Hivehand
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy infoboxów na nowe.) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>hl1</ikony> | <ikony>hl1</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń HL |
|grafika=HiveHand.jpg | |grafika=HiveHand.jpg | ||
|grupa=[[Xen]] | |grupa=[[Xen]] | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|predkosc=szybka | |predkosc=szybka | ||
|magazynek=8 Thornetów | |magazynek=8 Thornetów | ||
− | |noszone=Nieskończona | + | |noszone=Nieskończona |
|uzycie=<span></span> | |uzycie=<span></span> | ||
*[[Gordon Freeman]] | *[[Gordon Freeman]] | ||
Linia 25: | Linia 25: | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
*Szybkość strzelania Hivehand'a jest całkiem wolna a pociski nie zadają jakichś nadzwyczajnych obrażeń przeciwnikowi. Główną zaletą Hivehand'a jest to ze pociski mogą docierać do celów ukrytych za rogami, na przykład, budynków oraz to, że gonią one swój cel. Drugi tryb ataku, strzela thornetami znacznie szybciej (prawie natychmiastowo opróżniając cały magazynek), ale nie będą one podążały za celem. Ten tryb może być wykorzystywany do zadawania ogromnej ilości uszkodzeń podczas pośpiechu lub w walce na małą odległość, oraz do niszczenia wolno stojących obiektów takich jak beczki (pociski wystrzelone za pomocą pierwszego trybu będą odbijały się od nieorganicznych obiektów w poszukiwaniu tych żywych). | *Szybkość strzelania Hivehand'a jest całkiem wolna a pociski nie zadają jakichś nadzwyczajnych obrażeń przeciwnikowi. Główną zaletą Hivehand'a jest to ze pociski mogą docierać do celów ukrytych za rogami, na przykład, budynków oraz to, że gonią one swój cel. Drugi tryb ataku, strzela thornetami znacznie szybciej (prawie natychmiastowo opróżniając cały magazynek), ale nie będą one podążały za celem. Ten tryb może być wykorzystywany do zadawania ogromnej ilości uszkodzeń podczas pośpiechu lub w walce na małą odległość, oraz do niszczenia wolno stojących obiektów takich jak beczki (pociski wystrzelone za pomocą pierwszego trybu będą odbijały się od nieorganicznych obiektów w poszukiwaniu tych żywych). | ||
− | *Hivehand | + | *Hivehand bardzo przydaje się do eliminacji wrogów takich jak [[Standard Headcrab]] i [[Barnacle]] w celu zaosczędzenia konwencjonalnej amunicji. |
− | *Hivehand ma nieskończone zasoby amunicji i może wyprodukować niezliczoną ilość thornetów; chociaż może pomieścić tylko 8 pocisków gotowych do użycia, wystrzelone insekty są szybko zasępiane nowymi. Również gdy wszystkie thornety zostaną wyczerpane, Hivehand | + | *Hivehand ma nieskończone zasoby "amunicji" i może wyprodukować niezliczoną ilość thornetów; chociaż może pomieścić tylko 8 pocisków gotowych do użycia, wystrzelone insekty są szybko zasępiane nowymi. Również gdy wszystkie thornety zostaną wyczerpane, Hivehand nieco się trzęsie, zanim się naładuje, jak gdyby tracił oddech. |
*Z powodu jego nieskończonej amunicji i zdolności naprowadzających pocisków, Hivehand jest wyjątkowo użyteczną bronią w trybie multiplayer, w miejscach gdzie gracze spawnują się z bardzo małą ilością amunicji a cel rzadko się porusza. | *Z powodu jego nieskończonej amunicji i zdolności naprowadzających pocisków, Hivehand jest wyjątkowo użyteczną bronią w trybie multiplayer, w miejscach gdzie gracze spawnują się z bardzo małą ilością amunicji a cel rzadko się porusza. | ||
*Hivehand jest bardzo dobrą bronią przeciwko [[Alien Controller]]om, z racji tego, że posiada nieskończoną amunicję i możliwości samonaprowadzające. | *Hivehand jest bardzo dobrą bronią przeciwko [[Alien Controller]]om, z racji tego, że posiada nieskończoną amunicję i możliwości samonaprowadzające. | ||
