Nieużytki
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
m |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
}} | }} | ||
− | '''Nieużytki''' (z ang. ''Wasteland'')<ref name=" | + | '''Nieużytki''' (z ang. ''Wasteland'')<ref name="Raising The Bar">[[Raising The Bar]]</ref>, znane również jako '''Dzicz''' (''The Wild'')<ref name="Raising The Bar"/> czy '''Kraina złomu''' (''The Scrapland'')<ref name="Raising The Bar"/>, to rozległe tereny otaczające [[City 17]], stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń z [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]]. |
==Przegląd== | ==Przegląd== |
Wersja z 09:44, 24 sty 2010
Nieużytki | |
Okres w grze | Powstanie |
Powstanie | po inwazji Kombinatu |
Położenie | Okolice City 17 |
Informacje techniczne | |
Mapy | wszystkie od Kanałów do Nova Prospekt |
Projektanci | Viktor Antonov |
Nieużytki (z ang. Wasteland)[1], znane również jako Dzicz (The Wild)[1] czy Kraina złomu (The Scrapland)[1], to rozległe tereny otaczające City 17, stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń z Half-Life'a 2.
Spis treści |
Przegląd
Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów, statków oraz okrętow podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas burz portali, gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów. W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki zpustynniały i przybrały obecny kształt.
Osobny artykuł: Kolej City 17
Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostajace w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które Kombinat wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak Nova Prospect czy AirEx. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki.
Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla Ruchu Oporu oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu.
Wasteland wypełnione jest fauną Xen, która niemal całkowicie wyparła rodzime garunki zwierząt. Headcraby, Vortigaunty i Leeche to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które nie zostały zupełnie wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich.
Występowanie
Half-Life 2
Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale A Red Letter Day. W wyniku awarii teleportera, Gordon Freeman zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie.
Lokacje
Główne lokacje w obrębie nieużytków:
- Końcowe etapy Kanałów
- Stacja 7
- Black Mesa East
- Ravenholm
- Wybrzeże
- Nova Prospect / Depot
- Air Exchange (wycięty z finalnej gry)
Episode Two (Peryferie)
Bogactwo flory występującej w Episode Two wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki. Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów Peryferii do nieużytków.
Galeria
Pokaz na E3 2003
Przypisy
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą The_Wasteland. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.