Nieużytki

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(uecCRPrRwbijZXdUr)
m (ikony, interwiki, ort.)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
UrQPsU  <a href="http://bzojzsxsbull.com/">bzojzsxsbull</a>, [url=http://drwgvwtubpru.com/]drwgvwtubpru[/url], [link=http://ppigpvarword.com/]ppigpvarword[/link], http://mtbuhquhaykh.com/
+
<ikony>hl2</ikony>
 +
{{Lokacja infobox
 +
|grafika=Wasteland chapter 1.jpg
 +
|okres=[[Powstanie]]
 +
|powstanie=po [[Wojna siedmiogodzinna|inwazji Kombinatu]]
 +
|zniszczenie=
 +
|grupa=
 +
|polozenie=Okolice [[City 17]]
 +
|mapy=wszystkie od [[Kanały|Kanałów]] do [[Nova Prospekt]]
 +
|projektanci=[[Viktor Antonov]]
 +
}}
 +
 
 +
'''Nieużytki''' (z ang. ''Wasteland'')<ref name="Raising the Bar">[[Raising the Bar]]</ref>, znane również jako '''Dzicz''' (''The Wild'')<ref name="Raising the Bar"/> czy '''Kraina złomu''' (''The Scrapland'')<ref name="Raising the Bar"/>, to rozległe tereny otaczające [[City 17]], stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń z [[Half-Life 2|Half-Life'a 2]].
 +
 
 +
==Przegląd==
 +
Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów, statków oraz okrętów podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas [[Burze portali|burz portali]], gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów.  W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki spustynniały i przybrały obecny kształt.
 +
 
 +
{{main|Kolej City 17}}
 +
Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostające w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które [[Kombinat]] wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak [[Nova Prospekt]] czy [[AirEx]]. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki.
 +
[[Grafika:Scrapland.jpg|thumb|Concept art]]
 +
 
 +
Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla [[Ruch Oporu|Ruchu Oporu]] oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu.
 +
 
 +
Nieużytki wypełnione są fauną [[Xen]], która niemal całkowicie wyparła rodzime gatunki zwierząt. [[Headcrab]]y, [[Vortigaunt]]y i [[Leech]]e to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które nie zostały zupełnie wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich.
 +
 
 +
==Występowanie==
 +
===[[Half-Life 2]]===
 +
Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale ''[["Pamiętny Dzień"]]''. W wyniku awarii teleportera, [[Gordon Freeman]] zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie.
 +
 
 +
====Lokacje====
 +
Główne lokacje w obrębie nieużytków:
 +
*Końcowe etapy [[Kanały|Kanałów]]
 +
*[[Stacja 7]]
 +
*[[Black Mesa East]]
 +
*[[Ravenholm]]
 +
*[[Wybrzeże]]
 +
**[[Nova Prospect]] i [[Depot]]
 +
**[[Air Exchange]] (wycięty z finalnej gry)
 +
 
 +
===[[Episode Two]] (Peryferie)===
 +
Bogactwo flory występującej w [[Episode Two]] wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki.
 +
Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów [[Peryferie|Peryferii]] do nieużytków.
 +
 
 +
==Galeria==
 +
===Pokaz na E3 2003===
 +
<gallery>
 +
Plik:E3 depot desert2.jpg|Mapa e3_depot_2003
 +
Plik:E3 depot desert1.jpg
 +
</gallery>
 +
 
 +
{{Przypisy}}
 +
 
 +
{{Lokacje}}
 +
 
 +
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2]]
 +
 
 +
[[overwiki:The Wasteland]]

Aktualna wersja na dzień 08:37, 9 lut 2011

Nieużytki
Wasteland chapter 1.jpg
Okres w grze Powstanie
Powstanie po inwazji Kombinatu
Położenie Okolice City 17
Informacje techniczne
Mapy wszystkie od Kanałów do Nova Prospekt
Projektanci Viktor Antonov

Nieużytki (z ang. Wasteland)[1], znane również jako Dzicz (The Wild)[1] czy Kraina złomu (The Scrapland)[1], to rozległe tereny otaczające City 17, stanowiące lokalizację wielu istotnych wydarzeń z Half-Life'a 2.

Spis treści

[edytuj] Przegląd

Nieużytki to odludne, jałowe i często skażone obszary, gęsto usiane wrakami samochodów, statków oraz okrętów podwodnych, dawno osiadłych na dnie wyschniętych mórz i jezior. Przemierzając te opustoszałe rejony można natrafić na pozostałości autostrad, sieci kolejowych, rozmaitych budynków przemysłowych czy zwyczajnych domów mieszkalnych. Tereny opustoszały podczas burz portali, gdy cała Ziemia była zalewana przez niebezpieczne zwierzęta z Xen. W wyniku tego procesu ludność zaczęła się koncentrować w wielkich miastach. Migracje przybrały na sile po inwazji Kombinatu, który szybko zaczął transformować planetę m.in. przez osuszanie oceanów. W przeciągu kilkunastu lat opustoszałe nieużytki spustynniały i przybrały obecny kształt.

Information icon.pngOsobny artykuł: Kolej City 17

Jedyne elementy infrastruktury nadal pozostające w użyciu to nieliczne linie kolejowe, które Kombinat wykorzystuje jako drogi transportu i komunikacji pomiędzy oddalonymi od siebie ośrodkami takimi jak Nova Prospekt czy AirEx. Specjalnie w tym celu zostały stworzone pociągi typu Razor oraz wielkie stacje i węzły kolejowe, dzięki którym można szybko i efektywnie przemieszczać żołnierzy, stalkery oraz rozmaite ładunki.

Concept art

Tereny odludne stanowią doskonałe schronienie dla Ruchu Oporu oraz wszystkich tych, którzy nie zgadzają się z polityką Kombinatu.

Nieużytki wypełnione są fauną Xen, która niemal całkowicie wyparła rodzime gatunki zwierząt. Headcraby, Vortigaunty i Leeche to częsty widok w tych stronach. Jedyne zwierzęta, które nie zostały zupełnie wytrzebione to wrony i kruki, które równie często występują w ośrodkach miejskich.

[edytuj] Występowanie

[edytuj] Half-Life 2

Nieużytki po raz pierwszy można zobaczyć w rozdziale "Pamiętny Dzień". W wyniku awarii teleportera, Gordon Freeman zostaje na kilka chwil przeniesiony w bliżej nieokreślone tereny w obrębie City 17. Ukazuje mu się wtedy rozległy pustynny, piaszczysty krajobraz z wieżą szybową w tle i wrakiem samochodu na pierwszym planie.

[edytuj] Lokacje

Główne lokacje w obrębie nieużytków:

[edytuj] Episode Two (Peryferie)

Bogactwo flory występującej w Episode Two wskazuje, że nie cała powierzchnia Ziemi uległa przemianom w nieużytki. Pomimo braku mieszkańców i wszechobecnych pozostałości ludzkich osiedli nie można zaliczyć terenów Peryferii do nieużytków.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Pokaz na E3 2003

[edytuj] Przypisy