Strzelba (HL2)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (poprawa nazwy rozdziału na „Nie chodzimy już do Ravenholm...”) |
m (→Taktyka) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
*[[Rebelianci]] | *[[Rebelianci]] | ||
*[[Kombinat]] | *[[Kombinat]] | ||
− | |typ= | + | |typ= strzelba |
|obrazenia=<span></span> | |obrazenia=<span></span> | ||
*56 (jedna lufa) | *56 (jedna lufa) | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
|noszone=30 | |noszone=30 | ||
|uzycie=<span></span> | |uzycie=<span></span> | ||
− | *[[Gordon Freeman]] | + | * [[Gordon Freeman]] |
− | *[[Alyx Vance]] | + | * [[Alyx Vance]] |
− | *[[Overwatch Shotgunner]] | + | * [[Overwatch Shotgunner]] |
|odpowiedniki= | |odpowiedniki= | ||
|byt=weapon_shotgun | |byt=weapon_shotgun | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
{{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}} | {{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}} | ||
− | ''' | + | '''Strzelba''' - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej [[Strzelba (HL)|odpowiednik]] z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
[[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]] | [[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]] | ||
− | * | + | |
− | *Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy. | + | * Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski. |
− | *Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał. | + | * Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy. |
− | *Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach. | + | * Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał. |
− | *W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie | + | * Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach. |
− | *Strzelbę | + | * W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji. |
+ | * Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|pistoletem kal. 9mm]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]]. | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
− | * | + | * Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu. |
− | * | + | * Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody. |
− | *Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach. | + | * Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach. |
− | *Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]]. | + | * Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]]. |
− | *Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej. | + | * Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej. |
− | *Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę. | + | * Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę. |
− | * | + | * Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL). |
− | ==Za kulisami== | + | == Za kulisami == |
− | [[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego | + | [[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę]] |
− | + | Strzelba występująca w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany. | |
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | ===Ogólne=== | + | === Ogólne === |
− | *Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz. | + | * Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz. |
− | *Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, | + | * Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną. |
− | *Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę | + | * Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę. |
− | *Prawdziwy SPAS 12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy | + | * Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną. |
− | ===Techniczne=== | + | === Techniczne === |
− | *Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu. | + | * Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu. |
− | *Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach. | + | * Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach. |
− | *Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości. | + | * Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości. |
+ | * Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 67: | Linia 69: | ||
Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku | Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku | ||
Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku | Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku | ||
− | Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg| | + | Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|Strzelba z wycieku w grze |
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 77: | Linia 79: | ||
Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami | Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami | ||
Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją | Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją | ||
− | Grafika:Strzelba11.jpg| | + | Grafika:Strzelba11.jpg|Strzelba w grze |
Grafika:Strzelba222.jpg| | Grafika:Strzelba222.jpg| | ||
Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą | Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą | ||
− | Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy|MP7]] | + | Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy (HL2)|MP7]] |
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby | Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby | ||
Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach | Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach | ||
− | Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba | + | Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba |
− | Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego | + | Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę |
Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One | Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One | ||
Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie | Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie | ||
Linia 93: | Linia 95: | ||
{{Bronie}} | {{Bronie}} | ||
− | {{Overwiki|nazwa= | + | {{Overwiki|nazwa=Shotgun (Half-Life 2)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Shotgun_(Half-Life_2)}} |
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]] | [[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]] | ||
Linia 101: | Linia 103: | ||
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]] | [[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]] | ||
− | [[overwiki: | + | [[overwiki:Shotgun (Half-Life 2)]] |
Aktualna wersja na dzień 16:57, 8 gru 2019
Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.
(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)
Strzelba - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej odpowiednik z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
- Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
- Broń znajduje się na wyposażeniu Rebeliantów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
- Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
- Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z Nova Prospekt przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
- W Episode One, podczas pobytu w szpitalu Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej broń, strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
- Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale Podziemia (Episode One) wraz z pistoletem kal. 9mm i w rozdziale Do White Forest podczas wędrówki przez kopalnię Zwycięstwa.
[edytuj] Taktyka
- Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
- Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody.
- Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
- Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. Headcrabach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu Overwatch Soldier czy Zombie.
- Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
- Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
- Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL).
[edytuj] Za kulisami
Strzelba występująca w Half-Life 2 Beta, który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
[edytuj] Ciekawostki
[edytuj] Ogólne
- Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
- Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną.
- Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę.
- Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną.
[edytuj] Techniczne
- Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
- Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
- Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
- Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Obrazki przedpremierowe
[edytuj] Obrazki popremierowe
Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z MP7
Issac Kleiner wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Shotgun (Half-Life 2). Lista autorów jest dostępna w (Half-Life 2)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.