu [[Amunicja wybuchowa|ulepszonej]] [[Amunicja zapalająca|amunicji]] rezerwa w M60 zostanie zastąpiona podniesioną amunicją, ale nie zostanie uzupełniona. |
− | + | * Jeśli Ocalały zginie mając ze sobą M60, to po ewentualnym uwolnieniu z ''rescue closetu'' wróci do gry z w pełni naładowanym karabinem. | |
− | * M60 | + | * M60 pojawia się w [[Mutacje|mutacji]] zwanej ''Gib Fest'', gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni. |
− | + | * W finale kampanii ''[[The Passing]]'', [[Francis]] i [[Zoey]] mogą okazjonalnie zrzucić z balkonu w pełni naładowane M60, ponadto może ono być wyposażone także w [[celownik laserowy]], jednak nie jest to regułą. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | * M60 pojawia się w [[Mutacje| | + | |
− | * | + | |
− | + | ||
* Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci. | * Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci. | ||
− | * [[Ellis]] | + | * [[Ellis]] jest jedynym Ocalałym, który okazjonalnie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni. |
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
==Galeria== | ==Galeria== |
Aktualna wersja na dzień 20:44, 31 sty 2021
M60 (L4D) | |
Typ | Karabin maszynowy |
Kategoria | Specjalne |
Właściwości | |
Magazynek | 150 |
Noszona amunicja | 0 |
Obrażenia | 50 |
Szybko- strzelność |
545,5 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 454.5 |
Zasięg | średni |
Belt gun here!
Shit, this is heavy!
M60 - broń specjalna występująca w Left 4 Dead 2. Jej magazynek mieści 150 naboi, a po ich wyczerpaniu Ocalony porzuca tą broń. W grze nie jest często spotykana. M60 zachowuje się jak karabin automatyczny, jednak posiada swoje cechy indywidualne i jest jedyny w swoim rodzaju. M60 można znaleźć w kampaniach The Passing, The Sacrifice (tylko w Left 4 Dead 2) i Bez litości (tylko w Left 4 Dead 2)
Spis treści |
[edytuj] Taktyka
- Warto używać pojemnika z wymiocinami wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach.
- Lepiej jest unikać używania piły łańcuchowej wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa. Jednak jeśli gracz wie, gdzie będzie mógł po wyczerpaniu paliwa w pile łańcuchowej znaleźć Glocka bądź Magnuma (zużyta piła zostaje zastąpiona pistoletem P220), to wtedy problem ten jest łatwy do obejścia, o ile szybciej zużyje się piła niż M60 (po wyrzuceniu M60 Ocalały zostaje tylko z bronią podręczną).
- Paradoksalnie, M60 wcale nie sprawdza się w zabijaniu Specjalnych Zarażonych (wliczając w to Tanka i Witch), gdyż jest niecelne, ma duży odrzut i rozczarowującą moc pocisku (50 obrażeń), co dziwi, patrząc na to, co pojedyncze trafienie robi ze Zwykłym Zarażonym i jak wysokie obrażenia powoduje w stosunku do innych Ocalałych (porównywalne do karabinów snajperskich). Ponadto trafienie w głowę z M60 nie ogłuszy Witch (co jest tym dziwniejsze, że M60 technicznie opiera się na AK-47), a także jest jedyną bronią w całej grze, która na poziomie Zaawansowanym i Ekspercie nie jest w stanie indywidualnie uśmiercić Tanka (suma ze 150 trafień daje wartość 7500 obrażeń wobec 8000 punktów życia Tanka).
- M60 pokazuje jednak swoją moc w wypadku eliminowania nadchodzącej Hordy - umiejętność dosłownego rozerwania na strzępy Zwykłego Zarażonego, połączonego z dobrą penetracją pocisku powoduje, że walka z zainfekowanymi staje się wręcz przyjemnością zwłaszcza, że M60 jest równie skuteczne we wszystkich trybach (z Realizmem włącznie) i na wszystkich poziomach trudności.
- Amunicja zapalająca nie daje zbyt wielkiego profitu dla M60 - poprawia to skuteczność karabinu wobec Specjalnych Zarażonych, ale może nawet potencjalnie zaszkodzić w wypadku ataku Hordy (płonący zainfekowani potrafią dość skutecznie przysłonić obraz). Z kolei amunicja wybuchowa znacznie "ułatwia" możliwość przypadkowego trafienia któregoś z Ocalałych, ale znacznie ułatwi rozprawianie się z Specjalnymi Zarażonymi. Należy jednak pamiętać, żeby podnosić ulepszoną amunicję tylko, jeśli w M60 zostało przynajmniej ok. 100 pocisków - im mniej zapasowej amunicji, tym bardziej zmarnowane ulepszenie.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Spostrzeżenia
- M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym M60.
- Technicznie M60 opiera się w grze na AK-47, na co wskazuje szereg czynników:
- Oba karabiny posiadają niemalże identyczne statystyki (celność i odrzut są identyczne zarówno przed, jak i po doczepieniu celownika laserowego, ale M60 zadaje mniejsze obrażenia)
- Oba karabiny posiadają także identyczne animacje, wliczając praktycznie niedostępną animację przeładowania M60[1] (inne są jedynie animacje wyjmowania broni, ale dźwięk im towarzyszący jest wspólny dla AK-47 i dla M60).
- Ponadto, M60 ma taką samą szybkostrzelność, jaką AK-47 miało bezpośrednio przed wydaniem gry.
- M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie.
- M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć.
- Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak amunicja wybuchowa wystrzelona z dowolnej broni.
- Po podniesieniu pakietu ulepszonej amunicji rezerwa w M60 zostanie zastąpiona podniesioną amunicją, ale nie zostanie uzupełniona.
- Jeśli Ocalały zginie mając ze sobą M60, to po ewentualnym uwolnieniu z rescue closetu wróci do gry z w pełni naładowanym karabinem.
- M60 pojawia się w mutacji zwanej Gib Fest, gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni.
- W finale kampanii The Passing, Francis i Zoey mogą okazjonalnie zrzucić z balkonu w pełni naładowane M60, ponadto może ono być wyposażone także w celownik laserowy, jednak nie jest to regułą.
- Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci.
- Ellis jest jedynym Ocalałym, który okazjonalnie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni.
[edytuj] Przypisy
[edytuj] Galeria
Ellis z M60
Coach z M60
Coach z M60
Nick trzymający M60 jedną ręką
Nick trzymający M60 podczas rozgrywki
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
Granatnik · M60 |
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |