Pistolet maszynowy (HL2)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
(odświeżony art, reszte galerii dodam później) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>hl2</ikony> | + | <ikony>hl2|opor|komb</ikony> |
+ | <tlo>MP7 HL2.png</tlo> | ||
{{BronHL infobox | {{BronHL infobox | ||
|grafika=Smg.jpg | |grafika=Smg.jpg | ||
Linia 10: | Linia 11: | ||
|predkosc=725m/s | |predkosc=725m/s | ||
|magazynek=45 | |magazynek=45 | ||
− | |noszone=225 (3 granaty) | + | |noszone=225 (3 granaty nasadkowe) |
− | |uzycie=[[Gordon Freeman]], [[Rebelianci]], [[Kombinat]] | + | |uzycie=<span></span> |
+ | *[[Gordon Freeman]], | ||
+ | *[[Barney Calhoun]], | ||
+ | *[[Rebelianci]], | ||
+ | *[[Kombinat]] | ||
|odpowiedniki=[[MP5]] | |odpowiedniki=[[MP5]] | ||
|byt=weapon_smg1 | |byt=weapon_smg1 | ||
}} | }} | ||
− | + | '''Pistolet maszynowy Heckler & Koch MP7''' (znany też jako '''SMG1''') - kompaktowa, w pełni automatyczna broń używana przez [[Kombinat]] i [[Ruch Oporu]]. | |
+ | |||
+ | ==Ogólnie== | ||
+ | [[Grafika:Nlo_rebels_aim.jpg|200px|thumb|left|Rebelianci celujący w [[Gunship|kanonierkę]] z MP7]] | ||
+ | *Pistolet maszynowy z wyglądu i funkcjonalności jest podobny do rzeczywistego MP7. Różnicą jest dodatkowa dolna lufa, która pełni funkcję granatnika. | ||
+ | *Broń ta posiada dwa tryby strzału; podstawowy - w pełni automatyczny z dużą szybkostrzelnością, ale kiepską celnością, i dodatkowy, który powoduje wystrzelenie granatu nasadkowego, który wybucha po zetknięciu się z jakąkolwiek przeszkodą (człowiek, ściana). | ||
+ | *MP7, wraz z [[Karabin pulsacyjny|OSIPR]] znajduje się na wyposażeniu Kombinatu i jest używany przez członków [[Civil Protection]] i [[Overwatch Soldier]]ów. Jest także podstawowym uzbrojeniem Rebeliantów. | ||
+ | *W [[Half-Life 2]] pistolet maszynowy można po raz pierwszy zdobyć w rozdziale ''[[Droga przez kanały]]'', od gliniarzy, którzy spuszczają się do kanału po linach. W [[Half-Life 2: Episode One|Episode One]] można go podnieść od zabitych żołnierzy Kombinatu w rozdziale ''[[Ucieczka Przez Miasto]]''. W [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]] można go spotkać w miejscu, w którym przebywają [[Griggs]] i [[Sheckley]], w rozdziale ''[[Ów Żywót Vortalny]]''. | ||
+ | |||
+ | ==Taktyka== | ||
+ | [[Grafika:Soldier_buggy_pwnd.jpg|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu potrącony przez łazika i MP7 lecące w stronę gracza]] | ||
+ | *Poniewaz pistolet maszynowy ma kiepską celność na średnich i dużych dystansach, to wykorzystuj go na małe dystanse. Zabicie wroga na średnim dystansie jest co prawda możliwie, jednak pochłonie to cały magazynek, toteż jest to zwykłym marnowaniem amunicji (mimo, że w grze występuje duża jej ilość, szczególnie na obszarach zurbanizowanych). | ||
+ | *Używaj tej broni w parze ze zintegrowanym granatnikiem. Przeciwników, którzy odniosą obrażenia od granatu nasadkowego, bardzo łatwo później wykończyć, zalewając ich gradem pocisków, nawet jeśli cel będzie się znajdował na średnim lub dużym dystansie. | ||
+ | *Z powodu dużej szybkostrzelności broń dość szybko zużywa amunicję, więc stale obserwuj stan amunicji. | ||
