Wyrzutnia rakiet (HL2)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(ikony, interwiki)
Linia 14: Linia 14:
 
*[[Gordon Freeman]]
 
*[[Gordon Freeman]]
 
*[[Ruch Oporu]]
 
*[[Ruch Oporu]]
|odpowiedniki=[[Wyrzutnia rakiet (HL1)]]
+
|odpowiedniki=[[RPG|Wyrzutnia rakiet (HL1)]]
 
|byt=weapon_rpg
 
|byt=weapon_rpg
 
}}
 
}}

Wersja z 14:32, 7 sty 2012

Wyrzutnia rakiet (HL2)
Rpghl2.jpg
Przynależność Ruch Oporu
Typ Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem
Używane przez
Właściwości
Obrażenia 200
Szybkostrzelność mała
Odrzut n.d.
Rozrzut n.d.
Prędkość pocisku mała
Magazynek 1
Noszona amunicja 3
Komenda weapon_rpg
Odpowiedniki Wyrzutnia rakiet (HL1)

Wyrzutnia rakiet, zwana także RPG to potężna broń wykorzystywana przez Rebeliantów głównie do niszczenia pojazdów Kombinatu: gunshipów, APC, dropshipów, helikopterów i striderów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od Odessy Cubbage, w rozdziale Highway 17.

Ogólne Informacje

Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na poduszkowcu, Tau Cannon na Buggym oraz drugiego trybu AR2) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że Rebelianci przemieszczają się jedynie na piechotę. RPG jest prawie dwukrotnie mocniejsze od granatu odłamkowego. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza. Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez Helikoptery oraz Gunshipy. Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet - MBT LAW

Taktyki

  • Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji.
  • Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej.
  • Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić.
  • Podczas walki ze Snajperem można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie można podejść, użycie RPG może mieć sens.
  • Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem.