M60 (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
M60 (L4D) | |
Typ | Karabin maszynowy |
Kategoria | Specjalne |
Właściwości | |
Magazynek | 150 |
Noszona amunicja | 0 |
Obrażenia | 50 |
Szybko- strzelność |
545,5 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 454.5 |
Zasięg | średni |
Belt gun here!
Shit, this is heavy!
M60 - broń specjalna występująca w Left 4 Dead 2. Jej magazynek mieści 150 naboi, a po ich wyczerpaniu Ocalony porzuca tą broń. W grze nie jest często spotykana. M60 zachowuje się jak karabin automatyczny, jednak posiada swoje cechy indywidualne i jest jedyny w swoim rodzaju. M60 można znaleźć w kampaniach The Passing, The Sacrifice (tylko w Left 4 Dead 2) i Bez litości (tylko w Left 4 Dead 2)
Spis treści |
Taktyka
- Warto używać pojemnika z wymiocinami wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach.
- Lepiej jest unikać używania piły łańcuchowej wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa. Jednak jeśli gracz wie, gdzie będzie mógł po wyczerpaniu paliwa w pile łańcuchowej znaleźć Glocka bądź Magnuma (zużyta piła zostaje zastąpiona pistoletem P220), to wtedy problem ten jest łatwy do obejścia, o ile szybciej zużyje się piła niż M60 (po wyrzuceniu M60 Ocalały zostaje tylko z bronią podręczną).
- Paradoksalnie, M60 wcale nie sprawdza się w zabijaniu Specjalnych Zarażonych (wliczając w to Tanka i Witch), gdyż jest niecelne, ma duży odrzut i rozczarowującą moc pocisku (50 obrażeń), co dziwi, patrząc na to, co pojedyncze trafienie robi ze Zwykłym Zarażonym i jak wysokie obrażenia powoduje w stosunku do innych Ocalałych (porównywalne do karabinów snajperskich). Ponadto trafienie w głowę z M60 nie ogłuszy Witch (co jest tym dziwniejsze, że M60 technicznie opiera się na AK-47), a także jest jedyną bronią w całej grze, która na poziomie Zaawansowanym i Ekspercie nie jest w stanie indywidualnie uśmiercić Tanka (suma ze 150 trafień daje wartość 7500 obrażeń wobec 8000 punktów życia Tanka).
- M60 pokazuje jednak swoją moc w wypadku eliminowania nadchodzącej Hordy - umiejętność dosłownego rozerwania na strzępy Zwykłego Zarażonego, połączonego z dobrą penetracją pocisku powoduje, że walka z zainfekowanymi staje się wręcz przyjemnością zwłaszcza, że M60 jest równie skuteczne we wszystkich trybach (z Realizmem włącznie) i na wszystkich poziomach trudności.
- Amunicja zapalająca nie daje zbyt wielkiego profitu dla M60 - poprawia to skuteczność karabinu wobec Specjalnych Zarażonych, ale może nawet potencjalnie zaszkodzić w wypadku ataku Hordy (płonący zainfekowani potrafią dość skutecznie przysłonić obraz). Z kolei amunicja wybuchowa znacznie "ułatwia" możliwość przypadkowego trafienia któregoś z Ocalałych, ale znacznie ułatwi rozprawianie się z Specjalnymi Zarażonymi. Należy jednak pamiętać, żeby podnosić ulepszoną amunicję tylko, jeśli w M60 zostało przynajmniej ok. 100 pocisków - im mniej zapasowej amunicji, tym bardziej zmarnowane ulepszenie.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Spostrzeżenia
- M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym M60.
- Technicznie M60 opiera się w grze na AK-47, na co wskazuje szereg czynników:
- Oba karabiny posiadają niemalże identyczne statystyki (celność i odrzut są identyczne zarówno przed, jak i po doczepieniu celownika laserowego, ale M60 zadaje mniejsze obrażenia)
- Oba karabiny posiadają także identyczne animacje, wliczając praktycznie niedostępną animację przeładowania M60[1] (inne są jedynie animacje wyjmowania broni, ale dźwięk im towarzyszący jest wspólny dla AK-47 i dla M60).
- M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie.
- M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć.
- Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak amunicja wybuchowa wystrzelona z dowolnej broni.
- Po podniesieniu pakietu ulepszonej amunicji rezerwa w M60 zostanie zastąpiona podniesioną amunicją, ale nie zostanie uzupełniona.
- Jeśli Ocalały zginie mając ze sobą M60, to po ewentualnym uwolnieniu z rescue closetu wróci do gry z w pełni naładowanym karabinem.
- M60 pojawia się w mutacji zwanej Gib Fest, gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni.
- W finale kampanii The Passing, Francis i Zoey mogą okazjonalnie zrzucić z balkonu w pełni naładowane M60, ponadto może ono być wyposażone także w celownik laserowy, jednak nie jest to regułą.
- Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci.
- Ellis jest jedynym Ocalałym, który okazjonalnie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni.
Przypisy
Galeria
Ellis z M60
Coach z M60
Coach z M60
Nick trzymający M60 jedną ręką
Nick trzymający M60 podczas rozgrywki
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
Granatnik · M60 |
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |