Strzelba (HL1)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(nieco odświeżony art) |
m (Strzelba SPAS 12 (HL1) przeniesiono do Strzelba (HL1): i sio) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>hl1</ikony> | <ikony>hl1</ikony> | ||
<tlo>Hl1shotguns2.png</tlo> | <tlo>Hl1shotguns2.png</tlo> | ||
− | {{ | + | {{Broń HL |
|grafika=hl1shotguns.png | |grafika=hl1shotguns.png | ||
|grupa= | |grupa= | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
}} | }} | ||
− | ''' | + | '''Strzelba bojowa''' lub po prostu '''Strzelba''' - broń długa, z której korzystać mogą wszystkie postacie sterowane przez gracza w grze [[Half-Life]] i jej dodatkach. Jest mocną strzelbą typu pump-action, która strzela rozproszonym śrutem z łusek (loftek). Używana przede wszystkim przez oddziały [[H.E.C.U.]]. Wzorowana jest na włoskiej strzelbie SPAS-12. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | [[Grafika:Art-gordon-greybg.jpg|150px|thumb|left|Freeman i jego | + | [[Grafika:Art-gordon-greybg.jpg|150px|thumb|left|Freeman i jego strzelba]] |
− | * | + | *Strzelba posiada dwa tryby ognia. W pierwszym trybie zostają wystrzelone 4 kulki śrutu o średnim rozrzucie. Zostaje wtedy użyta tylko jedna łuska (loftka), a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest krótki. Natomiast, drugi tryb strzału polega na wystrzeleniu ośmiu kulek śrutu jednocześnie. Rozrzut jest wtedy większy co pogarsza celność tej broni na dalsze odległości. Podczas użycia drugiego trybu strzału zostają wykorzystane dwie łuski a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest dłuższy. |
− | *Strzelba | + | *Strzelba jest przeładowywana pojedynczo (każda łuska po kolei, aż do zapełnienia magazynku). Proces przeładowywania może zostać w każdej chwili przerwany, poprzez wciśniecie przycisku strzału. |
− | *Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki [[H.E.C.U.]]. Podczas akcji w jednostce często występuje | + | *Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki [[H.E.C.U.]]. Podczas akcji w jednostce często występuje dwoje żołnierzy uzbrojonych w strzelbę, którzy wspierają swoich kompanów używających [[Pistolet maszynowy (HL)|pistoletów maszynowych]]. |
− | *W Half-Life, strzelbę | + | *W Half-Life, strzelbę po raz pierwszy można zdobyć w 4 rozdziale gry - ''[[Office Complex]]''. Można ją również zabrać zabitym żołnierzom [[H.E.C.U.]] podczas dalszej części rozgrywki. |
− | *Po tym jak [[Gordon Freeman|Freeman]] zostaje złapany, a jego broń skonfiskowana (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale ''[[Apprehension]]''), | + | *Po tym jak [[Gordon Freeman|Freeman]] zostaje złapany, a jego broń skonfiskowana (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale ''[[Apprehension]]''), strzelbę można pozyskać, zabijając żołnierza H.E.C.U. używającego tej broni na początku rozdziału ''[[Questionable Ethics]]''. |
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
− | *Pierwszy tryb strzału strzelby | + | *Pierwszy tryb strzału strzelby jest bardzo efektywny przeciwko niezbyt wytrzymałym wrogom, takim jak [[Headcrab]]y, [[Zombie]] czy [[Vortigaunt]]y. Jednakże, tryb ten nie nadaje się zbytnio do zwalczania mocniejszych przeciwników takich jak [[Bullsquid]]y, ze względu na małą ilość obrażeń jaką zadaje, oraz znaczne opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami. |
*Alternatywny tryb strzału jest jednym z najmocniejszych rodzajów ataku jakich gracz może użyć. W normalnym trybie gry, wielu przeciwników daje się zabić za pierwszym naciśnięciem spustu. Strzał alternatywny zadaje duże obrażenia [[Alien Grunt]]owi, lecz długie opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami czyni gracza bardziej podatnym na kontrataki wroga zwłaszcza jeśli znajduje się blisko niego. | *Alternatywny tryb strzału jest jednym z najmocniejszych rodzajów ataku jakich gracz może użyć. W normalnym trybie gry, wielu przeciwników daje się zabić za pierwszym naciśnięciem spustu. Strzał alternatywny zadaje duże obrażenia [[Alien Grunt]]owi, lecz długie opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami czyni gracza bardziej podatnym na kontrataki wroga zwłaszcza jeśli znajduje się blisko niego. | ||
− | * | + | *Strzelba nie nadaję się do walki z [[Alien Controller]]em, ze względu na znikome obrażenia, które jemu zadaje. W większości wypadków wystrzelony śrut nie zdoła dosięgnąć wroga z powodu zbyt dużego rozrzutu strzelby. |
*Amunicję do tej strzelby bardzo łatwo jest znaleźć. Pudełka z łuskami możemy spotkać bardzo często na swojej drodze. | *Amunicję do tej strzelby bardzo łatwo jest znaleźć. Pudełka z łuskami możemy spotkać bardzo często na swojej drodze. | ||
Linia 52: | Linia 52: | ||
==Za kulisami== | ==Za kulisami== | ||
− | Wczesne poszlaki pokazują, że na początku | + | Wczesne poszlaki pokazują, że na początku strzelba miała zupełnie inną teksturę – był srebrny. Wszystkie ślady po starych teksturach zostały usunięte, z wyjątkiem strzelby, którą używa naukowiec w sektorze ''F „Lambda Complex” Level A''. Jednakże, gdy naukowiec opuszcza broń, skin strzelby powraca do tego, który jest użyty standardowo w grze. |
+ | |||
+ | Dodatkowo, po instalacji pakietu [[High Definition Pack]], strzelba nieco bardziej upodabnia się do swojego rzeczywistego odpowiednika. W przeciwieństwie do oryginalnego modelu, odświeżona strzelba zyskała charakterystyczną dla tego modelu składaną kolbę. | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | *W grze [[Team Fortress Classic]] model | + | *Według nieużywanych dźwięków kombinezona HEV, strzelba ta jest strzelbą bojową, gdyż kombinezon po zebraniu miał wypowiedzieć "Combat Shotgun acquired" (ang. ''zdobyto strzelbę bojową''). |
+ | *W grze [[Team Fortress Classic]] model strzelby jest użyty dla broni [[Super Shotgun]]. | ||
*Chociaż standardowym modelem strzelby jest SPAS-12, ikonka w HUD pokazuje zupełnie inny model strzelby (''Ithaca 37''). [[Half-Life High Definition Pack]] poprawia ikonkę w HUD, na tę przypominającą prawdziwego SPAS-12. | *Chociaż standardowym modelem strzelby jest SPAS-12, ikonka w HUD pokazuje zupełnie inny model strzelby (''Ithaca 37''). [[Half-Life High Definition Pack]] poprawia ikonkę w HUD, na tę przypominającą prawdziwego SPAS-12. | ||
− | *Prawdziwa broń SPAS-12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz, ponieważ ma tylko jedną | + | *Prawdziwa broń SPAS-12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz, ponieważ ma tylko jedną lufę. Prawdopodobnie twórcy pomylili magazynek rurowy z drugą lufą lub miało to na celu uczynić broń bardziej użyteczną w walce. |
+ | *Choć pudełko z amunicją do strzelby zawiera 13 naboi (12 w opakowaniu, jeden luzem) to gracz mimo wszystko i tak otrzyma 12 naboi. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 63: | Linia 67: | ||
Grafika:Beta_osprey.jpg|Wczesny model na wczesnym screenshocie | Grafika:Beta_osprey.jpg|Wczesny model na wczesnym screenshocie | ||
Grafika:SPAS-12_centered.jpg| | Grafika:SPAS-12_centered.jpg| | ||
− | Grafika:Shotgunammob_1.png| | + | Grafika:Shotgunammob_1.png|Wczesne pudełko z amunicją do strzelby |
Grafika:Shotgun_hl1_hud.png| Ikona HUD (Ithaca 37) | Grafika:Shotgun_hl1_hud.png| Ikona HUD (Ithaca 37) | ||
