Counter-Strike: Global Offensive
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Nowości: poprawa linków) |
(zmiany redakcyjne, nowe dane) |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
}} | }} | ||
− | '''Counter-Strike: Global Offensive''' - | + | '''Counter-Strike: Global Offensive''' - najnowsza odsłona serii Counter-Strike, tworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w [[Counter-Strike|poprzednich częściach]], na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]]. |
==Historia== | ==Historia== | ||
− | Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011 | + | Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011<ref>{{Cytuj |autor=Henry Winchester |url=http://www.pcgamer.com/2011/11/21/counter-strike-global-offensive-closed-beta-set-to-go-on-november-30/ |tytul=Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30 |serwis=PC Gamer |data=21 listopada 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>, jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012<ref>{{Cytuj |autor=Tom Senior |url=http://www.pcgamer.com/2012/02/21/counter-strike-global-offensive-beta-expands-with-new-maps-and-weapons/ |tytul=Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons |serwis=PC Gamer |data=21 lutego 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi. |
+ | |||
+ | 22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety<ref>{{Cytuj |autor=Valve |url=http://blog.counter-strike.net/index.php/2012/02/survey/ |tytul=Survey |serwis=Counterstrike Blog |data=22 lutego 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>. Obecnie rwa właśnie to stadium produkcji. | ||
==Nowości== | ==Nowości== | ||
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci. Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak [[Aztec]] czy [[Office]]. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa [[Nuke]] oraz [[Inferno]]. Wśród nowych map znalazły się: [[Smartack|de_smartack]] którego lokalizacja przypomina Savannę z [[Left 4 Dead 2]], oraz [[Lake|de_lake]]. | Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci. Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak [[Aztec]] czy [[Office]]. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa [[Nuke]] oraz [[Inferno]]. Wśród nowych map znalazły się: [[Smartack|de_smartack]] którego lokalizacja przypomina Savannę z [[Left 4 Dead 2]], oraz [[Lake|de_lake]]. | ||
Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze [[Portal 2]] z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy. | Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze [[Portal 2]] z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
==Beta== | ==Beta== | ||
Linia 37: | Linia 36: | ||
==Tryby gry== | ==Tryby gry== | ||
− | [[Mecz turniejowy]] | + | ===Mecz klasyczny=== |
+ | *[[Mecz turniejowy]] | ||
+ | :Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten można rozegrać na wszystkich mapach, które są aktualnie dołączone do wersji beta, czyli: Aztec, Dust, Dust2, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy. | ||
− | + | *[[Mecz uproszczony]] | |
+ | :Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona. | ||
− | [[ | + | ===Arsenał=== |
+ | *[[Demolka]] (oryg. ''Arsenal: Demolition'') | ||
+ | :Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach [[Lake]] i [[St. Marc]]. | ||
− | + | *[[Wyścig zbrojeń]] | |
− | + | :Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można rozegrać na dwóch mapach: [[Baggage]] i [[Shoots]]. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | [[Wyścig zbrojeń]] | + | |
− | + | ||
− | Valve dawno | + | |
==Rozwój== | ==Rozwój== | ||
− | Global Offensive zaczynał jako port gry ''[[Counter-Strike: Source]]'' na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju | + | Global Offensive zaczynał jako port gry ''[[Counter-Strike: Source]]'' na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku. |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
+ | ===Oficjalne screeny sprzed bety=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Csgo1.jpg| | Grafika:Csgo1.jpg| | ||
Linia 66: | Linia 64: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | == | + | ===Wersja beta=== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Inferno_scs.jpeg|[[Inferno]] | Grafika:Inferno_scs.jpeg|[[Inferno]] | ||
Linia 80: | Linia 78: | ||
Grafika:2012-04-02 00007.jpg|[[Nuke]] | Grafika:2012-04-02 00007.jpg|[[Nuke]] | ||
Grafika:2012-04-02 00019.jpg|[[Demolka]] na mapie [[St.Marcs]] | Grafika:2012-04-02 00019.jpg|[[Demolka]] na mapie [[St.Marcs]] | ||
+ | </gallery> | ||
+ | ===Trailery=== | ||
+ | <videoflash>RzZ2bWZ_8Ho|530|400</videoflash> | ||
− | + | {{Przypisy}} | |
==Linki== | ==Linki== | ||
Linia 94: | Linia 95: | ||
[[Kategoria:Gry]] | [[Kategoria:Gry]] | ||
[[Kategoria:Counter-Strike]] | [[Kategoria:Counter-Strike]] | ||
− | |||
[[wikipedia:Counter-Strike: Global Offensive]] | [[wikipedia:Counter-Strike: Global Offensive]] | ||
[[wikipediapl:Counter-Strike: Global Offensive]] | [[wikipediapl:Counter-Strike: Global Offensive]] |
Wersja z 08:22, 7 kwi 2012
Counter-Strike: Global Offensive | |
Producent | Valve Corporation, Hidden Path |
Wydawca | Valve Software |
Dystrybucja | Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network |
Data wydania | 2012 |
Nośniki | Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network |
Gatunek | First person shooter |
Tryb gry | Multiplayer |
Platforma | Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3 |
Silnik | Source |
Kontrolery | klawiatura i mysz, gamepad |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Counter-Strike: Source |
Counter-Strike: Global Offensive - najnowsza odsłona serii Counter-Strike, tworzona przez Valve Corporation i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w poprzednich częściach, na walce terrorystów z antyterrorystami.
Spis treści |
Historia
Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011[1], jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012[2]. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi.
22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety[3]. Obecnie rwa właśnie to stadium produkcji.
Nowości
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją poprzedniej części. Ulepszone zostaną mapy (m.in. de_dust2), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci. Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak Aztec czy Office. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa Nuke oraz Inferno. Wśród nowych map znalazły się: de_smartack którego lokalizacja przypomina Savannę z Left 4 Dead 2, oraz de_lake. Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze Portal 2 z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.
Beta
Gra jak na razie oznaczona jest jako wersja beta. Testy są zamknięte i dostępne tylko dla graczy posiadających klucz do wersji beta. Klucze rozdawane były na takich imprezach jak PAX czy EurogamerExpo. Są one nadrukowane na plastikowych kartach. Valve zapowiedziało, że wystartują z otwartą dla wszystkich wersją beta. Aktualnie możliwe jest dostanie gry poprzez wzięcie udziału w ankiecie Valve.
Tryby gry
Mecz klasyczny
- Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten można rozegrać na wszystkich mapach, które są aktualnie dołączone do wersji beta, czyli: Aztec, Dust, Dust2, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
- Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
Arsenał
- Demolka (oryg. Arsenal: Demolition)
- Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach Lake i St. Marc.
- Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można rozegrać na dwóch mapach: Baggage i Shoots. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
Rozwój
Global Offensive zaczynał jako port gry Counter-Strike: Source na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.
Galeria
Oficjalne screeny sprzed bety
Wersja beta
Początek rundy na mapie Aztec
Wyścig zbrojeń na mapie Shots
Resp CT na mapie Italy
Trailery
Przypisy
- ↑ Henry Winchester: Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30. PC Gamer, 21 listopada 2011 [dostęp 07-04-2012].
- ↑ Tom Senior: Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons. PC Gamer, 21 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].
- ↑ Valve: Survey. Counterstrike Blog, 22 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |