Houndeye
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Ciekawostki: ort.) |
(mały remont) |
||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | <ikony>hl1</ikony> |
+ | {{Istota | ||
+ | |grafika = Houndeye.jpg | ||
+ | |okres = [[Incydent w Black Mesa]] | ||
+ | |grupa = [[Xen]] | ||
+ | |pochodzenie = | ||
+ | |rasa = | ||
+ | |bronie = fala dźwiękowa | ||
+ | |dubbing = | ||
+ | |projektant =[[Ted Backman]] | ||
+ | |byt = monster_houndeye | ||
+ | }} | ||
+ | '''Houndeye''' – pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię ze świata granicznego [[Xen]] podczas [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim [[Half-Life|Half-Life'a]], ''[[Unforeseen Consequences]]''. | ||
− | + | == Anatomia == | |
+ | Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże [[wpl:Oko złożone|oko złożone]] (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie. | ||
− | == | + | == Zachowanie == |
− | Houndeye | + | Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Każde stado posiada przywódcę i składa się z maksymalnie czterech stworzeń. |
+ | |||
+ | Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych, które pozbawiają protagonistę życia i ogłuszają go. Obrażenia zadawane przez atak pojedynczego houndeye'a zależą od rozmiaru jego stada, odległości między nim a celem i tego, czy przywódca jego stada jest żyw<ref>[https://youtu.be/Lqxag2TDqtQ ''Half-Life - Houndeye Sonic Attack Behavior'', youtube.com].</ref>. Siłę ataku reprezentuje kolor używany do reprezentacji fal dźwiękowych wysyłanych przez stworzenie. | ||
+ | |||
+ | Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki. | ||
− | |||
− | |||
Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w [[Half-Life: Blue Shift]], gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami. | Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w [[Half-Life: Blue Shift]], gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami. | ||
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | *Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców <ref>Raising the Bar | + | * Houndaye'e będące częścią stada mogą położyć się na ziemi i pójść spać, jeżeli nic im nie przeszkadza. Ich przywódca będzie czuwał i nie położy się spać<ref>[https://youtu.be/9jO-P3kXlCI ''Half-Life - Houndeye Nap Time Behavior'', youtube.com].</ref>. |
− | *We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye <ref>Raising the Bar</ref> | + | * Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców<ref>[[Raising the Bar]], s. 13.</ref>. |
− | *Według Teda Backmana, projektanta | + | * We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano '''Roundeye'''<ref>[[Raising the Bar]].</ref>. |
+ | * Według Teda Backmana, projektanta houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot z trzema nogami żyjący w sąsiedztwie jego domu w czasach jego dzieciństwa. | ||
+ | * Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana, [[panthereye]], jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry. | ||
+ | * Houndeye występuje w Dota 2. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:Houndeye-concept.jpg|Wczesny projekt | |
− | + | Plik:Houndeye_attackHL.jpg|2 atakujące houndeye'e w Half-Life | |
− | + | Plik:Houndeye_attackHLS.jpg|Atakujący houndeye w [[Half-Life: Source]] | |
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | {{Przypisy}} | |
− | + | ||
{{Istoty}} | {{Istoty}} | ||
[[Kategoria: Istoty z Half-Life]] | [[Kategoria: Istoty z Half-Life]] | ||
− | [[Kategoria: Istoty z Half-Life 2 | + | [[Kategoria:Istoty z Half-Life 2 Beta]] |
[[Kategoria: Xen]] | [[Kategoria: Xen]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Houndeye]] | ||
+ | [[wikipediapl:Houndeye]] | ||
+ | [[wikipedia:Creatures in the Half-Life series#Houndeye]] |
Aktualna wersja na dzień 17:05, 18 sie 2016
Houndeye | |
Okres występowania | Incydent w Black Mesa |
Przynależność | Xen |
Bronie | fala dźwiękowa |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | monster_houndeye |
Houndeye – pozaziemski gatunek, który przedostał się na ziemię ze świata granicznego Xen podczas Incydentu w Black Mesa. Pierwszy raz pojawia się w rozdziale trzecim Half-Life'a, Unforeseen Consequences.
Spis treści |
[edytuj] Anatomia
Houndeye'e posiadają trzy nogi. Ich ciało jest zwarte, szerokie z przodu i zwężające się ku tyłowi. Nie mają oddzielnej głowy, zamiast tego, z przodu posiadają duże oko złożone (niczym u owadów) chronione powieką. Ich otwór gębowy znajduje się na brzuchu, w pobliżu oka. Skóra ma zielono-żółte zabarwienie z poprzecznymi, niebieskimi pasami na grzbiecie.
[edytuj] Zachowanie
Houndeye najczęściej przebywają w grupach. W pojedynkę nie stanowią zagrożenia, jednak w większej grupie potrafią być niebezpieczne. Pojedyncze osobniki często uciekają na widok nieprzyjaciela i zwabiają go do reszty stada. Każde stado posiada przywódcę i składa się z maksymalnie czterech stworzeń.
Ich jedyną bronią jest atak polegający na wysyłaniu silnych fal dźwiękowych, które pozbawiają protagonistę życia i ogłuszają go. Obrażenia zadawane przez atak pojedynczego houndeye'a zależą od rozmiaru jego stada, odległości między nim a celem i tego, czy przywódca jego stada jest żyw[1]. Siłę ataku reprezentuje kolor używany do reprezentacji fal dźwiękowych wysyłanych przez stworzenie.
Poruszają się w sposób zbliżony do psów, wydają też podobne dźwięki.
Są stworzeniami mięsożernymi, co jest widoczne w jednej ze scen w Half-Life: Blue Shift, gdzie zjadają martwe ciało strażnika. Możliwe, że są padlinożercami.
[edytuj] Ciekawostki
- Houndaye'e będące częścią stada mogą położyć się na ziemi i pójść spać, jeżeli nic im nie przeszkadza. Ich przywódca będzie czuwał i nie położy się spać[2].
- Houndeye był jedną z niewielu istot, które prawie nie zmieniły wyglądu od pierwszych szkiców[3].
- We wczesnych wersjach stworzenia te nazywano Roundeye[4].
- Według Teda Backmana, projektanta houndeye'a, inspiracją był dla niego wielki pręgowany kot z trzema nogami żyjący w sąsiedztwie jego domu w czasach jego dzieciństwa.
- Pierwotnie miała być jeszcze większa odmiana, panthereye, jednak Valve uznało ją za niepotrzebną i usunęło z gry.
- Houndeye występuje w Dota 2.
[edytuj] Galeria
Atakujący houndeye w Half-Life: Source
[edytuj] Przypisy
Standard Headcrab · Fast Headcrab · Poison Headcrab · Lamarr · Gonarch |
|
Standard Zombie · Fast Zombie · Poison Zombie · Gonome · Zombine |
|
Antlion · Antlion Grub · Antlion Guard · Antlion Guardian · Antlion Worker |
|
Rośliny |
|
Crab Synth · Strider · Shield Scanner · Mortar Synth · Gunship · Dropship · Hunter |
|
Inne |
Vortigaunt · Combine Advisor · Alien Controller · Alien Grunt · Barnacle · Boid · Bullsquid · Chumtoad · Gargantua · Gonarch · Houndeye · Ichthyosaur · Leech · Manta Ray · Nihilanth · Snark · Tentacle |
Geneworm · Pit Drone · Pit Worm · Shock Roach · Shock Trooper · Spore Launcher · Voltigore |
|
Wycięte |
Cremator · Alien Assassin · Combine Assassin · Combine Guard · Combine Super Soldier · Combine Synth Elite Soldier · Kingpin · Panthereye |