Strzelba (HL2)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.
(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)
Strzelba - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej odpowiednik z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12.
Spis treści |
Ogólnie
- Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
- Broń znajduje się na wyposażeniu Rebeliantów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
- Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
- Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z Nova Prospekt przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
- W Episode One, podczas pobytu w szpitalu Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej broń, strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
- Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale Podziemia (Episode One) wraz z pistoletem kal. 9mm i w rozdziale Do White Forest podczas wędrówki przez kopalnię Zwycięstwa.
Taktyka
- Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
- Strzelba to z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody.
- Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
- Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. Headcrabach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu Overwatch Soldier czy Zombie.
- Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
- Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
- Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL).
Za kulisami
Strzelba występująca w Half-Life 2 Beta, który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
Ciekawostki
Ogólne
- Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
- Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną.
- Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę.
- Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną.
Techniczne
- Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
- Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
- Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
- Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action.
Galeria
Obrazki przedpremierowe
Obrazki popremierowe
Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z MP7
Issac Kleiner wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Shotgun (Half-Life 2). Lista autorów jest dostępna w (Half-Life 2)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.