Kingpin

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(UWAGA! Usunięcie treści (strona pozostała pusta)!)
(Anulowanie wersji nr 24326 utworzonej przez Allalis (dyskusja) – przywrócenie treści; korekta stylistyczna)
 
Linia 1: Linia 1:
 +
{{Istota infobox
 +
|grafika      = Kingpin-model.jpg
 +
|okres        = Nieznany
 +
|grupa        = [[Xen]]
 +
|pochodzenie  = Nieznane
 +
|rasa        = Nieznana
 +
|bronie      = Psioniczny atak/obrona
 +
|dubbing      = Brak
 +
|projektant  = [[Ted Backman]]<ref name="rtb">''[[Half-Life 2: Raising the Bar]]'', s. 20</ref>
 +
|byt          = Nieznany
 +
}}
 +
'''Kingpin'''<ref name="rtb"></ref><ref name="hl">Pliki gry ''[[Half-Life]]''</ref> – istota wycięta z ''[[Half-Life|Half-Life'a]]''. Mimo braku przekonywującej [[:wikipediapl:Sztuczna inteligencja|SI]] i znaczącego wpływu na fabułę doczekał się napisania skryptów. Można go znaleźć w plikach gry.
  
 +
== Ogólne informacje ==
 +
Kingpin (w prawdopodobnym polskim przetłumaczeniu: Trzon) jest dwa razy większy niż przeciętny człowiek i posiada masywny mózg, który wypełnia całe jego ciało. Posiada on cztery trzonki czułka ocznego, dające mu wizję na 360°. Ten typ osobnika grupy Xen został wycięty z Half-Life, wczesna wersja poruszała się na trzech chitynowych nogach z dźwiękiem kliknięcia, a późniejsza (nazywana ''Sactildiae Nefariousium''<ref name="rtb-unc47">''[[Half-Life 2: Raising the Bar]]'' (wczesna wersja), s. 47</ref>) z robako-podobnym ogonem<ref name="rtb"></ref>.
 +
 +
Kingpin miał występować na Xen, w niektórych z jaskiń<ref name="hl-instrukcja">Instrukcja do ''Half-Life''</ref>. Ponadto, według [[Marc Laidlaw|Marca Laidlawa]], obcy pojawił się w kilku grafikach koncepcyjnych obszaru lądowiska. Stwór miał uwolnić się i pomóc [[Gordon Freeman|Gordonowi]] zlikwidować oddział [[HECU|żołnierzy]], którzy go schwytali<ref name="rtb-unc43">''Half-Life 2: Raising the Bar'' (wczesna wersja), s. 43</ref>.
 +
 +
== Umiejętności ==
 +
Używa on psioniczne ataki i psioniczną obronę, dającą odporność na rakiety.
 +
 +
== Modyfikacje ==
 +
Późniejsza wersja Kingpina pojawia się w modyfikacjach do ''[[Half-Life]]'': ''Redemption'', ''USS Darkstar'' oraz w ''Sweet Half-Life'' jako funkcjonalny wrogi NPC.
 +
 +
== Lista wystąpień ==
 +
=== Gry ===
 +
* ''Half-Life'' (pierwsze wystąpienie; tylko w plikach gry, niekanoniczne)
 +
=== Inne ===
 +
* ''Half-Life 2: Raising the Bar'' (niekanoniczne wystąpienie)
 +
 +
== Ciekawostki ==
 +
* Ted Backman wykorzystał niektóre cechy Kingpina w przeciwnikach [[Alien Fauna]] oraz [[Alien Combine Soldier]], wyciętych z Half-Life 2;
 +
* jego psioniczne ataki prawdopodobnie zostały poddane recyklingowi dla jednostki Kombinatu, [[Advisor|Advisora]];
 +
* Kingpin w 2012 został także użyty w grze [https://store.steampowered.com/app/225840/Sven_Coop/ Sven Co-op] jako boss/mini-boss, zwykle miał 500 PŻ. Jego umiejętności w tej grze to:
 +
** przywoływanie wszelkich typów bullsquid'ów (normalny, trujący, ognisty, lodowy)
 +
** strzelanie promieniującą kulą (szybsza niż gracz, ale nie ma szans z jetpack'iem, prawdopodobnie elektryczna, podąża za graczem)
 +
** teleportacja (na krótki lub dłuższy zasięg)
 +
** porażenie prądem (na średnio-długi zasięg)
 +
** obrona tarczą (zakrywająca całe ciało, prawdopodobnie zrobiona z plazmy)
 +
 +
{{Przypisy}}
 +
{{Istoty}}
 +
[[Kategoria:Istoty z Half-Life]]
 +
[[overwiki:Kingpin]]

Aktualna wersja na dzień 22:32, 22 paź 2019

Kingpin

250px
Okres występowania Nieznany
Przynależność Xen
Pochodzenie Nieznane
Rasa Nieznana
Bronie Psioniczny atak/obrona
Informacje techniczne
Dubbing Brak
Projektant Ted Backman[1]
Byt Nieznany

Kingpin[1][2] – istota wycięta z Half-Life'a. Mimo braku przekonywującej SI i znaczącego wpływu na fabułę doczekał się napisania skryptów. Można go znaleźć w plikach gry.

Spis treści

[edytuj] Ogólne informacje

Kingpin (w prawdopodobnym polskim przetłumaczeniu: Trzon) jest dwa razy większy niż przeciętny człowiek i posiada masywny mózg, który wypełnia całe jego ciało. Posiada on cztery trzonki czułka ocznego, dające mu wizję na 360°. Ten typ osobnika grupy Xen został wycięty z Half-Life, wczesna wersja poruszała się na trzech chitynowych nogach z dźwiękiem kliknięcia, a późniejsza (nazywana Sactildiae Nefariousium[3]) z robako-podobnym ogonem[1].

Kingpin miał występować na Xen, w niektórych z jaskiń[4]. Ponadto, według Marca Laidlawa, obcy pojawił się w kilku grafikach koncepcyjnych obszaru lądowiska. Stwór miał uwolnić się i pomóc Gordonowi zlikwidować oddział żołnierzy, którzy go schwytali[5].

[edytuj] Umiejętności

Używa on psioniczne ataki i psioniczną obronę, dającą odporność na rakiety.

[edytuj] Modyfikacje

Późniejsza wersja Kingpina pojawia się w modyfikacjach do Half-Life: Redemption, USS Darkstar oraz w Sweet Half-Life jako funkcjonalny wrogi NPC.

[edytuj] Lista wystąpień

[edytuj] Gry

  • Half-Life (pierwsze wystąpienie; tylko w plikach gry, niekanoniczne)

[edytuj] Inne

  • Half-Life 2: Raising the Bar (niekanoniczne wystąpienie)

[edytuj] Ciekawostki

  • Ted Backman wykorzystał niektóre cechy Kingpina w przeciwnikach Alien Fauna oraz Alien Combine Soldier, wyciętych z Half-Life 2;
  • jego psioniczne ataki prawdopodobnie zostały poddane recyklingowi dla jednostki Kombinatu, Advisora;
  • Kingpin w 2012 został także użyty w grze Sven Co-op jako boss/mini-boss, zwykle miał 500 PŻ. Jego umiejętności w tej grze to:
    • przywoływanie wszelkich typów bullsquid'ów (normalny, trujący, ognisty, lodowy)
    • strzelanie promieniującą kulą (szybsza niż gracz, ale nie ma szans z jetpack'iem, prawdopodobnie elektryczna, podąża za graczem)
    • teleportacja (na krótki lub dłuższy zasięg)
    • porażenie prądem (na średnio-długi zasięg)
    • obrona tarczą (zakrywająca całe ciało, prawdopodobnie zrobiona z plazmy)

[edytuj] Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Half-Life 2: Raising the Bar, s. 20
  2. Pliki gry Half-Life
  3. Half-Life 2: Raising the Bar (wczesna wersja), s. 47
  4. Instrukcja do Half-Life
  5. Half-Life 2: Raising the Bar (wczesna wersja), s. 43