Pistolet (HL)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (poprawa buga w ramce) |
|||
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 11 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | <ikony>hl1|blackmesa</ikony> |
− | + | <tlo>Hl1pistols2.png</tlo> | |
− | {{ | + | {{przekierowanie|broni z Half-Life'a|[[Glock]] - pistolet z Counter-Strike'a}} |
− | |grafika= | + | {{Broń HL |
− | |grupa=[[Black Mesa]] | + | |grafika=hl1pistols.png |
+ | |grupa=<span></span> | ||
+ | *[[Black Mesa]] | ||
+ | *[[H.E.C.U.]] | ||
|typ=pistolet, palna | |typ=pistolet, palna | ||
|obrazenia=8 | |obrazenia=8 | ||
Linia 10: | Linia 13: | ||
|rozrzut=średni | |rozrzut=średni | ||
|predkosc=360m/s | |predkosc=360m/s | ||
− | |magazynek=17 | + | |magazynek=17 (18 w [[Half-Life: Day One|Day One]]) |
|noszone=250 | |noszone=250 | ||
|uzycie=<span></span> | |uzycie=<span></span> | ||
Linia 17: | Linia 20: | ||
*[[Gina Cross]] | *[[Gina Cross]] | ||
*[[Colette Green]] | *[[Colette Green]] | ||
+ | *zabójczynie z [[Black Ops]] | ||
+ | *medycy [[H.E.C.U.]] | ||
|odpowiedniki=[[Pistolet 9mm]] | |odpowiedniki=[[Pistolet 9mm]] | ||
|byt=weapon_9mmhandgun | |byt=weapon_9mmhandgun | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | '''Pistolet''', znany też jako '''Pistolet 9mm''' - broń krótka występująca w grze [[Half-Life]] i jej dodatkach. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony [[Black Mesa|Black Mesy]] oraz zabójczynie z Black Ops (wersja z tłumikiem). Posiada dwa tryby strzału - bardzo celny tryb półautomatyczny i nieco mniej celny tryb automatyczny. Wzorowany jest na austriackim pistolecie Glock 17. | ||
+ | |||
+ | ==Ogólnie== | ||
+ | * W [[Half-Life]] pistolet można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale ''[[Unforeseen Consequences]]'', zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale ''[[Apprehension]]'') można go zdobyć w rozdziale ''[[Residue Processing]]'', od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez [[Barnacle]]'a. | ||
+ | * Wytłumiony pistolet jest standardowym wyposażeniem zabójczyń z [[Black Ops]], ale gracz nie może podnieść ich broni. | ||
+ | * Zainstalowany [[Half-Life High Definition Pack]] podmienia Glock'a (na którym wzorowany jest pistolet) na broń przypominającą pistolet Beretta M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni. | ||
+ | |||
+ | ==Taktyka== | ||
+ | * Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami. | ||
+ | * Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich. | ||
+ | * Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.[[Bullsquid]]em. | ||
+ | * Pistolet używa amunicji [[wpl:Nabój 9 x 19 mm Parabellum|9x19mm Parabellum]], czyli tej samej, co [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy]]. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni. | ||
+ | * Pistolet jest jedną z broni, którą można strzelać pod wodą. Dzięki temu można go wykorzystać w walce z [[Ichthyosaur]]em, aby nie marnować amunicji do [[Kusza (HL)|kuszy]]. Jednakże walka z tymże stworem potrwa nieco dłużej, gdyż obrażenia tej broni są mniejsze od kuszy. | ||
+ | |||
+ | ===Tryb automatyczny=== | ||
+ | * Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak. | ||
+ | * Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów. | ||
+ | * Dzięki temu trybowi pistolet staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni. | ||
+ | * Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu. | ||
+ | |||
+ | ==Za kulisami== | ||
+ | * Początkowo pistolet miał mieć dokręcany tłumik, czyniąc wytłumioną wersję dostępną dla gracza. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu broni wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gry można byłoby ten dodatek zdobyć. Ponieważ wytłumiony pistolet jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni. | ||
+ | * Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że pistolet był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17. | ||
+ | * Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo pistolet miał być oparty na Glocku 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie broń posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni. | ||
+ | |||
+ | ==Ciekawostki== | ||
+ | * W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze. | ||
+ | * Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem pistoletu jest używana jako model [[Tranquilizer Gun]]a z gry [[Team Fortress Classic]], jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby. | ||
+ | * Podobnie do Tranquilizer Guna, [[Sentry Gun]] z gry [[Team Fortress Classis]] również używa tych samychdźwięków strzałów, co pistolet bez tłumika. | ||
+ | * W [[Half-Life]] i jego dodatku [[Opposing Force]] występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w [[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]]. | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:HL early pistol.JPG|Wczesna wersja pistoletu | ||
+ | Grafika:GLOCK_Side1.png|Wczesna tekstura dla Glocka 18 | ||
+ | Grafika:GlockEarlyTexture.png|Wczesna tekstura, wersja używana w pistoletach oficerów ochrony | ||
+ | Grafika:g17hud.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:m9hud.png|Ikonka HUD HD, przedstawiająca Berettę M9 | ||
+ | Grafika:g17world.png|Worldmodel | ||
+ | Grafika:g17sworld.jpg|Worldmodel, wersja używana przez Black Ops | ||
+ | Grafika:g17view.jpg|Viewmodel | ||
+ | Grafika:g17sview.jpg|Viewmodel, nie używana wersja z tłumikiem | ||
+ | Grafika:glock.png|Viewmodel, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | ||
+ | Grafika:m9world.jpg|Worldmodel HD, Beretta M9 | ||
+ | Grafika:m9view.png|Viewmodel HD | ||
+ | Grafika:m9ofbs.PNG|Viewmodel HD, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | ||
+ | Grafika:g17mag.png|Magazynek | ||
+ | Grafika:Black_Ops_fem.jpg|Zabójczyni i jej wytłumiony pistolet | ||
+ | Grafika:Shooting_range_gun.jpg|Barney Calhoun odbiera swój pistolet na strzelnicy | ||
+ | Grafika:Are_you_crazy.jpg|Oficer ochrony ćwiczący strzelanie | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | {{Bronie}} | ||
+ | |||
+ | {{Overwiki|nazwa=9mm Pistol (Half-Life)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/9mm Pistol (Half-Life)}} | ||
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | [[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Glock 17]] |
Aktualna wersja na dzień 18:12, 24 wrz 2017
Ten artykuł dotyczy broni z Half-Life'a. Zobacz też: Glock - pistolet z Counter-Strike'a
Pistolet (HL) | |
Przynależność | |
Typ | pistolet, palna |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Obrażenia | 8 |
Szybkostrzelność | średnia |
Odrzut | mały |
Rozrzut | średni |
Prędkość pocisku | 360m/s |
Magazynek | 17 (18 w Day One) |
Noszona amunicja | 250 |
Komenda | weapon_9mmhandgun |
Odpowiedniki | Pistolet 9mm |
Pistolet, znany też jako Pistolet 9mm - broń krótka występująca w grze Half-Life i jej dodatkach. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony Black Mesy oraz zabójczynie z Black Ops (wersja z tłumikiem). Posiada dwa tryby strzału - bardzo celny tryb półautomatyczny i nieco mniej celny tryb automatyczny. Wzorowany jest na austriackim pistolecie Glock 17.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
- W Half-Life pistolet można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale Unforeseen Consequences, zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension) można go zdobyć w rozdziale Residue Processing, od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez Barnacle'a.
- Wytłumiony pistolet jest standardowym wyposażeniem zabójczyń z Black Ops, ale gracz nie może podnieść ich broni.
- Zainstalowany Half-Life High Definition Pack podmienia Glock'a (na którym wzorowany jest pistolet) na broń przypominającą pistolet Beretta M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.
[edytuj] Taktyka
- Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami.
- Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich.
- Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.Bullsquidem.
- Pistolet używa amunicji 9x19mm Parabellum, czyli tej samej, co pistolet maszynowy. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
- Pistolet jest jedną z broni, którą można strzelać pod wodą. Dzięki temu można go wykorzystać w walce z Ichthyosaurem, aby nie marnować amunicji do kuszy. Jednakże walka z tymże stworem potrwa nieco dłużej, gdyż obrażenia tej broni są mniejsze od kuszy.
[edytuj] Tryb automatyczny
- Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak.
- Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów.
- Dzięki temu trybowi pistolet staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni.
- Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu.
[edytuj] Za kulisami
- Początkowo pistolet miał mieć dokręcany tłumik, czyniąc wytłumioną wersję dostępną dla gracza. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu broni wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gry można byłoby ten dodatek zdobyć. Ponieważ wytłumiony pistolet jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni.
- Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że pistolet był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17.
- Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo pistolet miał być oparty na Glocku 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie broń posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni.
[edytuj] Ciekawostki
- W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze.
- Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem pistoletu jest używana jako model Tranquilizer Guna z gry Team Fortress Classic, jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby.
- Podobnie do Tranquilizer Guna, Sentry Gun z gry Team Fortress Classis również używa tych samychdźwięków strzałów, co pistolet bez tłumika.
- W Half-Life i jego dodatku Opposing Force występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w Blue Shift.
[edytuj] Galeria
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Pistol (Half-Life) 9mm Pistol (Half-Life). Lista autorów jest dostępna w Pistol (Half-Life)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.