Karabin pulsacyjny
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(rozbudowa strony) |
(naprawiony link) |
||
Linia 26: | Linia 26: | ||
==Za kulisami== | ==Za kulisami== | ||
− | Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i Incendiary Rifle, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego i miał pięcionabojowy magazynek. OSIPR był po prostu karabinem [[XM29 OICW]] i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model Incendiary Rifle przerobiono na OSIPR, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii. | + | Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i Incendiary Rifle, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego i miał pięcionabojowy magazynek. OSIPR był po prostu karabinem [[Objective Individual Combat Weapon|XM29 OICW]] i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model Incendiary Rifle przerobiono na OSIPR, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== |
Wersja z 17:43, 13 lut 2011
Karabin pulsacyjny | |
Przynależność | Kombinat |
Typ | karabin szturmowy,
pulsacyjna |
Używane przez | Gordon Freeman,
Barney Calhoun, Ruch Oporu, Overwatch Elite, Overwatch Soldier |
Właściwości | |
Obrażenia | 8 |
Szybkostrzelność | średnia |
Odrzut | średni |
Rozrzut | średni |
Prędkość pocisku | brak danych |
Magazynek | 30 |
Noszona amunicja | 60 |
Komenda | weapon_ar2 |
Karabin pulsacyjny (Overwatch Standard Issue Pulse Rifle), to standardowy karabin szturmowy Kombinatu. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez Rebeliantów. Gracz po raz pierwszy otrzymuje go pod koniec rozdziału "We Don't Go To Ravenholm...".
Opis
Karabin pulsacyjny jest, w przeciwieństwie do standardowego pistoletu maszynowego, dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu Overwatch Soldier oraz grupom Overwatch Elite. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki, jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel.Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów\przeciwników\ścian.
Za kulisami
Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i Incendiary Rifle, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego i miał pięcionabojowy magazynek. OSIPR był po prostu karabinem XM29 OICW i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model Incendiary Rifle przerobiono na OSIPR, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.
Ciekawostki
- W bazie White Forest Rocket Facility można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu- AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
- Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. To jest prawdopodobnie przeoczenie projektowe.
- Kula energii mogła zdezintegrować Barnacle tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażen. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
- Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez NPC jest taka sama jak w OICW.
- Podobnie jest z dźwiękami strzału
- Dźwięk strzału działa APC's brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |