Houndeye
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Ciekawostki) |
|||
Linia 23: | Linia 23: | ||
*We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye <ref>[[Raising the Bar]]</ref> | *We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye <ref>[[Raising the Bar]]</ref> | ||
*Według Teda Backmana, projektanta Houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot, z trzema nogami, żyjący w sąsiedztwie jego domu, w czasach jego dzieciństwa. | *Według Teda Backmana, projektanta Houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot, z trzema nogami, żyjący w sąsiedztwie jego domu, w czasach jego dzieciństwa. | ||
+ | *Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana - Panthereye jednak Valve uznało ją za niepotrzebną. | ||
==Galeria== | ==Galeria== |
Wersja z 06:28, 30 gru 2010
Houndeye | |
Okres występowania | Incydent w Black Mesa |
Przynależność | Xen |
Bronie | fala dźwiękowa |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | monster_houndeye |
Houndeye to pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię z Xen podczas Incydentu w Black Mesa. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim Half-Life'a - Unforeseen Consequences.
Spis treści |
Anatomia
Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże oko złożone (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzebiecie.
Zachowanie
Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych. Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki. Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w Half-Life: Blue Shift, gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.
Ciekawostki
- Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców [1]
- We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye [2]
- Według Teda Backmana, projektanta Houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot, z trzema nogami, żyjący w sąsiedztwie jego domu, w czasach jego dzieciństwa.
- Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana - Panthereye jednak Valve uznało ją za niepotrzebną.
Galeria
Atakujący Houndeye w Half-Life: Source
Przypisy
- ↑ Raising the Bar, s.13
- ↑ Raising the Bar
Standard Headcrab · Fast Headcrab · Poison Headcrab · Lamarr · Gonarch |
|
Standard Zombie · Fast Zombie · Poison Zombie · Gonome · Zombine |
|
Antlion · Antlion Grub · Antlion Guard · Antlion Guardian · Antlion Worker |
|
Rośliny |
|
Crab Synth · Strider · Shield Scanner · Mortar Synth · Gunship · Dropship · Hunter |
|
Inne |
Vortigaunt · Combine Advisor · Alien Controller · Alien Grunt · Barnacle · Boid · Bullsquid · Chumtoad · Gargantua · Gonarch · Houndeye · Ichthyosaur · Leech · Manta Ray · Nihilanth · Snark · Tentacle |
Geneworm · Pit Drone · Pit Worm · Shock Roach · Shock Trooper · Spore Launcher · Voltigore |
|
Wycięte |
Cremator · Alien Assassin · Combine Assassin · Combine Guard · Combine Super Soldier · Combine Synth Elite Soldier · Kingpin · Panthereye |