Karabin pulsacyjny
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 33: | Linia 33: | ||
*Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu. | *Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu. | ||
*Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywne są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu. | *Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywne są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu. | ||
− | *Kule energii są bardzo przydatne w walce z [[Hunter]]em, | + | *Kule energii są bardzo przydatne w walce z [[Hunter]]em, które zabijają te stworzenie tylko, gdy w nie uderzą (w chwili uderzenia eksploduje). |
*Kulę energii można przechwycić przy pomocy [[Gravity Gun]]a. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli. | *Kulę energii można przechwycić przy pomocy [[Gravity Gun]]a. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli. | ||
*Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia [[Strider]]owi. | *Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia [[Strider]]owi. | ||
Linia 42: | Linia 42: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | *W bazie [[White Forest Rocket Facility]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł | + | *W bazie [[White Forest Rocket Facility]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł radiooperatora, który brał czynny udział w tej rozmowie. |
*Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony grafików. | *Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony grafików. | ||
*Kula energii mogła zdezintegrować [[Barnacle|Barnacle'a]] tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze. | *Kula energii mogła zdezintegrować [[Barnacle|Barnacle'a]] tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze. |
Aktualna wersja na dzień 14:31, 21 cze 2021
Karabin pulsacyjny | |
Przynależność | Kombinat |
Typ | karabin automatyczny,
pulsacyjna |
Używane przez | Gordon Freeman,
Barney Calhoun, Ruch Oporu, Overwatch Elite, Overwatch Soldier |
Właściwości | |
Obrażenia | 8 |
Szybkostrzelność | średnia |
Odrzut | średni |
Rozrzut | średni |
Prędkość pocisku | brak danych |
Magazynek | 30 |
Noszona amunicja | 60 |
Komenda | weapon_ar2 |
Karabin pulsacyjny (Overwatch Standard Issue Pulse Rifle) - karabin automatyczny produkowany przez Kombinat, jest też również standardową bronią tejże rasy. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez Rebeliantów.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
Karabin pulsacyjny jest odpowiednikiem karabinów automatycznych z rzeczywistego świata. W przeciwieństwie do pistoletu maszynowego jest dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu Overwatch Soldier oraz grupom Overwatch Elite. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut, a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna, a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian. Kule energii dostępne są tylko dla wspomnianych Overwatch Elite, aby utrudnić zdobycie je przez wroga - Ruch Oporu. Karabin ten można znaleźć w pod koniec rozdziału „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) w kontenerach, w rozdziale Ucieczka Przez Miasto (Episode One) w jednym z pokoi z amunicją i w rozdziale Freeman Pontifex (Episode Two) przy wejściu do stanowiska snajperskiego.
[edytuj] Taktyka
- Odrzut karabinu pulsacyjnego jest bardzo wysoki. Przy strzelaniu dłuższymi seriami może pogorszyć celność broni, więc strzelaj krótszymi seriami, najlepiej trzystrzałowymi (zaoszczędzisz też amunicję). Ponadto limit noszonej amunicji wynosi tylko trzy pełne magazynki (jeden załadowany i dwa w zapasie), które można bardzo łatwo zużyć przy nieprzerwanym strzelaniu.
- Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu.
- Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywne są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu.
- Kule energii są bardzo przydatne w walce z Hunterem, które zabijają te stworzenie tylko, gdy w nie uderzą (w chwili uderzenia eksploduje).
- Kulę energii można przechwycić przy pomocy Gravity Guna. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli.
- Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia Striderowi.
[edytuj] Za kulisami
Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem XM29 OICW i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model karabinu zapalającego przerobiono na karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.
[edytuj] Ciekawostki
- W bazie White Forest Rocket Facility można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł radiooperatora, który brał czynny udział w tej rozmowie.
- Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony grafików.
- Kula energii mogła zdezintegrować Barnacle'a tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
- Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
- Dźwięki strzału przez postacie niezależnie tak jak animacje przeładowania są takie same jak w OICW.
- Dźwięk strzału działa APC brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
- Gordon nigdy nie przeładowuje karabinu pulsacyjnego, gdyż nie wymienia magazynku tak jak postacie niezależne.
[edytuj] Galeria
Pojemnik na Kule energii występujący w Episode Two oraz w Half-Life 2 i Episode One (po update'cie z 26 maja 2010)
Skrzynka z amunicją występująca w Episode Two
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Overwatch Standard Issue Pulse Rifle. Lista autorów jest dostępna w Standard Issue Pulse Rifle&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.