Counter-Strike: Global Offensive

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Nowości: poprawa linków)
(zmiany redakcyjne, nowe dane)
Linia 21: Linia 21:
 
}}
 
}}
  
'''Counter-Strike: Global Offensive''' - to kontynuacja [[Counter-Strike: Source]] tworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w [[Counter-Strike|poprzednich częściach]], na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]].  
+
'''Counter-Strike: Global Offensive''' - najnowsza odsłona serii Counter-Strike, tworzona przez [[Valve Corporation]] i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w [[Counter-Strike|poprzednich częściach]], na walce [[Terroryści|terrorystów]] z [[Antyterroryści|antyterrorystami]].  
  
 
==Historia==
 
==Historia==
Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011. Następnego dnia ukazało się 6 screenów.  
+
Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011<ref>{{Cytuj |autor=Henry Winchester |url=http://www.pcgamer.com/2011/11/21/counter-strike-global-offensive-closed-beta-set-to-go-on-november-30/ |tytul=Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30 |serwis=PC Gamer |data=21 listopada 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>, jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012<ref>{{Cytuj |autor=Tom Senior |url=http://www.pcgamer.com/2012/02/21/counter-strike-global-offensive-beta-expands-with-new-maps-and-weapons/ |tytul=Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons |serwis=PC Gamer |data=21 lutego 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi.
 +
 
 +
22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety<ref>{{Cytuj |autor=Valve |url=http://blog.counter-strike.net/index.php/2012/02/survey/ |tytul=Survey |serwis=Counterstrike Blog |data=22 lutego 2011 |dostep=07-04-2012}}</ref>. Obecnie rwa właśnie to stadium produkcji.
  
 
==Nowości==
 
==Nowości==
 
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci.  Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak [[Aztec]] czy [[Office]]. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa [[Nuke]] oraz [[Inferno]]. Wśród nowych map znalazły się: [[Smartack|de_smartack]] którego lokalizacja przypomina Savannę z [[Left 4 Dead 2]],  oraz [[Lake|de_lake]].
 
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci.  Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak [[Aztec]] czy [[Office]]. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa [[Nuke]] oraz [[Inferno]]. Wśród nowych map znalazły się: [[Smartack|de_smartack]] którego lokalizacja przypomina Savannę z [[Left 4 Dead 2]],  oraz [[Lake|de_lake]].
 
Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze [[Portal 2]] z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.
 
Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze [[Portal 2]] z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.
 
==Video==
 
<videoflash>RzZ2bWZ_8Ho|530|400</videoflash>
 
  
 
==Beta==
 
==Beta==
Linia 37: Linia 36:
  
 
==Tryby gry==
 
==Tryby gry==
[[Mecz turniejowy]]
+
===Mecz klasyczny===
 +
*[[Mecz turniejowy]]
 +
:Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten można rozegrać na wszystkich mapach, które są aktualnie dołączone do wersji beta, czyli: Aztec, Dust, Dust2, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
  
Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest właczony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten możemy rozegrac na wszystkich mapach, które sa aktualnie dołączone do wersji beta. Czyli: Aztec, Dust, Dust II, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
+
*[[Mecz uproszczony]]
 +
:Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
  
[[Mecz uproszczony]]
+
===Arsenał===
 +
*[[Demolka]] (oryg. ''Arsenal: Demolition'')
 +
:Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach [[Lake]] i [[St. Marc]].
  
Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymujemy pancerz, ogien przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowe kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.
+
*[[Wyścig zbrojeń]]
 
+
:Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można rozegrać na dwóch mapach: [[Baggage]] i [[Shoots]]. Obie mapy bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.
[[Demolka]]
+
 
+
Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele trybu są jasne. Terroryści muszą podłożyć bombe na środku mapy, gdy antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników otrzymujemy nagrodę w postaci broni na nastepna rundę. Za każdego zabitego przeciwnika, otrzymujemy jedna broń którą możemy wykorzystac w nastepnej rundzie. Kazda zdobyta nagroda zastepuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach [[Lake]] i [[St.Marcs]].
+
 
+
[[Wyścig zbrojeń]]
+
 
+
Valve dawno zapowiadalo dodanie wsparcia dla znanego wszystkim mod'a o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym oto trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyzszym poziomem (nóz) zabije innego gracza. Wyscig zbrojeń mozna rozegrac na dwóch mapach, [[Baggage]] i [[Shoots]]. Obie mapy sa bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymuja ochrone na kazde 3 sekundy po odrodzeniu.
+
  
 
==Rozwój==
 
==Rozwój==
Global Offensive zaczynał jako port gry ''[[Counter-Strike: Source]]'' na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju gameplay'a Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.
+
Global Offensive zaczynał jako port gry ''[[Counter-Strike: Source]]'' na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 +
===Oficjalne screeny sprzed bety===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Csgo1.jpg|  
 
Grafika:Csgo1.jpg|  
Linia 66: Linia 64:
 
</gallery>
 
</gallery>
  
==Screenshoty==
+
===Wersja beta===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Inferno_scs.jpeg|[[Inferno]]
 