+ | *Co nieco zaskakujące, Hivehand działa również pod wodą, przez co może zostać również użyty przeciwko [[Ichthyosaur]]owi, a dzięki samonaprowadzaniu można go zabić bez wskakiwania do wody (chociaż zabierze to ogromną ilość czasu). | ||
*Zdolności samonaprowadzające Hivehandu mogą odwrócić uwagę działek automatycznych umożliwiając graczowi zarówno prześlizgnięcie się przed działkiem jak i dają możliwość zniszczenia go. | *Zdolności samonaprowadzające Hivehandu mogą odwrócić uwagę działek automatycznych umożliwiając graczowi zarówno prześlizgnięcie się przed działkiem jak i dają możliwość zniszczenia go. | ||
*Hivehand nie robi krzywdy [[Nihilanth]]owi - szerszenie przelatują przez jego ciało. | *Hivehand nie robi krzywdy [[Nihilanth]]owi - szerszenie przelatują przez jego ciało. | ||
Linia 34: | Linia 35: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
*Początkowo Alien Grunty miały używać broni takich jak: "Black Hole Gun" oraz "Alien Organic Chainsaw" czy też "Spore Missile Launcher". Zostały ona jednak wycięte z gry i zastąpione przez Hivehand. | *Początkowo Alien Grunty miały używać broni takich jak: "Black Hole Gun" oraz "Alien Organic Chainsaw" czy też "Spore Missile Launcher". Zostały ona jednak wycięte z gry i zastąpione przez Hivehand. | ||
− | *Hivehand był z początku nazwany "Alien Organic Assult | + | *Hivehand był z początku nazwany "Alien Organic Assult Rifle" (ang. ''organiczny karabin szturmowy / automatyczny obcych'') i różnił się designem od wersji finalnej. Design obecnego Hivehand'a pochodzi z innej wyciętej broni "Alien Organic Chainsaw" (ang. ''organiczna piła łańcuchowa obcych''). |
*Hivehand pierwotnie nie miał swojego modelu i był raczej "wbudowany" w prawą rękę Alien Grunta. Prawdopodobnie było to tylko tymczasowe. | *Hivehand pierwotnie nie miał swojego modelu i był raczej "wbudowany" w prawą rękę Alien Grunta. Prawdopodobnie było to tylko tymczasowe. | ||
*Po tym jak [[Valve Software]] przestało używać pomarańczowych i czerwonych cząstek dla thornetów, pociski emitowały niebieskie poświaty (smugi) zamiast czerwonych. Pomarańczowe poświaty jednak pozostały. Jak zostało napisane w komentarzu do kodu gry: [[Ted Backman]] sugerował również ciemno różowy kolor poświaty. | *Po tym jak [[Valve Software]] przestało używać pomarańczowych i czerwonych cząstek dla thornetów, pociski emitowały niebieskie poświaty (smugi) zamiast czerwonych. Pomarańczowe poświaty jednak pozostały. Jak zostało napisane w komentarzu do kodu gry: [[Ted Backman]] sugerował również ciemno różowy kolor poświaty. | ||
Linia 70: | Linia 71: | ||
{{Bronie}} | {{Bronie}} | ||
− | {{Overwiki|nazwa= | + | {{Overwiki|nazwa=Hivehand|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Hivehand}} |
− | [[overwiki: | + | [[overwiki:Hivehand]] |
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | [[Kategoria: Bronie w Half-Life]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Aktualna wersja na dzień 14:32, 16 maj 2015
Hivehand | |
Przynależność | Xen |
Typ | Organiczna |
Używane przez | |
Właściwości | |
Obrażenia | 8 na jeden Thornet |
Szybkostrzelność | duża |
Odrzut | średni |
Rozrzut | mały |
Prędkość pocisku | szybka |
Magazynek | 8 Thornetów |
Noszona amunicja | Nieskończona |
Komenda | weapon_hornetgun |
Odpowiedniki |
Hivehand (ang. hive - rój, hand - ręka) zwany również Hornet Gun (ang. hornet - szerszeń) jest bronią organiczną używaną powszechnie przez Alien Grunty. Występuje jako wbudowany w ich ciała, żywy karabin szturmowy.
