Pistolet M1911
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(tyle wystarczy) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d1</ikony> | <ikony>l4d1</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika = | |grafika = | ||
|typ = Pistolet | |typ = Pistolet | ||
Linia 21: | Linia 21: | ||
Przede wszystkim największą zaletą Colta jest duża moc - 35 obrażeń na strzał to więcej nawet niż w wypadku [[M16]], a zapasowa amunicja do pistoletu jest nieskończona. Ponadto M1911 dysponuje wyśmienitą celnością podczas strzelania z pozycji przykucniętej, co pozwala na pozbywanie się zagrożeń nawet z dużych odległości. Dzięki tym trzem zaletom pistolet świetnie się sprawdza nawet jako broń podstawowego użytku, pozwalając na bardzo łatwą konserwację amunicji do nominalnej broni podstawowej, a właściwie jedynym mankamentem jest dość niska szybkostrzelność pojedynczego Colta. | Przede wszystkim największą zaletą Colta jest duża moc - 35 obrażeń na strzał to więcej nawet niż w wypadku [[M16]], a zapasowa amunicja do pistoletu jest nieskończona. Ponadto M1911 dysponuje wyśmienitą celnością podczas strzelania z pozycji przykucniętej, co pozwala na pozbywanie się zagrożeń nawet z dużych odległości. Dzięki tym trzem zaletom pistolet świetnie się sprawdza nawet jako broń podstawowego użytku, pozwalając na bardzo łatwą konserwację amunicji do nominalnej broni podstawowej, a właściwie jedynym mankamentem jest dość niska szybkostrzelność pojedynczego Colta. | ||
− | ==Noszenie w dwóch rękach== | + | == Noszenie w dwóch rękach == |
{{Cytat|Heh. Double my fun!<br />(Dwa razy tyle zabawy.)|[[Francis]]}} | {{Cytat|Heh. Double my fun!<br />(Dwa razy tyle zabawy.)|[[Francis]]}} | ||
Posiadanie dodatkowego pistoletu równoważy się z podwojeniem szybkostrzelności i magazynka. Wprawny gracz właściwie może ograniczyć się do korzystania tylko z pary Coltów, zachowując sobie podstawową broń na [[Horda|Hordy]] i na Specjalnych Zarażonych. Jeśli gracz potrafi szybko naciskać na spust, pistolety świetnie sprawdzają się we właściwie każdej sytuacji, na jaką gracz może napotkać - czy to próba ocalenia towarzysza zaatakowanego przez Specjalnego Zarażonego, czy to odparcie nadciągającej Hordy, czy też mozolne oczyszczanie kolejnych obszarów z Zarażonych. Jedynym minusem dwóch Coltów jest dość znacząco wydłużony czas przeładowania obu pistoletów w porównaniu do pojedynczego M1911. | Posiadanie dodatkowego pistoletu równoważy się z podwojeniem szybkostrzelności i magazynka. Wprawny gracz właściwie może ograniczyć się do korzystania tylko z pary Coltów, zachowując sobie podstawową broń na [[Horda|Hordy]] i na Specjalnych Zarażonych. Jeśli gracz potrafi szybko naciskać na spust, pistolety świetnie sprawdzają się we właściwie każdej sytuacji, na jaką gracz może napotkać - czy to próba ocalenia towarzysza zaatakowanego przez Specjalnego Zarażonego, czy to odparcie nadciągającej Hordy, czy też mozolne oczyszczanie kolejnych obszarów z Zarażonych. Jedynym minusem dwóch Coltów jest dość znacząco wydłużony czas przeładowania obu pistoletów w porównaniu do pojedynczego M1911. | ||
− | ==Taktyki== | + | == Taktyki == |
*Pierwsza i najważniejsza zasada: pilnuj, aby twoje pistolety były '''zawsze''' w pełni naładowane - nigdy nie wiadomo, kiedy będą potrzebne.[[Grafika:M1911.jpg|thumb|right|Pojedynczy pistolet w rękach [[Zoey]].]] | *Pierwsza i najważniejsza zasada: pilnuj, aby twoje pistolety były '''zawsze''' w pełni naładowane - nigdy nie wiadomo, kiedy będą potrzebne.[[Grafika:M1911.jpg|thumb|right|Pojedynczy pistolet w rękach [[Zoey]].]] | ||
