Magnum (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Taktyka: nowy dział) |
(rozbudowa) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | |||
{{BronL4D infobox | {{BronL4D infobox | ||
|grafika=Magnum_L4D2.png | |grafika=Magnum_L4D2.png | ||
Linia 8: | Linia 7: | ||
|noszone=nieskończone | |noszone=nieskończone | ||
|obrazenia=80 | |obrazenia=80 | ||
− | |szybkosc= | + | |szybkosc=198 strz./min. |
|obrs=267 | |obrs=267 | ||
− | |zasieg= | + | |zasieg=duży |
|podobne= | |podobne= | ||
}} | }} | ||
− | '''Magnum''' to pistolet o najwyższej sile rażenia w [[Left 4 Dead 2]]. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija [[Horda|Zwykłych Zarażonych]] jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność. | + | '''Magnum''' to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija [[Horda|Zwykłych Zarażonych]] jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność. |
Magnum pojawia się rzadziej niż zwyczajny pistolet dodatkowy i zazwyczaj tam, gdzie zwyczajny pistolet dodatkowy powinien się znaleźć. W przeciwieństwie do innych pistoletów, jego celność i szybkostrzelność są takie same, bez względu na to, czy noszący został spowolniony, lub obezwładniony. Kucnięcie zwiększa celność. | Magnum pojawia się rzadziej niż zwyczajny pistolet dodatkowy i zazwyczaj tam, gdzie zwyczajny pistolet dodatkowy powinien się znaleźć. W przeciwieństwie do innych pistoletów, jego celność i szybkostrzelność są takie same, bez względu na to, czy noszący został spowolniony, lub obezwładniony. Kucnięcie zwiększa celność. | ||
Linia 26: | Linia 25: | ||
*Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości [[Specjalni Zarażeni|Specjalnych Zarażonych]] (poza [[Boomer]]em i [[Spitter]]em, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek, duża siła odrzutu i średnia szybkostrzelność czynią tą broń niewygodną wobec przeciwników, którzy mogą pochłonąć całe magazynki przed padnięciem. | *Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości [[Specjalni Zarażeni|Specjalnych Zarażonych]] (poza [[Boomer]]em i [[Spitter]]em, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek, duża siła odrzutu i średnia szybkostrzelność czynią tą broń niewygodną wobec przeciwników, którzy mogą pochłonąć całe magazynki przed padnięciem. | ||
*Magnum jest najlepszą bronią jaką można mieć podczas obezwładnienia. Jego potężna siła ognia pozwala przerzedzić fale Zarażonych, zwłaszcza, że celność i szybkostrzelność nie zmieniają się po upadku. | *Magnum jest najlepszą bronią jaką można mieć podczas obezwładnienia. Jego potężna siła ognia pozwala przerzedzić fale Zarażonych, zwłaszcza, że celność i szybkostrzelność nie zmieniają się po upadku. | ||
+ | *Magnum tworzy zgrany duet z bronią, która cierpi na ograniczoną amunicję, kiepską celność, długi czas przeładowania lub ograniczony zasięg (np. [[Granatnik (L4D)]], [[M60]] i strzelby). | ||
+ | *Magnum jest jedną z dwóch broni, która może zabić jednym strzałem Zwykłego Zarażonego w trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]]. | ||
+ | *Magnum może zabić [[Charger]]ów, [[Smoker]]ów, [[Jockey]]ów i [[Hunter]]ów jednym strzałem, pod warunkiem, że będą to strzały w głowę. | ||
+ | *Jeśli używasz Magnum częściej niż broń główną (lub jej nie masz), powinieneś zawsze przeładowywać magazynek po każdej walce. Posiadanie pełnego magazynka jest niezbędne do zabicia większości Specjalnych Zarażonych. Walcząc z [[Charger]]em, [[Witch]] i [[Tank]]iem, najlepiej użyć broni głównej. Magnum przeładuje się szybciej, jeśli magazynek nie będzie pusty, więc przeładowuj tak często, jak to możliwe. | ||
+ | *W razie konieczności Magnum może być całkiem dobrą bronią do wykorzystania przeciw Tankowi, ponieważ zadaje duże obrażenia na magazynek. | ||
+ | |||
+ | ==Zalety i wady== | ||
+ | ===Zalety=== | ||
+ | * Niezwykle silny jak na pistolet. | ||
+ | * Zwykle zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem, nawet na poziomie trudności ''Ekspert'' i trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]] na dowolnej odległości. | ||
+ | * Pewnych Specjalnych Zarażonych może zabić jednym strzałem, pod warunkiem, że będzie to strzał w głowę. | ||
+ | * 80 obrażeń na pocisk i nieskończona ilość amunicji. | ||
+ | * Pocisk łatwo przebija ciało Zarażonego, czyniąc tą broń skuteczną w walce z Hordą. | ||
+ | * Dobra celność, gdy gracz stoi w miejscu lub kuca. | ||
+ | * Nieźle się sprawdza w sytuacjach, gdy gracz jest ciężko ranny. | ||
+ | * Stosunkowo krótki czas przeładowania. | ||
+ | * Potrafi zabić [[Niezwykli Zarażeni|Niezwykłego Zarażonego]] jednym lub dwoma strzałami. | ||
+ | |||
+ | ===Wady=== | ||
+ | * Niska szybkostrzelność. | ||
+ | * Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność. | ||
+ | * Mała pojemność magazynka. | ||
+ | * Kiepska celność podczas ruchu. | ||
+ | * Można nim zadać kompanowi duże obrażenia. | ||
+ | * Nie można nosić w dwóch rękach. | ||
+ | * Zabicie [[Charger]]a posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało. | ||
+ | * Czasem [[AI Director]] spowoduje, że broń nie pojawi się w kampanii. | ||
+ | |||
+ | ==Za kulisami== | ||
+ | [[Grafika:l4deaglesign.png|thumb|right|Znaczek nazywający Magnuma ".50 Desert Cobra"]] | ||
+ | Magnum miał początkowo nosić nazwę "Desert Cobra". Napis "Desert Cobra" można znaleźć w pliku "left4dead2_english.txt" pod wierszem zawierającym słowo "Magnum". Nazwa "Desert Cobra" w finalnej wersji gry występuje tylko w ''Whitaker's Gun Shop'' na znaczku obok Magnuma, który nazywa tą broń ".50 Desert Cobra". | ||
+ | |||
+ | ==Spostrzeżenia== | ||
+ | * Magnum przypomina amerykańsko/izraelski [[wpl:Pistolet Desert Eagle|pistolet Desert Eagle]] (wersja zasilana nabojem [[wpl:Nabój .50 AE|.50 Action Express]]). | ||
+ | * Podobna broń - .50 Nighthawk, występuje w grach z serii [[Counter-Strike]]. Nighthawk również przypomina Desert Eagle'a, a od tego z Left 4 Dead 2 różni się tylko brakiem latarki. | ||
+ | * W ''Whitaker's Gun Shop'', na znaczku widnieje informacja, że zostało wyprodukowanych 2000 egzemplarzy Magnuma. | ||
+ | * Mimo, że Magnum przypomina wersję Desert Eagle'a zasilaną nabojem .50 AE, to ośmionabojowy magazynek jest odpowiedni dla wersji zasilanej nabojem .44 Magnum. Tak jak w karabinach automatycznych, pojemność magazynka została zmieniona dla lepszej równowagi w grze. | ||
+ | * Tak jak [[Pistolet P220]], Magnum nie posiada animacji podczas poruszania się postaci. | ||
+ | * Odnosząc się do oznaczeń na boku broni, Magnum jest produkowany przez firmę "1337 Weapon Industries (yOgi) PWN" i został wyprodukowany w Shyville. | ||
+ | * Słowa ''1337'' i ''pwn'' wywodzą się z tzw. Leet speak. Są alternatywami do słów ''leet'' (wywodzącego się od słowa ''elite'') i ''own'' (oznaczającego "dominować, pokonać innych graczy"). | ||