Grafika:Shotghudhd.png|Ikona HUD HD | Grafika:Shotghudhd.png|Ikona HUD HD | ||
Linia 75: | Linia 79: | ||
Grafika:viewshotghd.png|Viewmodel HD | Grafika:viewshotghd.png|Viewmodel HD | ||
Grafika:hdshotsofbs.PNG|Viewmodel HD, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | Grafika:hdshotsofbs.PNG|Viewmodel HD, wersje z Opposing Force (z lewej) i Blue Shift (z prawej) | ||
− | Grafika:Shotgunammo_1.jpg| Pudełko z amunicją do | + | Grafika:Shotgunammo_1.jpg| Pudełko z amunicją do strzelby |
− | Grafika:12gboxhd.jpg| Pudełko z amunicją do | + | Grafika:12gboxhd.jpg| Pudełko z amunicją do strzeby, wersja HD |
− | Grafika:Gordon_HL1_promo.jpg|Grafika promocyjna Half-Life'a z wizerunkiem Gordona trzymającego | + | Grafika:Gordon_HL1_promo.jpg|Grafika promocyjna Half-Life'a z wizerunkiem Gordona trzymającego strzelbę |
Grafika:HL_steam_background.png| | Grafika:HL_steam_background.png| | ||
− | Grafika:Spas12_office04_hd.jpg|Pierwsze wystąpienie | + | Grafika:Spas12_office04_hd.jpg|Pierwsze wystąpienie strzelby w Half-Life |
Grafika:Shotgun_scientist_HL.jpg|Naukowiec ze strzelbą i oficer ochrony w rozdziale ''Lambda Core'' | Grafika:Shotgun_scientist_HL.jpg|Naukowiec ze strzelbą i oficer ochrony w rozdziale ''Lambda Core'' | ||
Grafika:Shooting_range_gun.jpg|Strzelby przechowywane na strzelnicy, skąd Barney Calhoun zabiera swój pistolet | Grafika:Shooting_range_gun.jpg|Strzelby przechowywane na strzelnicy, skąd Barney Calhoun zabiera swój pistolet | ||
− | Grafika:HECU_balaclava_model.jpg|Żołnierz H.E.C.U. dzierżący | + | Grafika:HECU_balaclava_model.jpg|Żołnierz H.E.C.U. w kominiarce dzierżący strzelbę |
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
{{Bronie}} | {{Bronie}} | ||
− | {{Overwiki|nazwa= | + | {{Overwiki|nazwa=Shotgun (Half-Life)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Shotgun_(Half-Life)}} |
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | [[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | ||
− | [[overwiki: | + | [[overwiki:Shotgun (Half-Life)]] |
Aktualna wersja na dzień 18:37, 24 wrz 2017
Strzelba (HL1) | |
Przynależność | Black Mesa |
Typ | Strzelba pump-action |
Używane przez | Gordon Freeman Adrian Shephard |
Właściwości | |
Obrażenia | 30 na jedną łuskę (loftkę) pierwszy tryb / 60 tryb alternatywny |
Szybkostrzelność | wolna |
Odrzut | średni |
Rozrzut | duży (efektywność zależna od dystansu) |
Magazynek | 8 loftek |
Noszona amunicja | 125 loftek |
Komenda | weapon_shotgun |
Strzelba bojowa lub po prostu Strzelba - broń długa, z której korzystać mogą wszystkie postacie sterowane przez gracza w grze Half-Life i jej dodatkach. Jest mocną strzelbą typu pump-action, która strzela rozproszonym śrutem z łusek (loftek). Używana przede wszystkim przez oddziały H.E.C.U.. Wzorowana jest na włoskiej strzelbie SPAS-12.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
- Strzelba posiada dwa tryby ognia. W pierwszym trybie zostają wystrzelone 4 kulki śrutu o średnim rozrzucie. Zostaje wtedy użyta tylko jedna łuska (loftka), a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest krótki. Natomiast, drugi tryb strzału polega na wystrzeleniu ośmiu kulek śrutu jednocześnie. Rozrzut jest wtedy większy co pogarsza celność tej broni na dalsze odległości. Podczas użycia drugiego trybu strzału zostają wykorzystane dwie łuski a czas pomiędzy kolejnymi strzałami jest dłuższy.
- Strzelba jest przeładowywana pojedynczo (każda łuska po kolei, aż do zapełnienia magazynku). Proces przeładowywania może zostać w każdej chwili przerwany, poprzez wciśniecie przycisku strzału.