*Staraj się jak najczęściej korzystać z pistoletów nie tylko w celu oszczędzania amunicji do broni podstawowej, ale też dlatego, aby nie odwyknąć od strzelania z nich - "przestawienie się" z broni automatycznej bądź broni ze zblokowaną szybkostrzelnością (np. [[karabin myśliwski]]) na broń półautomatyczną (jaką są Colty) może okazać się problematyczne, gdyż efektywność pistoletów zależy w głównej mierze od ich szybkostrzelności, a więc od tego, jak szybko gracz będzie pociągał za spust. | *Staraj się jak najczęściej korzystać z pistoletów nie tylko w celu oszczędzania amunicji do broni podstawowej, ale też dlatego, aby nie odwyknąć od strzelania z nich - "przestawienie się" z broni automatycznej bądź broni ze zblokowaną szybkostrzelnością (np. [[karabin myśliwski]]) na broń półautomatyczną (jaką są Colty) może okazać się problematyczne, gdyż efektywność pistoletów zależy w głównej mierze od ich szybkostrzelności, a więc od tego, jak szybko gracz będzie pociągał za spust. | ||
Linia 36: | Linia 36: | ||
*Nawet na wyższych poziomach trudności pistolety nie zadają dużych obrażeń innym Ocalałym, dlatego korzystanie z nich w ciasnych pomieszczeniach i korytarzach, gdzie Ocaleni mogą zadać sobie samym potencjalnie najwyższe obrażenia jest dość bezpieczne. | *Nawet na wyższych poziomach trudności pistolety nie zadają dużych obrażeń innym Ocalałym, dlatego korzystanie z nich w ciasnych pomieszczeniach i korytarzach, gdzie Ocaleni mogą zadać sobie samym potencjalnie najwyższe obrażenia jest dość bezpieczne. | ||
− | ==Za i przeciw== | + | == Za i przeciw == |
− | {{ | + | {{Zalety i wady |
|zalety=*Duża pojemność magazynka i nieskończona rezerwa amunicji. | |zalety=*Duża pojemność magazynka i nieskończona rezerwa amunicji. | ||
*Duża moc pocisku. | *Duża moc pocisku. | ||
Linia 46: | Linia 46: | ||
*Zerowa skuteczność w stosunku do Witch.}} | *Zerowa skuteczność w stosunku do Witch.}} | ||
− | ==Galeria== | + | == Ciekawostki == |
+ | * Pistolet jest produkowany przez fikcyjne przedsiębiorstwo o nazwie ''Finleyville Armory''. Nazwa pochodzi od miejscowości Finleyville w stanie Pensylwania i miała być dźwięcznym odpowiednikiem prawdziwego ''Springfield Armory'', który jest producentem pochodnych pistoletu M1911. | ||
+ | * To jedyna broń z "jedynki", która nie pojawia się w ''Left 4 Dead 2''. | ||
+ | * Growy Colt jest zasilany jednorzędowym magazynkiem, który, według gry mieści 15 naboi. Co prawda istnieją klony M1911, które posiadają magazynki o pojemności zbliżonej do tej z growego pistoletu, jednak magazynki te są dwurzędowe, dodatkowo bronie te posiadają specjalne wybrzuszenia na szkielecie w okolicy chwytu, by mogły pomieścić tak szerokie magazynki. | ||
+ | * Konfiguracja growego M1911 jest w pewnym sensie dziwna - pistolet posiada dwustronny bezpiecznik z powiększonymi skrzydełkami, zaokrąglony kurek w kształcie pierścienia, bezpiecznik chwytowy z dłuższą ostrogą, ale ciemną, stałą szczerbinkę i muszkę. Takie przyrządy celownicze ciężko jest zgrać ze sobą, szczególnie w nocy, gdzie rozgrywa się większość gry. | ||
+ | * Jeśli któryś z ocalałych zginie, upuści pistolet z latarką. Jeżeli pozostający przy życiu gracz, posiadający pojedynczy pistolet podniesie upuszczoną broń, to zdobyczny Colt nie będzie miał już tej latarki. | ||
+ | * Pistolet ten, razem z [[Pistolet maszynowy (L4D)|pistoletem maszynowym]] są jedynymi brońmi w grze, którymi nie można odstrzelić kończyny czy głowy. | ||
+ | * Pistolet w grze nie posiada iglicy, która jest kluczowym elementem do działania tej broni w prawdziwym świecie. | ||
+ | * W prawdziwym świecie nie można zamontować latarki do M1911, chyba że ten pistolet posiada zintegrowaną szynę do jej montażu. | ||
+ | |||
+ | == Galeria == | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:M1911-HUD.PNG|Ikonka HUD pojedynczego Colta | Grafika:M1911-HUD.PNG|Ikonka HUD pojedynczego Colta |
Aktualna wersja na dzień 20:11, 18 kwi 2017
Pistolet M1911 | |
Typ | Pistolet |
Kategoria | Bronie dodatkowe |
Właściwości | |
Magazynek | 15 (30 dla dwóch sztuk broni) |
Noszona amunicja | nieskończona |
Obrażenia | 35 |
Szybko- strzelność |
300 (600)/min |
Obrażenia na sek. | 175 (350) |
Zasięg | średni-duży |
Podobne | Magnum, Pistolet P220 |
If it shoots bullets, I'll take it.
(Biorę wszystko, co wystrzeli kulę.)
Pistolet M1911 – podstawowa i jedyna broń podręczna w Left 4 Dead. Wzorowana jest na pistolecie Colt M1911 (właściwie to jest to Colt M1911 - jedyną różnicą w porównaniu do rzeczywistej broni jest pojemność magazynka). Jego odpowiednikiem w Left 4 Dead 2 jest pistolet P220.
Ze względu na to, że Colt jest jedyną zapasową bronią udostępnioną Ocalałym, warto się zaznajomić z jego zaletami i wadami i "zaprzyjaźnić" z nim, bo w wielu sytuacjach możliwości pistoletu mogą okazać się nieocenione.
Przede wszystkim największą zaletą Colta jest duża moc - 35 obrażeń na strzał to więcej nawet niż w wypadku M16, a zapasowa amunicja do pistoletu jest nieskończona. Ponadto M1911 dysponuje wyśmienitą celnością podczas strzelania z pozycji przykucniętej, co pozwala na pozbywanie się zagrożeń nawet z dużych odległości. Dzięki tym trzem zaletom pistolet świetnie się sprawdza nawet jako broń podstawowego użytku, pozwalając na bardzo łatwą konserwację amunicji do nominalnej broni podstawowej, a właściwie jedynym mankamentem jest dość niska szybkostrzelność pojedynczego Colta.
Spis treści |
[edytuj] Noszenie w dwóch rękach
Heh. Double my fun!
(Dwa razy tyle zabawy.)
Posiadanie dodatkowego pistoletu równoważy się z podwojeniem szybkostrzelności i magazynka. Wprawny gracz właściwie może ograniczyć się do korzystania tylko z pary Coltów, zachowując sobie podstawową broń na Hordy i na Specjalnych Zarażonych. Jeśli gracz potrafi szybko naciskać na spust, pistolety świetnie sprawdzają się we właściwie każdej sytuacji, na jaką gracz może napotkać - czy to próba ocalenia towarzysza zaatakowanego przez Specjalnego Zarażonego, czy to odparcie nadciągającej Hordy, czy też mozolne oczyszczanie kolejnych obszarów z Zarażonych. Jedynym minusem dwóch Coltów jest dość znacząco wydłużony czas przeładowania obu pistoletów w porównaniu do pojedynczego M1911.
[edytuj] Taktyki
- Pierwsza i najważniejsza zasada: pilnuj, aby twoje pistolety były zawsze w pełni naładowane - nigdy nie wiadomo, kiedy będą potrzebne.
- Staraj się jak najczęściej korzystać z pistoletów nie tylko w celu oszczędzania amunicji do broni podstawowej, ale też dlatego, aby nie odwyknąć od strzelania z nich - "przestawienie się" z broni automatycznej bądź broni ze zblokowaną szybkostrzelnością (np. karabin myśliwski) na broń półautomatyczną (jaką są Colty) może okazać się problematyczne, gdyż efektywność pistoletów zależy w głównej mierze od ich szybkostrzelności, a więc od tego, jak szybko gracz będzie pociągał za spust.
- Pistolety najlepiej spisują się w strzelaniu na średni dystans koniecznie z pozycji przykucniętej - we wprawnych rękach mogą okazać się równie skuteczne w odpieraniu Hordy co M16. Świetnie spisują się też w zabijaniu Specjalnych Zarażonych.
- Paradoksalnie, pistolety najlepiej współgrają z każdą inną bronią poza Mini-14 - karabin myśliwski posiada moc wystarczającą do zabicia Zwykłego Zarażonego jednym trafieniem na dowolnym poziomie trudności, a dzięki znacznie większej penetracji pocisku znacznie lepiej spisuje się z Hordą, a także jest oczywistym wyborem, jeśli chodzi o oczyszczanie otwartych przestrzeni z zainfekowanych. Pozostałe bronie Colty jednak uzupełniają idealnie (zasięg w przypadku strzelb oraz moc i zapas amunicji w przypadku karabinu szturmowego).
