Granat odłamkowy (HL)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy infoboxów na nowe.)

Wersja z 15:02, 25 wrz 2017

Granat odłamkowy (HL)
Grenade.png
Przynależność
Typ Ręczny granat odłamkowy
Używane przez
Właściwości
Obrażenia 100
Szybkostrzelność duża
Odrzut brak
Rozrzut granat może odbić się od ścian, różnych przedmiotów
Prędkość pocisku wolna
Magazynek 1 sztuka
Noszona amunicja 10 sztuk
Komenda weapon_handgrenade
Odpowiedniki

Inne granaty:

Granat Mk 2 - jedna z broni występujących w grze Half-Life i jej dodatkach. Jest bronią wyprodukowaną na Ziemi, używaną głównie przez HECU i Black Ops. Ręczny granat odłamkowy, z zapalnikiem czasowym który detonuje ładunek w czasie 5 sekund od chwili wyciągnięcia zawleczki. Eksplozja ma średni obszar rażenia i im bliżej eksplozji znajduje się wróg tym więcej przyjmuje obrażeń. Wrogowie zabici przez granat mogą rozpaść się na kawałki w zależności od ilości przyjętych obrażeń. Słabsi przeciwnicy (tacy jak Bullsquid i mniejsi) zawsze rozedrą się na kawałki gdy znajdują się w epicentrum wybuchu.

Spis treści

Ogólnie

HECU i Black Ops najczęściej używają granatów, by wypłoszyć wroga, z niedostępnych dla nich, lub niebezpiecznych zakamarków. Eksplozja jest na tyle mocna, że gracz, pozbawiony pancerza, lub mający go mało, może łatwo zginąć. Jest kilka granatów rozmieszczonych po całym Black Mesa Research Facility, najczęściej w lokacjach nie tkniętych przez HECU.

W grze Half-Life, gracz może pierwszy raz znaleźć granat w pół ukrytej skrzynce podczas rozdziału Unforeseen Consequences. Jeśli nie pozyskało się go tam, można go znaleźć w wielu miejscach rozdziału Office Complex i późniejszych. Jednakże, po rozdziale Apprehension, rzadziej można je znaleźć, a ich braki można częściowo zastępować bombami zdalnymi.

Taktyka

  • Granaty można znaleźć porozrzucane na terenie Black Mesy, często znajdują się one w dużych, zielonych skrzyniach.
  • Granaty mogą byc użyte do płoszenia wrogów będących w ukryciu. Gdy granat jest rzucony, wróg będzie biegł w kierunku gracza. Ta taktyka działa na każdego inteligentnego wroga.
  • Gdy granat jest puszczony, nie zmienia kierunku lotu dopóki nie uderzy w podłożę, zmuszając gracza do bycia tak blisko celu jak to tylko możliwe.
  • Granat eksplodujący w pobliżu Zombie, Vortigaunta lub żołnierza HECU zabije go za pierwszym razem, dlatego też granaty powinny być oszczędzane na tych właśnie wrogów. Jeżeli jeden z nich przeżyje wybuch granatu, kilka strzałów z pistoletu lub MP5 powinno wystarczyć do wyeliminowania go.
  • Granat nie jest wydajną bronią i nie jest zalecany do używania go przeciwko silniejszym wrogom takim jak Alien Grunt czy Bullsquid, cała operacja z wykorzystaniem granatów do eliminacji ich trwa zbyt długo. Silniejsze bronie takie jak strzelba są bardziej odpowiednie.
  • Teoretycznie, granat może być użyty do wykonania tzw. "Granade Jump"
    • Aby go wykonać, gracz musi podskoczyć zaraz przed wybuchem granatu - na przykład zaraz przed puszczeniem odbezpieczonego granatu. Jednakże, może być to trudne do wykonania, gdyż ciężko jest trafić w czarny punkt (centrum) eksplozji który nie powoduje znacznych obrażeń u gracza. Trik ten może być więc śmiertelny dla gracza jeżeli nie jest wyposażony w pełen pancerz i nie jest w pełni zdrowia.
    • Warto dodać, że wysokość takiego skoku będzie wprost proporcjonalna do uzyskanych przez gracza obrażeń (ignorując ilość obrażeń przyjętych przez kombinezon HEV). To oznacza, że jeśli gracz chce wykonać naprawdę wysoki skok przy użyciu granatu, powinien mieć możliwie jak najmniejsza ilość pancerza, co czyni ten trik jeszcze bardziej niebezpiecznym.

Odbezpieczanie

  • Podczas gdy płoszenie wrogów za pomocą granatów jest łatwe, o tyle zadawanie im obrażeń już nie. Wrogowie uciekają natychmiast gdy granat jest rzucony, co oddala ich od pola rażenia granatu zanim wybuchnie. Aby zadać obrażenia granatem, gracz musi odbezpieczyć go przytrzymując przycisk strzału ale go nie puszczając; zapalnik granatu będzie mierzył czas.
  • Odbezpieczanie granatu może być skomplikowane, ponieważ wymaga skupienia w słuchaniu i patrzeniu oraz zmusza gracza do odliczania w głowie począwszy od momentu wyciągnięcia zawleczki. Granat powinien zostać wyrzucony po upływie trzech sekund, tak aby miał jeszcze czas dolecieć do celu.
  • Granat jest jedną z broni mogąca zadać obrażenia gargantule.

Ciekawostki

  • W plikach SDK Half-Life'a pierwotna tekstura była jasno zielona.
  • Granat wydaje się być granatem Mk2 wykorzystywanym w czasie II Wojny Światowej później zastąpionym przez granaty M61 i M67. A więc w grze występuje nieścisłość, gdyż wydarzenia z gry i jej dodatków mają miejsce po roku 2000.
  • Granat z Team Fortress Classic wykorzystuje ten sam model co granat Mk2. Jedak fizyka lotu granatu jest ulepszona, ponieważ może on odbijać się od podłogi.
  • W grze Half-Life: Day One gracz może dźwigać do 25 granatów odłamkowych. W wydaniu finalnym gry wartość ta została ograniczona do 10. To wyjaśnia dlaczego w niektórych obszarach w grze, można znaleźć 15 sztuk granatów.
  • W Opposing Force tryb CTF, Snark zastąpiony jest przez pingwina z przyczepionym na plecach granatem Mk2.

Galeria

Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Mk 2 Grenade. Lista autorów jest dostępna w 2 Grenade&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.