Wyrzutnia rakiet (HL2)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Linia 31: | Linia 31: | ||
* Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej. | * Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej. | ||
* Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić. | * Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić. | ||
− | * Podczas walki ze [[Snajper Kombinatu|Snajperem]] można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie | + | * Podczas walki ze [[Snajper Kombinatu|Snajperem]] można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie można podejść, użycie RPG może mieć jakiś sens. |
* Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem. | * Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem. | ||
+ | |||
+ | {{Bronie}} | ||
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]] | [[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]] |
Wersja z 11:12, 13 paź 2009
Wyrzutnia rakiet (HL2) | |
Przynależność | Rebelianci |
Typ | Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem |
Używane przez | |
Właściwości | |
Obrażenia | 200 |
Szybkostrzelność | mała |
Odrzut | n.d. |
Rozrzut | n.d. |
Prędkość pocisku | mała |
Magazynek | 1 |
Noszona amunicja | 3 |
Komenda | weapon_rpg |
Odpowiedniki | Wyrzutnia rakiet (HL1) |
Wyrzutnia rakiet, zwana także RPG to potężna broń wykorzystywana przez Rebeliantów głównie do niszczenia pojazdów Kombinatu: Gunshipów, APC, Dropshipów, helikopterów i Striderów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od Odessy Cubbage, w rozdziale Highway 17.
Ogólne Informacje
- Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na poduszkowcu, Tau Cannon na Buggym oraz drugiego trybu AR2) może zniszczyć pojazdy Kombinatu.
- Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że Rebelianci przemieszczają się jedynie na piechotę.
- RPG jest dwukrotnie mocniejsze od granatu odłamkowego.
- W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza.
- Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez Gunshipy.
- Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet - MBT LAW
Taktyki
- Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji.
- Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej.
- Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić.
- Podczas walki ze Snajperem można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie można podejść, użycie RPG może mieć jakiś sens.
- Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem.
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |