Standard headcrab
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Linia 12: | Linia 12: | ||
*npc_headcrab (HL2)}} | *npc_headcrab (HL2)}} | ||
− | Zwyczajne '''Headcraby''' są jednymi z głównych i najbardziej rozpoznawalnych przeciwników w każdej grze z serii ''[[Half-Life]]''. Przez żołnierzy Kombinatu są nazywane ''parasitics'' (ang. ''pasożyty''), Barney nazywa je ''head humpers'' (w [[Half-Life 2 PL|polskiej lokalizacji]] zostało to przetłumaczone jako ''głowojebcy'', | + | Zwyczajne '''Headcraby''' są jednymi z głównych i najbardziej rozpoznawalnych przeciwników w każdej grze z serii ''[[Half-Life]]''. Przez żołnierzy Kombinatu są nazywane ''parasitics'' (ang. ''pasożyty''), Barney nazywa je ''head humpers'' (w [[Half-Life 2 PL|polskiej lokalizacji]] zostało to przetłumaczone jako ''głowojebcy'', ''zboczeńcy''). |
== Wygląd == | == Wygląd == |
Wersja z 19:43, 30 gru 2009
Standard headcrab | |
Okres występowania | Incydent w Black Mesa, Powstanie |
Przynależność | Xen |
Bronie | atak przez ugryzienie |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt |
|
Zwyczajne Headcraby są jednymi z głównych i najbardziej rozpoznawalnych przeciwników w każdej grze z serii Half-Life. Przez żołnierzy Kombinatu są nazywane parasitics (ang. pasożyty), Barney nazywa je head humpers (w polskiej lokalizacji zostało to przetłumaczone jako głowojebcy, zboczeńcy).
Wygląd
Headcraby to dość niewielkie stworzenia o nieco zbrązowiałej karnacji. Mają zaokrąglony tułów z czterema czerwonawymi, krótkimi odnóżami i parą większych, przednich szponów, wykorzystywanych do ataku, lub jako dodatkowa pomoc przy staniu w miejscu (przednie odnóża unoszą się wtedy do góry. Wygląda na to, że nie mają wykształconych narządów zmysłów, więc przyjmuje się, że wyczuwają otoczenie przez dotyk i wibracje. Tak jak inne gatunki headcrabów, i ten ma w brzuchu otwór, w który ma trafić głowę zaatakowanej istoty, która zamieni się potem w zombie
Stworzenia te mogą emitować różne dźwięki, w zależności do sytuacji, w której się znajdują. W stanie spoczynku wydają ciche, spokojne dźwięki, jednocześnie lekko poruszając ciałem po przodu i do tyłu. Podczas ataku wydają z siebie przenikliwy pisk i skaczą w kierunku ofiary.
Grając w Half-Life'a można ustalić, ze headcraby rodzą się z gigantycznych stworzeń zwanych Gonarchami, które mają podobne cechy fizyczne. Młode, słabe, niemal przeźroczyste headcraby wychodzą z torby wiszącej pod tułowiem stwora.
Galeria
Vortigaunt przygotowujący danie z Headcraba
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Standard_Headcrab. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.
Standard Headcrab · Fast Headcrab · Poison Headcrab · Lamarr · Gonarch |
|
Standard Zombie · Fast Zombie · Poison Zombie · Gonome · Zombine |
|
Antlion · Antlion Grub · Antlion Guard · Antlion Guardian · Antlion Worker |
|
Rośliny |
|
Crab Synth · Strider · Shield Scanner · Mortar Synth · Gunship · Dropship · Hunter |
|
Inne |
Vortigaunt · Combine Advisor · Alien Controller · Alien Grunt · Barnacle · Boid · Bullsquid · Chumtoad · Gargantua · Gonarch · Houndeye · Ichthyosaur · Leech · Manta Ray · Nihilanth · Snark · Tentacle |
Geneworm · Pit Drone · Pit Worm · Shock Roach · Shock Trooper · Spore Launcher · Voltigore |
|
Wycięte |
Cremator · Alien Assassin · Combine Assassin · Combine Guard · Combine Super Soldier · Combine Synth Elite Soldier · Kingpin · Panthereye |