+ | * Zarówno lewa i prawa strona Magnum wygląda tak samo, podczas gdy pistolet P220 ma nieznacznie różniące się lewe i prawe strony. | ||
+ | * Latarka w Magnum została zamontowana na szynie podlufowej; wisi ona na pierścieniu od celownika optycznego. | ||
+ | * Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia. | ||
+ | * W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury. | ||
+ | * ''[[Karnawał śmierci]]'' jest jedyną kampanią, w której Magnum pojawia się w każdym etapie. | ||
+ | * Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby. | ||
+ | * W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce. | ||
+ | * Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby. | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:l4deagleicon.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:Magnum_L4D2.png|Model Magnuma | ||
+ | Grafika:l4deaglerochelle.png|[[Rochelle]] trzymająca Magnuma | ||
+ | Grafika:p220l4deagle.jpg|Magnum leżący obok pistoletu P220. | ||
+ | Grafika:l4deagletext.png|Oznaczenia na boku broni | ||
+ | </gallery> | ||
{{L4Dbronie}} | {{L4Dbronie}} |
Wersja z 16:32, 4 mar 2011
Magnum (L4D) | |
Typ | Pistolet |
Właściwości | |
Magazynek | 8 |
Noszona amunicja | nieskończone |
Obrażenia | 80 |
Szybko- strzelność |
198 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 267 |
Zasięg | duży |
Magnum to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w Left 4 Dead 2. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija Zwykłych Zarażonych jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność.
Magnum pojawia się rzadziej niż zwyczajny pistolet dodatkowy i zazwyczaj tam, gdzie zwyczajny pistolet dodatkowy powinien się znaleźć. W przeciwieństwie do innych pistoletów, jego celność i szybkostrzelność są takie same, bez względu na to, czy noszący został spowolniony, lub obezwładniony. Kucnięcie zwiększa celność.
Spis treści |
Taktyka
- Korzystaj z faktu, że magnum zabija jednym strzałem.
- Kucaj, aby zwiększyć celność podczas strzału na daleki dystans.
- Magnum jest efektywne do likwidacji zombie zarówno z bliska, jak i z daleka.
- Graczom przyzwyczajonym do podstawowych pistoletów może zająć trochę czasu przystosowanie się do magnum, gdyż jego działanie przypomina bardzo silny mini-karabin, a nie pistolet.
- Na normalnym poziomie trudności strzał w głowę z magnum powoduje natychmiastową śmierć Huntera, Jockeya i Chargera.
- Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości Specjalnych Zarażonych (poza Boomerem i Spitterem, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek, duża siła odrzutu i średnia szybkostrzelność czynią tą broń niewygodną wobec przeciwników, którzy mogą pochłonąć całe magazynki przed padnięciem.
- Magnum jest najlepszą bronią jaką można mieć podczas obezwładnienia. Jego potężna siła ognia pozwala przerzedzić fale Zarażonych, zwłaszcza, że celność i szybkostrzelność nie zmieniają się po upadku.
- Magnum tworzy zgrany duet z bronią, która cierpi na ograniczoną amunicję, kiepską celność, długi czas przeładowania lub ograniczony zasięg (np. Granatnik (L4D), M60 i strzelby).
- Magnum jest jedną z dwóch broni, która może zabić jednym strzałem Zwykłego Zarażonego w trybie Realizmu.
- Magnum może zabić Chargerów, Smokerów, Jockeyów i Hunterów jednym strzałem, pod warunkiem, że będą to strzały w głowę.
- Jeśli używasz Magnum częściej niż broń główną (lub jej nie masz), powinieneś zawsze przeładowywać magazynek po każdej walce. Posiadanie pełnego magazynka jest niezbędne do zabicia większości Specjalnych Zarażonych. Walcząc z Chargerem, Witch i Tankiem, najlepiej użyć broni głównej. Magnum przeładuje się szybciej, jeśli magazynek nie będzie pusty, więc przeładowuj tak często, jak to możliwe.
- W razie konieczności Magnum może być całkiem dobrą bronią do wykorzystania przeciw Tankowi, ponieważ zadaje duże obrażenia na magazynek.
Zalety i wady
Zalety
- Niezwykle silny jak na pistolet.
- Zwykle zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem, nawet na poziomie trudności Ekspert i trybie Realizmu na dowolnej odległości.
- Pewnych Specjalnych Zarażonych może zabić jednym strzałem, pod warunkiem, że będzie to strzał w głowę.
- 80 obrażeń na pocisk i nieskończona ilość amunicji.
- Pocisk łatwo przebija ciało Zarażonego, czyniąc tą broń skuteczną w walce z Hordą.
- Dobra celność, gdy gracz stoi w miejscu lub kuca.
- Nieźle się sprawdza w sytuacjach, gdy gracz jest ciężko ranny.
- Stosunkowo krótki czas przeładowania.
- Potrafi zabić Niezwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami.
Wady
- Niska szybkostrzelność.
- Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność.
- Mała pojemność magazynka.
- Kiepska celność podczas ruchu.
- Można nim zadać kompanowi duże obrażenia.
- Nie można nosić w dwóch rękach.
- Zabicie Chargera posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało.
- Czasem AI Director spowoduje, że broń nie pojawi się w kampanii.
Za kulisami
Magnum miał początkowo nosić nazwę "Desert Cobra". Napis "Desert Cobra" można znaleźć w pliku "left4dead2_english.txt" pod wierszem zawierającym słowo "Magnum". Nazwa "Desert Cobra" w finalnej wersji gry występuje tylko w Whitaker's Gun Shop na znaczku obok Magnuma, który nazywa tą broń ".50 Desert Cobra".
Spostrzeżenia
- Magnum przypomina amerykańsko/izraelski pistolet Desert Eagle (wersja zasilana nabojem .50 Action Express).
- Podobna broń - .50 Nighthawk, występuje w grach z serii Counter-Strike. Nighthawk również przypomina Desert Eagle'a, a od tego z Left 4 Dead 2 różni się tylko brakiem latarki.
- W Whitaker's Gun Shop, na znaczku widnieje informacja, że zostało wyprodukowanych 2000 egzemplarzy Magnuma.
- Mimo, że Magnum przypomina wersję Desert Eagle'a zasilaną nabojem .50 AE, to ośmionabojowy magazynek jest odpowiedni dla wersji zasilanej nabojem .44 Magnum. Tak jak w karabinach automatycznych, pojemność magazynka została zmieniona dla lepszej równowagi w grze.
- Tak jak Pistolet P220, Magnum nie posiada animacji podczas poruszania się postaci.
- Odnosząc się do oznaczeń na boku broni, Magnum jest produkowany przez firmę "1337 Weapon Industries (yOgi) PWN" i został wyprodukowany w Shyville.
- Słowa 1337 i pwn wywodzą się z tzw. Leet speak. Są alternatywami do słów leet (wywodzącego się od słowa elite) i own (oznaczającego "dominować, pokonać innych graczy").
- Zarówno lewa i prawa strona Magnum wygląda tak samo, podczas gdy pistolet P220 ma nieznacznie różniące się lewe i prawe strony.
- Latarka w Magnum została zamontowana na szynie podlufowej; wisi ona na pierścieniu od celownika optycznego.
- Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia.
- W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury.
- Karnawał śmierci jest jedyną kampanią, w której Magnum pojawia się w każdym etapie.
- Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby.
- W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce.
- Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby.
Galeria
Rochelle trzymająca Magnuma
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
Pistolet M1911 · Pistolet P220 · Magnum |
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |