Szpital
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (takie tam) |
|||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | <ikony>hl2</ikony> | ||
{{Lokacja infobox | {{Lokacja infobox | ||
|grafika=Szpital.jpg | |grafika=Szpital.jpg | ||
− | |okres=[[ | + | |okres=[[Powstanie]] |
|powstanie=przed wojną siedmiogodzinną | |powstanie=przed wojną siedmiogodzinną | ||
|zniszczenie=w czasie powstania, wraz z City 17 | |zniszczenie=w czasie powstania, wraz z City 17 | ||
Linia 12: | Linia 13: | ||
|projektanci= | |projektanci= | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|What kind of hospital is this?| | + | {{Cytat|What kind of hospital is this?|[[Alyx Vance]]}} |
− | [[Alyx Vance]]}} | + | |
− | + | '''Szpital''' to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z [[City 17]] w czwartym rozdziale [[Half-Life 2]] [[Episode One]] (''[[Ucieczka Przez Miasto]]''). Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (czyt. ''stacjonar''), co oznacza "szpital" w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" (''gospital''). | |
− | + | ||
− | '''Szpital''' to jedna z lokacji, którą przemierza | + | |
== Ogólnie == | == Ogólnie == | ||
− | |||
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim. | Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim. | ||
==Funkcja lokacji w grze== | ==Funkcja lokacji w grze== | ||
+ | W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje [[Barney Calhoun]] oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta. | ||
− | + | Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw [[Zombie]], [[Overwatch Soldier]]s, [[Overwatch Elite]] oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku [[Gordon Freeman|Gordona]] i [[Gunship]]a. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje [[Strzelba (HL2)|strzelbę]] i używa ją aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie. | |
− | + | ||
− | Gdy | + | |
== Za kulisami == | == Za kulisami == | ||
− | |||
*Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w ''Episode One'' Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty." | *Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w ''Episode One'' Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty." | ||
*Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala. | *Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala. | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
− | + | *Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników Valve, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar. | |
− | *Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników | + | |
== Galeria == | == Galeria == | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:Room numbers.png| Numery pokojów z nazwiskami twórców | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0001.jpg| Pierwsza walka z Zombie i Żołnierzami Kombinatu | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0004.jpg| Bitwa z Gunshipem | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0007.jpg| Mina pozostawiona przez Żołnierzy | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0010.jpg| Eksperymenty na Zombie? | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0013.jpg| Moment rozdzielenia z Alyx | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0014.jpg| Kanały | |
− | + | Plik:Ep1_c17_02a0016.jpg| Tortury? | |
+ | Plik:Szpital.jpg| Szpital z zewnątrz | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | |||
{{Lokacje}} | {{Lokacje}} | ||
− | |||
[[Kategoria: Lokacje z Half-Life 2: Episode One]] | [[Kategoria: Lokacje z Half-Life 2: Episode One]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Hospital]] |
Aktualna wersja na dzień 15:40, 25 wrz 2017
Szpital | |
Okres w grze | Powstanie |
Powstanie | przed wojną siedmiogodzinną |
Zniszczenie | w czasie powstania, wraz z City 17 |
Położenie | City 17 |
Informacje techniczne | |
Mapy |
|
What kind of hospital is this?
Szpital to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z City 17 w czwartym rozdziale Half-Life 2 Episode One (Ucieczka Przez Miasto). Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (czyt. stacjonar), co oznacza "szpital" w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" (gospital).
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.
[edytuj] Funkcja lokacji w grze
W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje Barney Calhoun oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.
Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw Zombie, Overwatch Soldiers, Overwatch Elite oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku Gordona i Gunshipa. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje strzelbę i używa ją aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.
[edytuj] Za kulisami
- Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Episode One Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
- Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.
[edytuj] Ciekawostki
- Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników Valve, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.