+ | *Zintegrowany granatnik jest bardzo przydatny w sytuacjach, gdy cel czai się za ścianą lub podczas walki z dużą grupą przeciwników. Wielu humanoidalnych wrogów ginie po jednym strzale, jeśli granat wyląduje centralnie na nich lub bardzo blisko. | ||
+ | *Granatnikiem można zadawać obrażenia wrogom, którzy są wrażliwi tylko na materiały wybuchowe np. Strider, Kanonierka. Szczególnie jest przydatny w sytuacjach, w których taki przeciwnik jest bardzo bliski śmierci, ale nie ma się amunicji do [[Wyrzutnia rakiet (HL2)|RPG]]. | ||
+ | *Granaty nasadkowe występują rzadko, więc lepiej ich używać w ostateczności lub przy grupie przeciwników, która znajduje się blisko gracza. Trzeba też pamiętać, żeby nieco zwiększyć dystans, aby nie oberwać takim granatem. Granaty nasadkowe nie wybuchają po czasie, więc nie trzeba się martwić o przedwczesny wybuch. | ||
+ | |||
+ | ==Za kulisami== | ||
+ | [[Grafika:Smg2l.jpg|200px|thumb|right|Viewmodel SMG2]] | ||
+ | *We wczesnych wersjach [[Half-Life 2]] istniały dwa pistolety maszynowe - SMG1 bazujący na Heckler & Koch MP5K i SMG2 bazujący na Heckler & Koch MP7 (w przeciwieństwie do swojego następcy był bardziej wiernie wzorowany na MP7). SMG1 miał trzydziestonabojowy magazynek i małą szybkostrzelność, a SMG2 podwójnie większy magazynek, dużą szybkostrzelność oraz kiepską celność. Przed pokazem na E3 2003 MP5K ostatecznie wycięto z powodu dużych podobieństw do karabinów. | ||
+ | * Granatnik występujący w pistolecie maszynowym początkowo występował w karabinie [[Objective Individual Combat Weapon|XM29 OICW]], ale karabin ten zastąpiono [[Karabin pulsacyjny|karabinem pulsacyjnym]], a funkcję granatnika przeniesiono do MP7, prawdopodobnie dla lepszej równowagi, aby broń była bardziej użyteczna. | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * | + | ===Ogólne=== |
− | *Mimo, że granaty nasadkowe są na wyposażeniu takich jednostek takich jak [[Civil Protection]] oraz [[Overwatch Soldier]], nie używają | + | *Podczas przeładowywania broni, magazynek nigdy nie jest wyjmowany i wkładany z powrotem; ręka postaci po prostu opuszcza się w dół. |
+ | *Mimo, że granaty nasadkowe są na wyposażeniu takich jednostek takich jak [[Civil Protection]], [[Ruch Oporu]] oraz [[Overwatch Soldier]], to nie używają granatnika. | ||
+ | *[[Pistolet 9mm|USP Match]] pochodzący z [[Half-Life 2 Beta|wycieku]] używa dźwięku przeładowania MP7'ki. | ||
+ | *Choć broń posiada umieszczony na szynie RIS kolimator, to nie można go użyć. | ||
+ | *Pistolet maszynowy w [[Half-Life 2: Episode One|Episode One]] używa podstawowej tekstury pochodzącej z wycieku, jednak inne tekstury, np. normal mapy, pochodzą z finalnej wersji gry. | ||
+ | ===Techniczne=== | ||
*Broń posiada składaną rączkę taktyczną, wysuwaną kolbę, umieszczony na szynie RIS kolimator otwarty ułatwiający celowanie, najprawdopodobniej magazynki tej broni są dwurzędowe. | *Broń posiada składaną rączkę taktyczną, wysuwaną kolbę, umieszczony na szynie RIS kolimator otwarty ułatwiający celowanie, najprawdopodobniej magazynki tej broni są dwurzędowe. | ||
− | *Broń, w odróżnieniu od | + | *Broń, w odróżnieniu od rzeczywistego odpowiednika posiada dwie lufy, jedną umieszczoną nad drugą, co prawdopodobnie skutkuje większą odpornością konstrukcji na wysokie temperatury przy oddawaniu dłuższych serii. |
*Szkielet jest najprawdopodobniej wykonany z metalu, jednak okładziny zostały wykonane z wytrzymałego polimeru. | *Szkielet jest najprawdopodobniej wykonany z metalu, jednak okładziny zostały wykonane z wytrzymałego polimeru. | ||
+ | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:Smg111.jpg | + | Grafika:Smg111.jpg|Pistolet maszynowy w akcji |
Grafika:Smg1111.jpg | Grafika:Smg1111.jpg | ||
− | Grafika:AK3.jpg | + | Grafika:AK3.jpg|Żołnierz Kombinatu dierżący MP7 w rozdziale ''Highway 17'' |
</gallery> | </gallery> | ||
{{Bronie}} | {{Bronie}} | ||
+ | |||
+ | {{Overwiki|nazwa=MP7|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/MP7}} | ||
[[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]] | [[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]] |
Wersja z 04:36, 5 maj 2011
Pistolet maszynowy (HL2) | |
Przynależność | Rebelianci, Kombinat |
Typ | palna |
Używane przez | |
Właściwości | |
Obrażenia | 4 |
Szybkostrzelność | bardzo duża |
Odrzut | mały |
Rozrzut | duży |
Prędkość pocisku | 725m/s |
Magazynek | 45 |
Noszona amunicja | 225 (3 granaty nasadkowe) |
Komenda | weapon_smg1 |
Odpowiedniki | MP5 |
Pistolet maszynowy Heckler & Koch MP7 (znany też jako SMG1) - kompaktowa, w pełni automatyczna broń używana przez Kombinat i Ruch Oporu.
Spis treści |
Ogólnie
- Pistolet maszynowy z wyglądu i funkcjonalności jest podobny do rzeczywistego MP7. Różnicą jest dodatkowa dolna lufa, która pełni funkcję granatnika.
- Broń ta posiada dwa tryby strzału; podstawowy - w pełni automatyczny z dużą szybkostrzelnością, ale kiepską celnością, i dodatkowy, który powoduje wystrzelenie granatu nasadkowego, który wybucha po zetknięciu się z jakąkolwiek przeszkodą (człowiek, ściana).
- MP7, wraz z OSIPR znajduje się na wyposażeniu Kombinatu i jest używany przez członków Civil Protection i Overwatch Soldierów. Jest także podstawowym uzbrojeniem Rebeliantów.
- W Half-Life 2 pistolet maszynowy można po raz pierwszy zdobyć w rozdziale Droga przez kanały, od gliniarzy, którzy spuszczają się do kanału po linach. W Episode One można go podnieść od zabitych żołnierzy Kombinatu w rozdziale Ucieczka Przez Miasto. W Episode Two można go spotkać w miejscu, w którym przebywają Griggs i Sheckley, w rozdziale Ów Żywót Vortalny.
Taktyka
- Poniewaz pistolet maszynowy ma kiepską celność na średnich i dużych dystansach, to wykorzystuj go na małe dystanse. Zabicie wroga na średnim dystansie jest co prawda możliwie, jednak pochłonie to cały magazynek, toteż jest to zwykłym marnowaniem amunicji (mimo, że w grze występuje duża jej ilość, szczególnie na obszarach zurbanizowanych).
- Używaj tej broni w parze ze zintegrowanym granatnikiem. Przeciwników, którzy odniosą obrażenia od granatu nasadkowego, bardzo łatwo później wykończyć, zalewając ich gradem pocisków, nawet jeśli cel będzie się znajdował na średnim lub dużym dystansie.
- Z powodu dużej szybkostrzelności broń dość szybko zużywa amunicję, więc stale obserwuj stan amunicji.
- Zintegrowany granatnik jest bardzo przydatny w sytuacjach, gdy cel czai się za ścianą lub podczas walki z dużą grupą przeciwników. Wielu humanoidalnych wrogów ginie po jednym strzale, jeśli granat wyląduje centralnie na nich lub bardzo blisko.
- Granatnikiem można zadawać obrażenia wrogom, którzy są wrażliwi tylko na materiały wybuchowe np. Strider, Kanonierka. Szczególnie jest przydatny w sytuacjach, w których taki przeciwnik jest bardzo bliski śmierci, ale nie ma się amunicji do RPG.
- Granaty nasadkowe występują rzadko, więc lepiej ich używać w ostateczności lub przy grupie przeciwników, która znajduje się blisko gracza. Trzeba też pamiętać, żeby nieco zwiększyć dystans, aby nie oberwać takim granatem. Granaty nasadkowe nie wybuchają po czasie, więc nie trzeba się martwić o przedwczesny wybuch.
Za kulisami
- We wczesnych wersjach Half-Life 2 istniały dwa pistolety maszynowe - SMG1 bazujący na Heckler & Koch MP5K i SMG2 bazujący na Heckler & Koch MP7 (w przeciwieństwie do swojego następcy był bardziej wiernie wzorowany na MP7). SMG1 miał trzydziestonabojowy magazynek i małą szybkostrzelność, a SMG2 podwójnie większy magazynek, dużą szybkostrzelność oraz kiepską celność. Przed pokazem na E3 2003 MP5K ostatecznie wycięto z powodu dużych podobieństw do karabinów.
- Granatnik występujący w pistolecie maszynowym początkowo występował w karabinie XM29 OICW, ale karabin ten zastąpiono karabinem pulsacyjnym, a funkcję granatnika przeniesiono do MP7, prawdopodobnie dla lepszej równowagi, aby broń była bardziej użyteczna.
Ciekawostki
Ogólne
- Podczas przeładowywania broni, magazynek nigdy nie jest wyjmowany i wkładany z powrotem; ręka postaci po prostu opuszcza się w dół.
- Mimo, że granaty nasadkowe są na wyposażeniu takich jednostek takich jak Civil Protection, Ruch Oporu oraz Overwatch Soldier, to nie używają granatnika.
- USP Match pochodzący z wycieku używa dźwięku przeładowania MP7'ki.
- Choć broń posiada umieszczony na szynie RIS kolimator, to nie można go użyć.
- Pistolet maszynowy w Episode One używa podstawowej tekstury pochodzącej z wycieku, jednak inne tekstury, np. normal mapy, pochodzą z finalnej wersji gry.
Techniczne
- Broń posiada składaną rączkę taktyczną, wysuwaną kolbę, umieszczony na szynie RIS kolimator otwarty ułatwiający celowanie, najprawdopodobniej magazynki tej broni są dwurzędowe.
- Broń, w odróżnieniu od rzeczywistego odpowiednika posiada dwie lufy, jedną umieszczoną nad drugą, co prawdopodobnie skutkuje większą odpornością konstrukcji na wysokie temperatury przy oddawaniu dłuższych serii.
- Szkielet jest najprawdopodobniej wykonany z metalu, jednak okładziny zostały wykonane z wytrzymałego polimeru.
Galeria
łom · Pistolet · .357 Magnum · Strzelba · Pistolet maszynowy · kusza · RPG · Granat odłamkowy · mina laserowa · bomba zdalna · Tau Cannon/Gauss Gun · Hivehand · Gluon gun · Snark |
|
Barnacle Grapple · Nóż bojowy · Desert Eagle (HL:OF) · Displacer Cannon · M249 · M40A1 · Klucz francuski · Shock Roach · Spore Launcher |
|
AK-47 · Brickbat · Combine Guard Gun · FIM-92 Stinger · Gaśnica · Rakietnica · GR9 · Harpun · Granat Hopwire · Czekan · Immolator · Karabin zapalający · MP5K · MP7 · Mołotow · Physgun · Roller Wand · Karabin snajperski · Klucz nasadowy · Sticky Launcher · Paralizator · XM29 OICW |
|
łom · Gravity Gun · Pistolet 9mm · Strzelba · Pistolet maszynowy · Karabin pulsacyjny · Kusza · Rewolwer .357 · Wyrzutnia rakiet · Granat odłamkowy · Feropody · Tau Cannon · Stacjonarne działo pulsacyjne · Alyx Gun · S.L.A.M. |
Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą MP7. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.