Spis treści |
[edytuj] Opis
Hivehand jest żyjącym karabinem szturmowym o konstrukcji biologicznej. Broń strzela stałą prędkością małymi organizmami podobnymi do insektów zwanych 'hornetami', czasami również nazywanych 'thorentami'. Te stworzenia zmierzają bezpośrednio w kierunku najbliższego celu. Thornety mają środki do identyfikacji celu. Wystrzelone przez Alien Grunty, thornety nigdy nie zaatakują osobników sprzymierzonych takich jak Vortigaunty czy Alien Controllery. W przeciwieństwie do standardowych broni, Hivehand nie może być pozyskany z ciała martwego osobnika. Jednego z Hivehand'ów można znaleźć odczepionego za pomieszczeniem wypełnionym minami laserowymi w rozdziale Surface Tension, a następnego można znaleźć w składzie z zaopatrzeniem na poziomie A kompleksu Lambda, zaraz przed głównym portalem. Drugiego będzie można podnieść tylko wtedy, gdy gracz nie podniósł pierwszego.
[edytuj] Taktyka
- Szybkość strzelania Hivehand'a jest całkiem wolna a pociski nie zadają jakichś nadzwyczajnych obrażeń przeciwnikowi. Główną zaletą Hivehand'a jest to ze pociski mogą docierać do celów ukrytych za rogami, na przykład, budynków oraz to, że gonią one swój cel. Drugi tryb ataku, strzela thornetami znacznie szybciej (prawie natychmiastowo opróżniając cały magazynek), ale nie będą one podążały za celem. Ten tryb może być wykorzystywany do zadawania ogromnej ilości uszkodzeń podczas pośpiechu lub w walce na małą odległość, oraz do niszczenia wolno stojących obiektów takich jak beczki (pociski wystrzelone za pomocą pierwszego trybu będą odbijały się od nieorganicznych obiektów w poszukiwaniu tych żywych).
- Hivehand bardzo przydaje się do eliminacji wrogów takich jak Standard Headcrab i Barnacle w celu zaosczędzenia konwencjonalnej amunicji.
- Hivehand ma nieskończone zasoby "amunicji" i może wyprodukować niezliczoną ilość thornetów; chociaż może pomieścić tylko 8 pocisków gotowych do użycia, wystrzelone insekty są szybko zasępiane nowymi. Również gdy wszystkie thornety zostaną wyczerpane, Hivehand nieco się trzęsie, zanim się naładuje, jak gdyby tracił oddech.
- Z powodu jego nieskończonej amunicji i zdolności naprowadzających pocisków, Hivehand jest wyjątkowo użyteczną bronią w trybie multiplayer, w miejscach gdzie gracze spawnują się z bardzo małą ilością amunicji a cel rzadko się porusza.
- Hivehand jest bardzo dobrą bronią przeciwko Alien Controllerom, z racji tego, że posiada nieskończoną amunicję i możliwości samonaprowadzające.
- Co nieco zaskakujące, Hivehand działa również pod wodą, przez co może zostać również użyty przeciwko Ichthyosaurowi, a dzięki samonaprowadzaniu można go zabić bez wskakiwania do wody (chociaż zabierze to ogromną ilość czasu).
- Zdolności samonaprowadzające Hivehandu mogą odwrócić uwagę działek automatycznych umożliwiając graczowi zarówno prześlizgnięcie się przed działkiem jak i dają możliwość zniszczenia go.
- Hivehand nie robi krzywdy Nihilanthowi - szerszenie przelatują przez jego ciało.
[edytuj] Ciekawostki
- Początkowo Alien Grunty miały używać broni takich jak: "Black Hole Gun" oraz "Alien Organic Chainsaw" czy też "Spore Missile Launcher". Zostały ona jednak wycięte z gry i zastąpione przez Hivehand.
- Hivehand był z początku nazwany "Alien Organic Assult Rifle" (ang. organiczny karabin szturmowy / automatyczny obcych) i różnił się designem od wersji finalnej. Design obecnego Hivehand'a pochodzi z innej wyciętej broni "Alien Organic Chainsaw" (ang. organiczna piła łańcuchowa obcych).
- Hivehand pierwotnie nie miał swojego modelu i był raczej "wbudowany" w prawą rękę Alien Grunta. Prawdopodobnie było to tylko tymczasowe.
- Po tym jak Valve Software przestało używać pomarańczowych i czerwonych cząstek dla thornetów, pociski emitowały niebieskie poświaty (smugi) zamiast czerwonych. Pomarańczowe poświaty jednak pozostały. Jak zostało napisane w komentarzu do kodu gry: Ted Backman sugerował również ciemno różowy kolor poświaty.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Wydanie beta i projekty
[edytuj] Wersja finalna
[edytuj] Występowanie
- Half-Life (po raz pierwszy)
- Half-Life: Opposing Force
- Half-Life: Blue Shift
- Half-Life: Decay
- Half-Life 2: Raising the Bar
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Hivehand. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.