Szpital

Wersja GrendeL (dyskusja | edycje) z dnia 15:40, 25 wrz 2017
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Szpital
Szpital.jpg
Okres w grze Powstanie
Powstanie przed wojną siedmiogodzinną
Zniszczenie w czasie powstania, wraz z City 17
Położenie City 17
Informacje techniczne
Mapy
  • ep1_c17_02b
  • ep1_c17_02a
  • ep1_c17_05

What kind of hospital is this?


Szpital to jedna z lokacji, którą przemierza Gordon razem z Alyx podczas ucieczki z City 17 w czwartym rozdziale Half-Life 2 Episode One (Ucieczka Przez Miasto). Budynek nie ma dokładnej nazwy. Na szyldzie widnieje "Стационар" (czyt. stacjonar), co oznacza "szpital" w języku rosyjskim, choć częściej określa się go jako "госпиталь" (gospital).

Spis treści

Ogólnie

Szpital spełnia tradycyjne funkcje: kilka pojedynczych pokoi z łazienkami, sale operacyjne, pralki, szafy, itp. Ściany są pokryte, jak w szpitalu pod koniec XIX wieku, białymi kafelkami. Znaki wskazujące poszczególne sekcje są zapisane w cyrylicy, a niektóre w języku angielskim.

Funkcja lokacji w grze

W pobliżu szpitala znajdują się placówki ruchu oporu, gdzie stacjonuje Barney Calhoun oraz inni rebelianci pod koniec powstania. Dalej mieści się dworzec kolejowy używany przez ruch oporu do ewakuowania mieszkańców z miasta.

Gdy Gordon i Alyx przechodzą przez szpital, walczą przeciw Zombie, Overwatch Soldiers, Overwatch Elite oraz unikają licznych pułapek (Miny, naścienne ładunki z czujnikiem laserowym) . Na poddaszu szpitala dochodzi do pojedynku Gordona i Gunshipa. Po tym zdarzeniu Gordon zostaje oddzielony chwilowo od Alyx i przemierza zalane piwnice. Jego towarzyszka znajduje strzelbę i używa ją aż do końca rozdziału. Wydaje się, że w salach operacyjnych były przeprowadzane różne badania anatomiczne, tortury nad ludźmi bądź Zombie.

Za kulisami

  • Szpital po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Episode One Teaser Trailer 2 z motywem "Alyx nienawidzi Zombie. Jeszcze bardziej niż Ty."
  • Według Randy'iego Lundeen'a szpital był zaprojektowany od podstaw, tak jak większość City 17. Lokacja inspirowana była architekturą krajów wschodniej Europy. Lampy chirurgiczne i inne sprzęty były tworzone na podstawie zdjęć ze szpitala w Czarnobylu (nie Prypeci). Białe płytki i wysokie sklepienia były specjalnie wybrane, aby zapewnić lokacji wygląd starego szpitala Europejskiego. Metalowe łóżka były stworzone w oparciu o zdjęcia z okresu II Wojny Światowej. Zespół chciał uniknąć nowoczesnego wyglądu szpitala.

Ciekawostki

  • Numery pokojów w szpitalu są powiązane z nazwiskami pracowników Valve, takich jak: Marc Laidlaw, Ted Backman, Chet Faliszek, Erik Wolpaw, Adrian Finol Bill Van Buren, Gautam Babbar.

Galeria