Szpital
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Szpital | |
Okres w grze | Powstanie |
Powstanie | przed wojną siedmiogodzinną |
Zniszczenie | w czasie powstania, wraz z City 17 |
Położenie | City 17 |
Informacje techniczne | |
Mapy |
|
What kind of hospital is this?
Szpital to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z City 17 w czwartym rozdziale Half-Life 2 Episode One (Ucieczka Przez Miasto). Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (czyt. stacjonar), co oznacza "szpital" w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" (gospital).
Spis treści |
Ogólnie
Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.
Funkcja lokacji w grze
W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje Barney Calhoun oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.
Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw Zombie, Overwatch Soldiers, Overwatch Elite oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku Gordona i Gunshipa. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje strzelbę i używa ją aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.
Za kulisami
- Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Episode One Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
- Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.
Ciekawostki
- Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników Valve, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.