Nieużytki

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (grafiki)
m (red,)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:E3 depot desert1.jpg|thumb|200px|Right|<center>Nieużytki</center>]]
+
{{Lokacja infobox
'''Nieużytki''' (z ang. Wasteland)<ref name="Rising The Bar">[[Rising The Bar]]</ref>, znane również jako '''Dzicz''' (The Wild)<ref name="Rising The Bar"/> czy '''Kraina złomu''' (The Scrapland)<ref name="Rising The Bar"/>, to rozległe tereny otaczające [[City 17]], stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń [[Half-Life 2]].
+
|grafika=Wasteland chapter 1.jpg
 +
|okres=[[Powstanie]]
 +
|powstanie=po [[Wojna siedmiogodzinna|inwazji Kombinatu]]
 +
|zniszczenie=
 +
|grupa=
 +
|polozenie=Okolice [[City 17]]
 +
|mapy=wszystkie od [[Kanały|Kanałów]] do [[Nova Prospekt]]
 +
|projektanci=[[Viktor Antonov]]
 +
}}
 +
 
 +
'''Nieużytki''' (z ang. ''Wasteland'')<ref name="Rising The Bar">[[Rising The Bar]]</ref>, znane również jako '''Dzicz''' (''The Wild'')<ref name="Rising The Bar"/> czy '''Kraina złomu''' (''The Scrapland'')<ref name="Rising The Bar"/>, to rozległe tereny otaczające [[City 17]], stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń z [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]].
  
 
==Przegląd==
 
==Przegląd==
Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów statków oraz okrętow podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas burz portali, gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów.  W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki zpustynniały i przybrały obecny kształt.
+
Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów, statków oraz okrętow podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas [[Burze portali|burz portali]], gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów.  W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki zpustynniały i przybrały obecny kształt.
  
Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostajace w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które [[Kombinat]] wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak [[Nova Prospect]] czy [[AirEx]]. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki.
 
[[Grafika:Scrapland.jpg|thumb|200px|right|<center>Concept-Art</center>]]
 
 
{{main|Kolej City 17}}
 
{{main|Kolej City 17}}
Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla ruchu oporu oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu.
+
Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostajace w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które [[Kombinat]] wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak [[Nova Prospect]] czy [[AirEx]]. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki.
 +
[[Grafika:Scrapland.jpg|thumb|Concept art]]
 +
 
 +
Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla [[Ruch Oporu|Ruchu Oporu]] oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu.
  
Wasteland wypełnione jest fauną [[Xen]], która niemal całkowicie wyparła rodzime garunki zwierząt. [[Headcrab|Headcraby]], [[Vortigaunt|Vortigaunty]] i [[Leech]] to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które w praktyce nie zostały wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich.
+
Wasteland wypełnione jest fauną [[Xen]], która niemal całkowicie wyparła rodzime garunki zwierząt. [[Headcrab]]y, [[Vortigaunt]]y i [[Leech]]e to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które nie zostały zupełnie wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich.
  
 
==Występowanie==
 
==Występowanie==
 
===[[Half-Life 2]]===
 
===[[Half-Life 2]]===
Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale [[A Red Letter Day]]. W wyniku awarii teleportera, [[Gordon Freeman]] zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie.
+
Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale ''[[A Red Letter Day]]''. W wyniku awarii teleportera, [[Gordon Freeman]] zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie.
 
====Lokacje====
 
====Lokacje====
 
Główne lokacje w obrębie nieużytków:  
 
Główne lokacje w obrębie nieużytków:  
Linia 25: Linia 36:
 
**[[Air Exchange]] (wycięty z finalnej gry)
 
**[[Air Exchange]] (wycięty z finalnej gry)
  
===[[Episode Two]]- [[Peryferie]]===
+
===[[Episode Two]] (Peryferie)===
 
Bogactwo flory występującej w [[Episode Two]] wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki.  
 
Bogactwo flory występującej w [[Episode Two]] wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki.  
Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów [[Peryferie|peryferii]] do nieużytków.
+
Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów [[Peryferie|Peryferii]] do nieużytków.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 +
===Pokaz na E3 2003===
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:Wasteland chapter 1.jpg|Miejsce widziane podczas nieudanej teleportacji.
 
 
Plik:E3 depot desert2.jpg|Mapa e3_depot_2003
 
Plik:E3 depot desert2.jpg|Mapa e3_depot_2003
 +
Plik:E3 depot desert1.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Wersja z 15:28, 12 gru 2009

Nieużytki
Wasteland chapter 1.jpg
Okres w grze Powstanie
Powstanie po inwazji Kombinatu
Położenie Okolice City 17
Informacje techniczne
Mapy wszystkie od Kanałów do Nova Prospekt
Projektanci Viktor Antonov

Nieużytki (z ang. Wasteland)[1], znane również jako Dzicz (The Wild)[1] czy Kraina złomu (The Scrapland)[1], to rozległe tereny otaczające City 17, stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń z Half-Life'a 2.

Spis treści

Przegląd

Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów, statków oraz okrętow podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas burz portali, gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów. W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki zpustynniały i przybrały obecny kształt.

Information icon.pngOsobny artykuł: Kolej City 17

Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostajace w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które Kombinat wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak Nova Prospect czy AirEx. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki.

Concept art

Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla Ruchu Oporu oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu.

Wasteland wypełnione jest fauną Xen, która niemal całkowicie wyparła rodzime garunki zwierząt. Headcraby, Vortigaunty i Leeche to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które nie zostały zupełnie wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich.

Występowanie

Half-Life 2

Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale A Red Letter Day. W wyniku awarii teleportera, Gordon Freeman zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie.

Lokacje

Główne lokacje w obrębie nieużytków:

Episode Two (Peryferie)

Bogactwo flory występującej w Episode Two wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki. Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów Peryferii do nieużytków.

Galeria

Pokaz na E3 2003

Przypisy

Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą The_Wasteland. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.