Pistolet (HL)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (ta strona już nie wymaga rozbudowy.) |
(odświeżony art) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>hl1|blackmesa</ikony> | <ikony>hl1|blackmesa</ikony> | ||
+ | <tlo>Hl1pistols2.png</tlo> | ||
{{BronHL infobox | {{BronHL infobox | ||
|grafika=hl1pistols.png | |grafika=hl1pistols.png | ||
− | |grupa=[[Black Mesa]] | + | |grupa=<span></span> |
+ | *[[Black Mesa]] | ||
+ | *[[H.E.C.U.]] | ||
|typ=pistolet, palna | |typ=pistolet, palna | ||
|obrazenia=8 | |obrazenia=8 | ||
Linia 16: | Linia 19: | ||
*[[Gina Cross]] | *[[Gina Cross]] | ||
*[[Colette Green]] | *[[Colette Green]] | ||
− | * | + | *zabójczynie z [[Black Ops]] |
+ | *medycy [[H.E.C.U.]] | ||
|odpowiedniki=[[Pistolet 9mm]] | |odpowiedniki=[[Pistolet 9mm]] | ||
|byt=weapon_9mmhandgun | |byt=weapon_9mmhandgun | ||
Linia 24: | Linia 28: | ||
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | * W [[Half-Life]] Glock'a można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale ''[[Unforeseen Consequences]]'', zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści | + | * W [[Half-Life]] Glock'a można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale ''[[Unforeseen Consequences]]'', zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale ''[[Apprehension]]'') można go zdobyć w rozdziale ''[[Residue Processing]]'', od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez [[Barnacle]]'a. |
− | * Glock'a z tłumikiem używają | + | * Glock'a z tłumikiem używają zabójczynie z [[Black Ops]], ale gracz nie może podnieść ich broni. |
* Zainstalowany [[Half-Life High Definition Pack]] podmienia Glock'a w Berettę M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni. | * Zainstalowany [[Half-Life High Definition Pack]] podmienia Glock'a w Berettę M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni. | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
* Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami. | * Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami. | ||
− | * Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do | + | * Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich. |
* Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.[[Bullsquid]]em. | * Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.[[Bullsquid]]em. | ||
* Glock używa amunicji [[wpl:Nabój 9 x 19 mm Parabellum|9x19mm Parabellum]], czyli tej samej, co [[MP5]]. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni. | * Glock używa amunicji [[wpl:Nabój 9 x 19 mm Parabellum|9x19mm Parabellum]], czyli tej samej, co [[MP5]]. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni. | ||
Linia 38: | Linia 42: | ||
* Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak. | * Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak. | ||
* Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów. | * Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów. | ||
− | * Dzięki temu trybowi Glock staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb | + | * Dzięki temu trybowi Glock staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni. |
* Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu. | * Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu. | ||
+ | |||
+ | ==Za kulisami== | ||
+ | * Początkowo Glock miał mieć dokręcany tłumik. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu Glocka wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gdy można byłoby go spotkać. Ponieważ wytłumiony Glock jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni. | ||
+ | * Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że Glock był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17. | ||
+ | * Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo rolę Glocka 17 pełnił Glock 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie Glock 17 posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni. | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
* W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze. | * W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze. | ||
* Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem Glocka 17 jest używana jako model [[Tranquilizer Gun]]a z gry [[Team Fortress Classic]], jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby. | * Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem Glocka 17 jest używana jako model [[Tranquilizer Gun]]a z gry [[Team Fortress Classic]], jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby. | ||
− | * W [[Half-Life]] i jego dodatku [[Opposing Force]] występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w [[Half-Life: Blue Shift|Blue | + | * Podobnie do Tranquilizer Guna, [[Sentry Gun]] z gry [[Team Fortress Classis]] również używa tych samychdźwięków strzałów, co Glock 17 bez tłumika. |
− | Shift]]. | + | * W [[Half-Life]] i jego dodatku [[Opposing Force]] występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w [[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]]. |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
+ | Grafika:HL early pistol.JPG|Wczesna wersja pistoletu | ||
+ | Grafika:GLOCK_Side1.png|Wczesna tekstura dla Glocka 18 | ||
+ | Grafika:GlockEarlyTexture.png|Wczesna tekstura, wersja używana w pistoletach oficerów ochrony | ||
Grafika:g17hud.png|Ikonka HUD | Grafika:g17hud.png|Ikonka HUD | ||
Grafika:m9hud.png|Ikonka HUD HD, przedstawiająca Berettę M9 | Grafika:m9hud.png|Ikonka HUD HD, przedstawiająca Berettę M9 | ||
Linia 55: | Linia 67: | ||
Grafika:g17view.jpg|Viewmodel | Grafika:g17view.jpg|Viewmodel | ||
Grafika:g17sview.jpg|Viewmodel, nie używana wersja z tłumikiem | Grafika:g17sview.jpg|Viewmodel, nie używana wersja z tłumikiem | ||
+ | Grafika:glock.png|Viewmodel, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | ||
Grafika:m9world.jpg|Worldmodel HD, Beretta M9 | Grafika:m9world.jpg|Worldmodel HD, Beretta M9 | ||
Grafika:m9view.png|Viewmodel HD | Grafika:m9view.png|Viewmodel HD | ||
+ | Grafika:m9ofbs.PNG|Viewmodel HD, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | ||
Grafika:g17mag.png|Magazynek | Grafika:g17mag.png|Magazynek | ||
+ | Grafika:Black_Ops_fem.jpg|Zabójczyni i jej wytłumiony pistolet | ||
+ | Grafika:Shooting_range_gun.jpg|Barney Calhoun odbiera swój pistolet na strzelnicy | ||
+ | Grafika:Are_you_crazy.jpg|Oficer ochrony ćwiczący strzelanie | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Wersja z 12:50, 4 maj 2011
Pistolet (HL) | |
Przynależność | |
Typ | pistolet, palna |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Obrażenia | 8 |
Szybkostrzelność | średnia |
Odrzut | mały |
Rozrzut | średni |
Prędkość pocisku | 360m/s |
Magazynek | 17 (18 w Day One) |
Noszona amunicja | 250 |
Komenda | weapon_9mmhandgun |
Odpowiedniki | Pistolet 9mm |
Glock 17 - broń występująca w grze Half-Life i jej dodatkach. Ten niezawodny pistolet ma przy sobie każdy oficer ochrony Black Mesy oraz zabójczynie z Black Ops (wersja z tłumikiem). Posiada dwa tryby strzału - bardzo celny tryb półautomatyczny i nieco mniej celny tryb automatyczny.
Spis treści |
Ogólnie
- W Half-Life Glock'a można zdobyć po raz pierwszy w rozdziale Unforeseen Consequences, zabijając napotkanego oficera ochrony lub przy umierającym strażniku zanim gracz opuści laboratoria Materiałów Anomalnych. Po konfiskacie broni (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension) można go zdobyć w rozdziale Residue Processing, od oficera ochrony po tym, jak zostanie on pożarty przez Barnacle'a.
- Glock'a z tłumikiem używają zabójczynie z Black Ops, ale gracz nie może podnieść ich broni.
- Zainstalowany Half-Life High Definition Pack podmienia Glock'a w Berettę M9. Zmiana ta nie ingeruje w statystyki, tylko w model tej broni.
Taktyka
- Strzelając z trybu półautomatycznego, Glock jest dość celny. Zadaje małe obrażenia, ale jest dokładny nawet przy strzelaniu seriami.
- Dzięki swej celności można go użyć na dużych dystansach. Większość przeciwników na takich dystansach nie radzi sobie z celnością, więc można wykorzystać okazję do punktowania ich.
- Kiedy walczymy na dużych dystansach, warto strzelać w głowę. Postrzał w nią zwiększy trzykrotnie obrażenia. Świetnie się to sprawdza w walce z wytrzymałymi przeciwnikami np.Bullsquidem.
- Glock używa amunicji 9x19mm Parabellum, czyli tej samej, co MP5. Ułatwia to znalezienie amunicji do tychże broni.
- Glock jest jedną z broni, którą można strzelać pod wodą. Dzięki temu można go wykorzystać w walce z Ichthyosaurem, aby nie marnować amunicji do kuszy. Jednakże walka z tymże stworem potrwa nieco dłużej, gdyż Glock jest słabszy od kuszy.
Tryb automatyczny
- Tryb automatyczny używa się naciskając przycisk odpowiedzialny za alternatywny atak.
- Tryb ten jest bardzo dobry na małych dystansach. Dzięki szybkostrzelności pozwala na łatwe i bezproblemowe pozbycie się wrogów.
- Dzięki temu trybowi Glock staje się imitacją pistoletu maszynowego. Jednakże ten tryb pochłania dużo amunicji i zmusza gracza do dość częstych przeładowań broni.
- Strzał oddany w tym trybie jest nieco mniej celny niż w trybie półautomatycznym, więc używanie tego trybu na dużych dystansach nie ma sensu.
Za kulisami
- Początkowo Glock miał mieć dokręcany tłumik. Chociaż pomysł ten porzucono, w modelu Glocka wciąż znajdują się animacje nakładania i ściągania tłumika. Nie wiadomo, w którym etapie gdy można byłoby go spotkać. Ponieważ wytłumiony Glock jest używany przez zabójczynie Black Ops, to jest dość prawdopodobnie, że gracz mógł go zabrać od martwej zabójczyni.
- Na jednej z wczesnych demonstacji gry można było zauważyć, że Glock był domyślnie wytłumiony, postać pociągała za zamek po przeładowaniu oraz pojemność magazynka wynosiła 12 naboi zamiast 17.
- Wczesna tekstura Glocka zawarta w Half-Life SDK pokazuje, że początkowo rolę Glocka 17 pełnił Glock 18. To może wyjaśniać, dlaczego ostatecznie Glock 17 posiada tryb pół i automatyczny: ten ostatni posiada tylko Glock 18, jednak ten tryb zachował się po zmianie modelu broni.
Ciekawostki
- W modelu v_9mmhandgun.mdl można znaleźć wersję tego pistoletu z tłumikiem, jednak nie jest ona używana w grze.
- Wspomniana wyżej wersja z tłumikiem Glocka 17 jest używana jako model Tranquilizer Guna z gry Team Fortress Classic, jednak tłumik pełni bardziej funkcję ozdoby.
- Podobnie do Tranquilizer Guna, Sentry Gun z gry Team Fortress Classis również używa tych samychdźwięków strzałów, co Glock 17 bez tłumika.
- W Half-Life i jego dodatku Opposing Force występuje mały bug związany z tą bronią. Można przeładować tą broń w każdej chwili, nawet z pełnym magazynkiem. Prawdopodobnie jego przyczyną jest zmniejszenie pojemności magazynka o jeden nabój. Bug ten nie występuje w Blue Shift.
Galeria
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Glock 17. Lista autorów jest dostępna w 17&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.