Wyrzutnia rakiet (HL2)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Wyrzutnia rakiet (HL2) | |
Przynależność | Ruch Oporu |
Typ | Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem |
Używane przez | |
Właściwości | |
Obrażenia | 200 |
Szybkostrzelność | mała |
Odrzut | n.d. |
Rozrzut | n.d. |
Prędkość pocisku | mała |
Magazynek | 1 |
Noszona amunicja | 3 |
Komenda | weapon_rpg |
Odpowiedniki | Wyrzutnia rakiet (HL1) |
Wyrzutnia rakiet, zwana także RPG to potężna broń wykorzystywana przez Rebeliantów głównie do niszczenia pojazdów Kombinatu: gunshipów, APC, dropshipów, helikopterów i striderów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od Odessy Cubbage, w rozdziale Highway 17.
Ogólne Informacje
Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na poduszkowcu, Tau Cannon na Buggym oraz drugiego trybu AR2) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że Rebelianci przemieszczają się jedynie na piechotę. RPG jest prawie dwukrotnie mocniejsze od granatu odłamkowego. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza. Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez Helikoptery orazGunshipy. Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet - MBT LAW
Taktyki
- Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji.
- Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej.
- Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić.
- Podczas walki ze Snajperem można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie można podejść, użycie RPG może mieć sens.
- Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem.
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |