Szpital

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Lietówka)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2</ikony>
 
{{Lokacja infobox
 
{{Lokacja infobox
 
|grafika=Szpital.jpg
 
|grafika=Szpital.jpg
|okres=[[Urban Flight]]
+
|okres=[[Powstanie]]
 
|powstanie=przed wojną siedmiogodzinną
 
|powstanie=przed wojną siedmiogodzinną
 
|zniszczenie=w czasie powstania, wraz z City 17
 
|zniszczenie=w czasie powstania, wraz z City 17
Linia 12: Linia 13:
 
|projektanci=
 
|projektanci=
 
}}
 
}}
{{Cytat|What kind of hospital is this?|
+
{{Cytat|What kind of hospital is this?|[[Alyx Vance]]}}  
[[Alyx Vance]]}}  
+
  
 
+
'''Szpital''' to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z [[City 17]] w czwartym rozdziale [[Half-Life 2]] [[Episode One]] (''[[Ucieczka Przez Miasto]]''). Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (czyt. ''stacjonar''), co oznacza "szpital" w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" (''gospital'').
 
+
'''Szpital''' to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z [[City 17]] w czwartym rozdziale [[Half-Life 2]] [[Episode One]].Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (statsionar "alfabetem łacińskim), oznacza to Szpital w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" ("gospital").
+
  
 
== Ogólnie ==
 
== Ogólnie ==
 
 
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku,  białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.
 
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku,  białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.
  
 
==Funkcja lokacji w grze==
 
==Funkcja lokacji w grze==
 
 
W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje [[Barney Calhoun]] oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.
 
W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje [[Barney Calhoun]] oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.
  
Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw [[Zombie]], [[Overwatch Soldier]]s, [[Overwatch Elite]] oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku [[Gordon Freeman|Gordona]] i [[Gunship]]a. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje [[Shotgun]]a i używa go aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.
+
Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw [[Zombie]], [[Overwatch Soldier]]s, [[Overwatch Elite]] oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku [[Gordon Freeman|Gordona]] i [[Gunship]]a. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje [[Strzelba (HL2)|strzelbę]] i używa aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.
  
 
== Za kulisami ==
 
== Za kulisami ==
 
 
*Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w ''Episode One'' Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
 
*Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w ''Episode One'' Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
 
*Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.
 
*Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.
  
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
[[Plik:Room numbers.png|100px|thumb|right|Numery pokojów z nazwiskami]]
+
*Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników Valve, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.  
*Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników VALVe, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.  
+
 
+
 
+
  
 
== Galeria ==
 
== Galeria ==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Ep1_c17_02a0001.jpg| Pierwsza walka z Zombie i Żołnierzami Kombinatu
+
Plik:Room numbers.png| Numery pokojów z nazwiskami twórców
Grafika:Ep1_c17_02a0004.jpg| Bitwa z Gunshipem
+
Plik:Ep1_c17_02a0001.jpg| Pierwsza walka z Zombie i Żołnierzami Kombinatu
Grafika:Ep1_c17_02a0007.jpg| Mina pozostawiona przez Żołnierzy
+
Plik:Ep1_c17_02a0004.jpg| Bitwa z Gunshipem
Grafika:Ep1_c17_02a0010.jpg| Eksperymenty na Zombie?
+
Plik:Ep1_c17_02a0007.jpg| Mina pozostawiona przez Żołnierzy
Grafika:Ep1_c17_02a0013.jpg| Moment rozdzielenia z Alyx
+
Plik:Ep1_c17_02a0010.jpg| Eksperymenty na Zombie?
Grafika:Ep1_c17_02a0014.jpg| Kanały
+
Plik:Ep1_c17_02a0013.jpg| Moment rozdzielenia z Alyx
Grafika:Ep1_c17_02a0016.jpg| Tortury?
+
Plik:Ep1_c17_02a0014.jpg| Kanały
Grafika:Szpital.jpg| Szpital z zewnątrz
+
Plik:Ep1_c17_02a0016.jpg| Tortury?
 +
Plik:Szpital.jpg| Szpital z zewnątrz
  
 
</gallery>
 
</gallery>
 
  
 
{{Lokacje}}
 
{{Lokacje}}
{{Overwiki|nazwa=Hospital|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Hospital}}
 
  
 
[[Kategoria: Lokacje z Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Lokacje z Half-Life 2: Episode One]]
 +
 +
[[overwiki:Hospital]]

Aktualna wersja na dzień 15:40, 25 wrz 2017

Szpital
Szpital.jpg
Okres w grze Powstanie
Powstanie przed wojną siedmiogodzinną
Zniszczenie w czasie powstania, wraz z City 17
Położenie City 17
Informacje techniczne
Mapy
  • ep1_c17_02b
  • ep1_c17_02a
  • ep1_c17_05

What kind of hospital is this?


Szpital to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z City 17 w czwartym rozdziale Half-Life 2 Episode One (Ucieczka Przez Miasto). Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (czyt. stacjonar), co oznacza "szpital" w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" (gospital).

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.

[edytuj] Funkcja lokacji w grze

W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje Barney Calhoun oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.

Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw Zombie, Overwatch Soldiers, Overwatch Elite oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku Gordona i Gunshipa. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje strzelbę i używa ją aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.

[edytuj] Za kulisami

  • Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Episode One Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
  • Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.

[edytuj] Ciekawostki

  • Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników Valve, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.

[edytuj] Galeria