- Broń ta jest używana przede wszystkim przez jednostki H.E.C.U.. Podczas akcji w jednostce często występuje dwoje żołnierzy uzbrojonych w strzelbę, którzy wspierają swoich kompanów używających pistoletów maszynowych.
- W Half-Life, strzelbę po raz pierwszy można zdobyć w 4 rozdziale gry - Office Complex. Można ją również zabrać zabitym żołnierzom H.E.C.U. podczas dalszej części rozgrywki.
- Po tym jak Freeman zostaje złapany, a jego broń skonfiskowana (sytuacja ta ma miejsce w rozdziale Apprehension), strzelbę można pozyskać, zabijając żołnierza H.E.C.U. używającego tej broni na początku rozdziału Questionable Ethics.
[edytuj] Taktyka
- Pierwszy tryb strzału strzelby jest bardzo efektywny przeciwko niezbyt wytrzymałym wrogom, takim jak Headcraby, Zombie czy Vortigaunty. Jednakże, tryb ten nie nadaje się zbytnio do zwalczania mocniejszych przeciwników takich jak Bullsquidy, ze względu na małą ilość obrażeń jaką zadaje, oraz znaczne opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami.
- Alternatywny tryb strzału jest jednym z najmocniejszych rodzajów ataku jakich gracz może użyć. W normalnym trybie gry, wielu przeciwników daje się zabić za pierwszym naciśnięciem spustu. Strzał alternatywny zadaje duże obrażenia Alien Gruntowi, lecz długie opóźnienie pomiędzy kolejnymi strzałami czyni gracza bardziej podatnym na kontrataki wroga zwłaszcza jeśli znajduje się blisko niego.
- Strzelba nie nadaję się do walki z Alien Controllerem, ze względu na znikome obrażenia, które jemu zadaje. W większości wypadków wystrzelony śrut nie zdoła dosięgnąć wroga z powodu zbyt dużego rozrzutu strzelby.
- Amunicję do tej strzelby bardzo łatwo jest znaleźć. Pudełka z łuskami możemy spotkać bardzo często na swojej drodze.
- Zaleca się przeładowywanie tej broni tak często jak jest to możliwe. Ładowanie całego magazynka trwa znacznie dłużej niż przeładowywanie magazynków w innych broniach.
[edytuj] Za kulisami
Wczesne poszlaki pokazują, że na początku strzelba miała zupełnie inną teksturę – był srebrny. Wszystkie ślady po starych teksturach zostały usunięte, z wyjątkiem strzelby, którą używa naukowiec w sektorze F „Lambda Complex” Level A. Jednakże, gdy naukowiec opuszcza broń, skin strzelby powraca do tego, który jest użyty standardowo w grze.
Dodatkowo, po instalacji pakietu High Definition Pack, strzelba nieco bardziej upodabnia się do swojego rzeczywistego odpowiednika. W przeciwieństwie do oryginalnego modelu, odświeżona strzelba zyskała charakterystyczną dla tego modelu składaną kolbę.
[edytuj] Ciekawostki
- Według nieużywanych dźwięków kombinezona HEV, strzelba ta jest strzelbą bojową, gdyż kombinezon po zebraniu miał wypowiedzieć "Combat Shotgun acquired" (ang. zdobyto strzelbę bojową).
- W grze Team Fortress Classic model strzelby jest użyty dla broni Super Shotgun.
- Chociaż standardowym modelem strzelby jest SPAS-12, ikonka w HUD pokazuje zupełnie inny model strzelby (Ithaca 37). Half-Life High Definition Pack poprawia ikonkę w HUD, na tę przypominającą prawdziwego SPAS-12.
- Prawdziwa broń SPAS-12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz, ponieważ ma tylko jedną lufę. Prawdopodobnie twórcy pomylili magazynek rurowy z drugą lufą lub miało to na celu uczynić broń bardziej użyteczną w walce.
- Choć pudełko z amunicją do strzelby zawiera 13 naboi (12 w opakowaniu, jeden luzem) to gracz mimo wszystko i tak otrzyma 12 naboi.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Przypisy
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Shotgun (Half-Life). Lista autorów jest dostępna w (Half-Life)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.