Grafika:Inferno_scs.jpeg|[[Inferno]]
Linia 80: Linia 78:
 
Grafika:2012-04-02 00007.jpg|[[Nuke]]
 
Grafika:2012-04-02 00007.jpg|[[Nuke]]
 
Grafika:2012-04-02 00019.jpg|[[Demolka]] na mapie [[St.Marcs]]
 
Grafika:2012-04-02 00019.jpg|[[Demolka]] na mapie [[St.Marcs]]
 +
</gallery>
  
 +
===Trailery===
 +
<videoflash>RzZ2bWZ_8Ho|530|400</videoflash>
  
</gallery>
+
{{Przypisy}}
  
 
==Linki==
 
==Linki==
Linia 94: Linia 95:
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Counter-Strike]]
 
  
 
[[wikipedia:Counter-Strike: Global Offensive]]
 
[[wikipedia:Counter-Strike: Global Offensive]]
 
[[wikipediapl:Counter-Strike: Global Offensive]]
 
[[wikipediapl:Counter-Strike: Global Offensive]]

Wersja z 08:22, 7 kwi 2012

Counter-Strike: Global Offensive
Csgo.jpg
Producent Valve Corporation, Hidden Path
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Data wydania 2012
Nośniki Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Gatunek First person shooter
Tryb gry Multiplayer
Platforma Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, gamepad
Gra po grze
Poprz. gra Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive - najnowsza odsłona serii Counter-Strike, tworzona przez Valve Corporation i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w poprzednich częściach, na walce terrorystów z antyterrorystami.

Spis treści

Historia

Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011, a następnego dnia ukazało się 6 screenów. Początek betatestów zapowiedziano wtedy na koniec 2011 roku i tzw. ściśle zamknięte testy rozpoczęły się 30 listopada 2011[1], jednak wskutek niepochlebnych opinii profesjonalnych graczy, Valve poświęciło jeszcze trochę czasu na modyfikację podstawowych elementów rozgrywki i po długim okresie ciszy beta zaczęła się na dobre w lutym 2012[2]. Na tym etapie zaproszenia dostawali najaktywniejsi gracze ze społeczności Counter-Strike'a (łącznie 7000). Wkrótce później 2000 kluczy wysłano do fanowskich serwisów poświęconych CS'owi.

22 lutego 2012 roku Valve umieściło w Internecie ankietę , w której wszyscy gracze mogli określić swoje umiejętności grania w Counter-Strike'a i specyfikację swojego sprzętu. Z powstałej w ten sposób bazy danych producent wybierał w regularnych odstępach czasu grupy graczy, którzy otrzymywali klucze do bety[3]. Obecnie rwa właśnie to stadium produkcji.

Nowości

Według twórców gra będzie ulepszoną wersją poprzedniej części. Ulepszone zostaną mapy (m.in. de_dust2), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci. Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak Aztec czy Office. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa Nuke oraz Inferno. Wśród nowych map znalazły się: de_smartack którego lokalizacja przypomina Savannę z Left 4 Dead 2, oraz de_lake. Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze Portal 2 z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.

Beta

Gra jak na razie oznaczona jest jako wersja beta. Testy są zamknięte i dostępne tylko dla graczy posiadających klucz do wersji beta. Klucze rozdawane były na takich imprezach jak PAX czy EurogamerExpo. Są one nadrukowane na plastikowych kartach. Valve zapowiedziało, że wystartują z otwartą dla wszystkich wersją beta. Aktualnie możliwe jest dostanie gry poprzez wzięcie udziału w ankiecie Valve.

Tryby gry

Mecz klasyczny

Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest włączony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten można rozegrać na wszystkich mapach, które są aktualnie dołączone do wersji beta, czyli: Aztec, Dust, Dust2, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.
Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymuje się pancerz, ogień przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowę kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.

Arsenał

  • Demolka (oryg. Arsenal: Demolition)
Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele są jasne: Terroryści muszą podłożyć bombę na środku mapy, zaś antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników gracz otrzymuje nagrodę w postaci broni na następną rundę. Każda zdobyta nagroda zastępuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach Lake i St. Marc.
Valve dawno zapowiadało dodanie wsparcia dla znanego wszystkim moda o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyższym poziomem (nóż) zabije innego gracza. Wyścig zbrojeń można rozegrać na dwóch mapach: Baggage i Shoots. Obie mapy są bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymują ochronę na każde 3 sekundy po odrodzeniu.

Rozwój

Global Offensive zaczynał jako port gry Counter-Strike: Source na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju rozgrywki Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.

Galeria

Oficjalne screeny sprzed bety

Wersja beta

Trailery

Przypisy

  1. Henry Winchester: Counter-Strike Global Offensive closed beta set to GO on November 30. PC Gamer, 21 listopada 2011 [dostęp 07-04-2012].
  2. Tom Senior: Counter-Strike: Global Offensive beta expands with new maps and weapons. PC Gamer, 21 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].
  3. Valve: Survey. Counterstrike Blog, 22 lutego 2011 [dostęp 07-04-2012].

Linki