- Jeśli mimo starań zostaniesz obezwładniony, nigdy nie rezygnuj ze strzelania. Ze względu na bardzo słabą celność i dużą stratę w szybkostrzelności gracze czasami poddają się i zabijają tylko zainfekowanych bezpośrednio atakujących ich samych lub w ogóle nie korzystają z pistoletów podczas obezwładnienia. Mimo wszystko zblokowana szybkostrzelność w tym stanie ma swój plus: przy 30 nabojach w magazynkach pozwala to na bardzo długą obronę, która może uratować Tobie (a być może także innemu Ocalałemu) życie. Nie bez powodu w grze dostępne jest osiągnięcie "Osłona z ziemi"[1].
- Skuteczność pistoletów wobec Tanka jest raczej niewielka, niemniej jednak mogą okazać się skuteczne w wypadku, gdy grupa Ocalałych została zaatakowana przez Tanka zanim udało mi się znaleźć bronie II rzędu (pistolet maszynowy ogółem zadaje marginalnie mniejsze obrażenia na magazynek niż dwa pistolety, a strzelba powtarzalna ma niską szybkostrzelność i mały zasięg).
- Jeśli wystraszysz Witch, pistolety są ostatnią bronią, z jaką chciałbyś się znaleźć w tej sytuacji. Ich niska celność podczas biegu i fakt, że jest to broń półautomatyczna (gracz skupiony na strzelaniu w panice prawie na pewno wpadnie na jakąś przeszkodę, która go chwilowo zatrzyma) sprawia, że pistolety zdecydowanie nie nadają się do walki z tym Specjalnym Zarażonym.
- Nawet na wyższych poziomach trudności pistolety nie zadają dużych obrażeń innym Ocalałym, dlatego korzystanie z nich w ciasnych pomieszczeniach i korytarzach, gdzie Ocaleni mogą zadać sobie samym potencjalnie najwyższe obrażenia jest dość bezpieczne.
[edytuj] Za i przeciw
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Ciekawostki
- Pistolet jest produkowany przez fikcyjne przedsiębiorstwo o nazwie Finleyville Armory. Nazwa pochodzi od miejscowości Finleyville w stanie Pensylwania i miała być dźwięcznym odpowiednikiem prawdziwego Springfield Armory, który jest producentem pochodnych pistoletu M1911.
- To jedyna broń z "jedynki", która nie pojawia się w Left 4 Dead 2.
- Growy Colt jest zasilany jednorzędowym magazynkiem, który, według gry mieści 15 naboi. Co prawda istnieją klony M1911, które posiadają magazynki o pojemności zbliżonej do tej z growego pistoletu, jednak magazynki te są dwurzędowe, dodatkowo bronie te posiadają specjalne wybrzuszenia na szkielecie w okolicy chwytu, by mogły pomieścić tak szerokie magazynki.
- Konfiguracja growego M1911 jest w pewnym sensie dziwna - pistolet posiada dwustronny bezpiecznik z powiększonymi skrzydełkami, zaokrąglony kurek w kształcie pierścienia, bezpiecznik chwytowy z dłuższą ostrogą, ale ciemną, stałą szczerbinkę i muszkę. Takie przyrządy celownicze ciężko jest zgrać ze sobą, szczególnie w nocy, gdzie rozgrywa się większość gry.
- Jeśli któryś z ocalałych zginie, upuści pistolet z latarką. Jeżeli pozostający przy życiu gracz, posiadający pojedynczy pistolet podniesie upuszczoną broń, to zdobyczny Colt nie będzie miał już tej latarki.
- Pistolet ten, razem z pistoletem maszynowym są jedynymi brońmi w grze, którymi nie można odstrzelić kończyny czy głowy.
- Pistolet w grze nie posiada iglicy, która jest kluczowym elementem do działania tej broni w prawdziwym świecie.
- W prawdziwym świecie nie można zamontować latarki do M1911, chyba że ten pistolet posiada zintegrowaną szynę do jej montażu.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Przypisy
- ↑ Osiągnięcie to jest przyznawane za zabicie Specjalnego Zarażonego atakującego bezbronnego Ocalałego w przypadku, gdy jesteś obezwładniony.
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
Pistolet M1911 · Pistolet P220 · Magnum |
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |