Houndeye

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Houndeye

Houndeye.jpg
Okres występowania Incydent w Black Mesa
Przynależność Xen
Bronie fala dźwiękowa
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt monster_houndeye

Houndeye to pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię z Xen podczas Incydentu w Black Mesa. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim Half-Life'a - Unforeseen Consequences.

Spis treści

Anatomia

Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże oko złożone (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie.

Zachowanie

Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych. Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki. Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w Half-Life: Blue Shift, gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.

Ciekawostki

  • Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców [1]
  • We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye [2]
  • Według Teda Backmana, projektanta Houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot, z trzema nogami, żyjący w sąsiedztwie jego domu, w czasach jego dzieciństwa.
  • Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana - Panthereye jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
  • Houndeye występuje w Dota 2.

Galeria

Przypisy