Strzelba (HL2)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „Strzelba bojowa pozwalająca na używanie w trybie pump-action jak i full-auto. Niestety, gracz może używać tylko trybu pump-action - w przeciwieństwie do żołnier...”) |
m (→Taktyka) |
||
(Nie pokazano 27 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | <ikony>hl2|opor|komb</ikony> | |
+ | <tlo>CopySPAS-12.png</tlo> | ||
+ | {{Broń HL | ||
+ | |grafika=SPAS-12.jpg | ||
+ | |grupa=<span></span> | ||
+ | *[[Rebelianci]] | ||
+ | *[[Kombinat]] | ||
+ | |typ= strzelba | ||
+ | |obrazenia=<span></span> | ||
+ | *56 (jedna lufa) | ||
+ | *84 (obie lufy) | ||
+ | |ciosy=mała | ||
+ | |odrzut=duży | ||
+ | |rozrzut=ogromny | ||
+ | |predkosc=95m/s | ||
+ | |magazynek=6 | ||
+ | |noszone=30 | ||
+ | |uzycie=<span></span> | ||
+ | * [[Gordon Freeman]] | ||
+ | * [[Alyx Vance]] | ||
+ | * [[Overwatch Shotgunner]] | ||
+ | |odpowiedniki= | ||
+ | |byt=weapon_shotgun | ||
+ | }} | ||
− | + | {{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}} | |
− | + | '''Strzelba''' - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej [[Strzelba (HL)|odpowiednik]] z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12. | |
− | + | ==Ogólnie== | |
+ | [[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]] | ||
− | + | * Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski. | |
+ | * Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy. | ||
+ | * Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał. | ||
+ | * Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach. | ||
+ | * W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji. | ||
+ | * Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|pistoletem kal. 9mm]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]]. | ||
− | + | ==Taktyka== | |
+ | * Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu. | ||
+ | * Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody. | ||
+ | * Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach. | ||
+ | * Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]]. | ||
+ | * Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej. | ||
+ | * Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę. | ||
+ | * Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL). | ||
+ | |||
+ | == Za kulisami == | ||
+ | [[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę]] | ||
+ | Strzelba występująca w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany. | ||
+ | |||
+ | == Ciekawostki == | ||
+ | === Ogólne === | ||
+ | * Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz. | ||
+ | * Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną. | ||
+ | * Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę. | ||
+ | * Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną. | ||
+ | |||
+ | === Techniczne === | ||
+ | * Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu. | ||
+ | * Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach. | ||
+ | * Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości. | ||
+ | * Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action. | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
+ | ===Obrazki przedpremierowe=== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku | ||
+ | Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku | ||
+ | Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|Strzelba z wycieku w grze | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | ===Obrazki popremierowe=== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:hl2shot.PNG|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:SPAS-12.jpg|Worldmodel | ||
+ | Grafika:Shotgun_2.jpg|Viewmodel | ||
+ | Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami | ||
+ | Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją | ||
+ | Grafika:Strzelba11.jpg|Strzelba w grze | ||
+ | Grafika:Strzelba222.jpg| | ||
+ | Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą | ||
+ | Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy (HL2)|MP7]] | ||
+ | Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby | ||
+ | Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach | ||
+ | Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba | ||
+ | Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę | ||
+ | Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One | ||
+ | Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie | ||
+ | Grafika:Ep1_c17_05000000.jpg|Alyx ze strzelbą | ||
+ | Grafika:Ep1 c17 05000700.jpg|Alyx ze strzelbą podczas ewakuacji | ||
+ | Grafika:Combineshotgunsoldier.jpg|[[Overwatch Shotgunner]] | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{Bronie}} | ||
+ | |||
+ | {{Overwiki|nazwa=Shotgun (Half-Life 2)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Shotgun_(Half-Life_2)}} | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]] | ||
+ | [[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]] | ||
+ | [[Kategoria: Bronie w Half-Life 2]] | ||
+ | [[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]] | ||
+ | [[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Shotgun (Half-Life 2)]] |
Aktualna wersja na dzień 16:57, 8 gru 2019
Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.
(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)
Strzelba - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej odpowiednik z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
- Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
- Broń znajduje się na wyposażeniu Rebeliantów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
- Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
- Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z Nova Prospekt przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
- W Episode One, podczas pobytu w szpitalu Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej broń, strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
- Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale Podziemia (Episode One) wraz z pistoletem kal. 9mm i w rozdziale Do White Forest podczas wędrówki przez kopalnię Zwycięstwa.
[edytuj] Taktyka
- Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
- Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody.
- Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
- Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. Headcrabach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu Overwatch Soldier czy Zombie.
- Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
- Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
- Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL).
[edytuj] Za kulisami
Strzelba występująca w Half-Life 2 Beta, który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
[edytuj] Ciekawostki
[edytuj] Ogólne
- Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
- Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną.
- Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę.
- Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną.
[edytuj] Techniczne
- Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
- Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
- Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
- Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Obrazki przedpremierowe
[edytuj] Obrazki popremierowe
Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z MP7
Issac Kleiner wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Shotgun (Half-Life 2). Lista autorów jest dostępna w (Half-Life 2)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.